Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: zmiana oleju silnikowego na inny niż 505.01
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
posiadając silnik 1.9 tdi auy stosowałem zawsze norme 505.01 gościu w sklepie oferuje mi taki olej cytat z ich strony:


"Syntetyczny olej silnikowy nowej generacji, specjalnie opracowany do stosowania we wszystkich silnikach benzynowych oraz diesla marek VOLKSWAGEN, AUDI, SKODA, SEAT.

API SN/CF, ACEA C3
VW 504.00/507.00
MB229.51
BMW LL-04
GM DEXOS2"


tu jeszcze takie coś znalazłem:

Syntetyczny olej silnikowy nowej generacji, specjalnie opracowany do stosowania we wszystkich silnikach benzynowych oraz diesla marek Volkswagen, Audi, Skoda, Seat. Wysokowydajny pakiet dodatków (low SAPS – o niskiej zwartości siarki, popiołu i fosforu) zapewnia optymalne działanie systemów ochrony środowiska oraz filtra cząstek stałych (DPF). Skutecznie chroni przed zużyciem i zapewnia wyjątkową czystość części silnika. Zalecany do wszystkich nowoczesnych silników benzynowych oraz diesla, spełniających normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5. Do stosowania we wszystkich silnikach, wymagających normy VW 502 00, 505 00, 505 01, 503 00, 503 01, 506 00, 506 01. Stosowany w silnikach o wydłużonym interwale wymiany oleju (do 30 000 km) i bez. "


No i jak widać sa oznaczenia 505.01 ale pisac można wiele
jak ma norme 507 to musi miec norme nizsza bo takie sa reguly. TO tak jabys mial odwarzac DVD i mowil mi ze nie odtwarza ci CD.
Poza tym sporo osob lata na olejach bez normy tzw haraczu zeby dostac taka norme i jakos silniki nie wybuchaja i nie koncza sie. Ja tam te zu siebie prare razy mialem zalany olej mineralny bez normy i jakos silnik chodiz jak zloto, zadnych podtarc ani na walku ani na wale nie ma.
i wszystko w temacie,dzięki za info
A jaki ci olej ten gościu oferuje, chodzi mi o markę.

wesol lałeś minerał do PD ?
niemiecki MANNOL
(26-04-2016 22:42)ULTRA napisał(a): [ -> ]wesol lałeś minerał do PD ?

tak olej mobil1 z beczki 15W40 mineralny. Taki lalismy do ciagnikow tira. Tiry tez smigaja na takich olejach to tez dosc czesto silniki na pompowtryskach a tam olej sie wymeinia czesto to 50 tys km a tak normalnie to 70-80 tys km a tak juz ala tryb LL to po 100 tys km. Jakos nic si etam nei urywa i umnie tez szklaneczki ladne, walek nie wytarty i cala reszta. Oleje mineralne wbrew pozorom to oleje gdzie przyleganie do powierzchni jest lepsze jak na syntetyku. Przewaga syntetyku to to ze w ostre mrozy ma lepsze parametry.
W ciężarówkach to standard taki interwał, w rodzinie jeździ robi prawie 10k miesięcznie, dostał nowego DAF'a i wymiana oleju w serwisie co 75tyś, co tam leją nie wiem, jak do tego ma się turbosprężarka .....?
Nie porównujmy silników diesla z aut osobowych do tych z ciężarowych bo to nie ma sensu, tam wszystko jest nastawione na bezproblemowe duże przebiegi, w osobówkach wręcz odwrotnie.

Co do tego oleju to nie jest wcale niemiecki jak strony podają, a rosyjski bądź z innego wschodu, w rajchu tylko mają duży oddział, znajomy co ma gospodarkę, lał ten olej do ciągników i jakiś tam maszyn, pamiętam, że był to minerał w normalnych bańkach takich bordowych po 4 czy 5 litrów.
Jak spełnia normę dla PD 505.01 to lej, metalowa bańka z tym Passiorem B6 Big Grin
a wezme go ,ruskie czy hiszpańskie to nieważne,skusze się na niego,chciałem tylko info czy moge o tej specyfikacji wziąść,cenią se za niego 113zł-promocjaDodgy
taaaaa ta bańka-pamiętam jeszcze w pewexach jak stały castrole w metalu echhh ale to była era fiata 125p i nie każdy mógł se to kupićBig GrinBig GrinBig Grin
Z tą specyfikacją jak najbardziej tak, nie można zejść poniżej 505.01. Ja poprzednio miałem zalanego FUCHS'a właśnie z taką specyfikacją był dosyć drogi bo bodajże 180zł na 5l, ale auto jak na PD cichutko chodziło przez jakieś pierwsze 4-5tyś km, potem już normalnie klepał jak to PD, teraz mam Motula i od zalania kultura trochę gorsza.
ok,jak pisałem wezme go jest tani w promo
dzięki wszystkim Rolleyes
Stron: 1 2
Przekierowanie