Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: ściąganie samochodu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam , mam taki problem. Seat alhambra sciaga mi w prawo, zrobione zawieszenie i nowe opony. Lakier wszedzie orginalny, mechanik mówił ze nie widac zeby był bity. Zrobilem geometrie i wyszły zle kąty po lewej stronie. Z tego co mówił gosc w serwisie w tym samochodzie nie da sie ustawic katów i poradził ze poniewaz nie wiadomo co jest skrzywione czy amorek czy cos innego to kupic trzeba całą tą lewa kolumne czy jak to sie nazywa. Co o tym sądzicie?
No i ma rację. Kątów się nie ustawia. Wcale samochód nie musiał być bity. Wystarczy dobra dziura, w którą ktoś wjechał na hamulcu i po ptakach. Jeżeli nie ma nigdzie żadnych luzów, to pewnie McPerson do wymiany. A raczej dwa.
Spróbuj jeszcze zamienić miejscami koła - lewe z prawym, lub, jeśli opony są kierunkowe, to przednie z tylnymi. Nowe opony też potrafią być krzywe. Takie czasy.
dzieki za odpowiedz, sam mc person czy lepiej ze zwrotnicą ?
Zacznij od zamiany kół miejscami, bo to nic nie kosztuje. Zwrotnicę raczej chyba ciężko uszkodzić, prędzej wygnie wahacz albo McPersona.
ok ale zamiana kól miejscami moze cos dac bo przed tym jak zmieniłem opony na całkiem nowe tez to było ?
Jeżeli przed wymianą opon też ściągało w tą samą stronę, to chyba nic to nie da. Zdejmij koło, pooglądaj dobrze elementy, może będzie widać jakieś nienaturalne zgięcia/załamania powierzchni.
Samochód ściąga cały czas, czy tylko przy przyspieszaniu/hamowaniu?
cały czas
To geometria leży. Musisz szukać usterki zawieszenia.
kolego kąt pochylenia koła może się zmienić jak amortyzator nie jest do końca wsadzony w piastę , sprawdź to , tak miałem jak kiedyś kumplowi robiłem auto i też mówił że mu ściąga, okazało się że amortyzator nie był włożony w piastę około 1 cm , sprawdź to i daj znać będziemy myśleć dalej co i jak
Kiedyś już pisałem tutaj o geometrii i jej wpływie na prowadzenie pojazdu.
To fakt, w SGA w zasadzie reguluje się tylko zbieżność ale ona ma średni wpływ na ściąganie, chyba, że jest skrajnie rozregulowana.

Sprawdź tak jak Marcyb napisał, czy amortyzatory dobrze "siedzą". Jeśli kolumny są krzywe to do wymiany.

Jest jeszcze jedna minimalna możliwość regulacji zawieszenia. Otóż wózek przedniego zawieszenia po poluzowaniu śrub ma możliwość przesuwania się na boki o kilka mm.
Na ściąganie może mieć również wpływ ustawienie tylnego zawieszenia - tylko, źe tam to już nie ma żadnej opcji ruchu.

Najlepiej jakbyś znalazł dobrego speca od geometrii. Takiego, który zmierzy WSZYSTKO, łącznie z równoległością osi i przesunięciem śladu. Wtedy będzie wszystko jak na dłoni. Tylko spec będzie musiał wiedzieć co i jak mierzy bo jak widzę gościa, który prubuje mierzyć cokolwiek w zawieszeniu bez kompensacji bicia felg to w zasadzie nie ma o czym mówić a takie praktyki widziałem bardzo często.
Stron: 1 2
Przekierowanie