Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 2,0 BRT czkawka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Witam! silnik z 2009r. Mam pytanie: czy ktoś umie skutecznie zaradzić "czkawce"? Występuje chwilowe przytkanie (brak mocy) silnika na wszystkich biegach w zakresie obrotów silnika 1800 - 2500 (najwyraźniej 2200) w czasie przyspieszania, przy czym występuje nie zawsze.
Czytając fora skorzystałem z rady i założyłem kryzę 10 na dolocie spalin do EGR. Jednak czkawka zdarza się nadal jedynie chyba ma mniejszą amplitudę.
Z wypowiedzi innych wywnioskowałem że może to mieć związek z sterowaniem pracą klapy gaszącej.... ktoś informuje że problemem fabrycznym były czujniki temperatury spalin.....
Analizując logi z 8 zaobserwowałem chwilowe ograniczenie momentu od ilości powietrza. Taką sytuację udało się raz zarejestrować. Problem jak zwykle komputer podłączony - brak objawów.
U mnie czkawka była spowodowana EGRem - czyszczenie + zaślepka z dziurką (mniejsza niż 10, ale czasem łapie błąd). i czkawka, poszarpywanie zniknęło całkowicie.
A jeżeli wymiana EGR na nowy nic nie pomoże? Ma ktoś jakieś pomysły?
Ja bym Egr nowego nie kupował gdybym nie miał pewności że to On jest winny. Zaślep całkowicie na próbę ten egr, złapie błąd ale auto będzie jechało normalnie i zobaczysz czy czkawka mineła.
Poza Egr do głowy przychodzą mi też przycinające się kierownice na turbinie, jeżeli masz Vag można podłączyć i zrobić test turbiny, obserwować płynność ruchów wajchy przy gruszcze turbiny.
Podczas poszukiwań rozwiązania u siebie natknąłem się na temat w necie że u kogoś pomogła dopiero wymiana kompa silnika, ale najpierw sprawdzaj wszystko po kolei.
EGR wymienił na nowy poprzedni właściciel. Na komputerze wychodzi, że (jak to się mechanik wyraził) przeładowywuje turbo.
Przeladowanie to nie ma nic wspólnego z egr. Turbo do wyciągnięcia.
Turbo sprawdzane. Jest OK.
Jeżeli turbina jest sprawna, to szukaj w jej sterowaniu, możesz mieć pęknięty wężyk, albo sparciałe końcówki, co są złożone na króćcach. Jeżeli to masz całe, to czujnik ciśnienia doładowania do podmiany, chociaż to mało prawdopodobne.
Nie wiem jak jest u ciebie, ale sprawdź, czy do komputera nie idzie przypadkiem wężyk z okolicy czujnika ciśnienia doładowania. Ale najlepiej wężyki powymieniać na nowe. Po kilku latach robią się twarde i pękają.
Wężyk nie mają nic do przeładowania. Albo n75 albo geometria w turbinie.
A pęknięty wężyk z N75 do gruchy nie ma znaczenia? Jak nie ma podciśnienia na gruszce, nie ma zmiany geometrii.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie