Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Przegląd skrzynia biegów(manualna) Vw Sharan 1.9 TDI
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam, mam pytanie, w jaki sposób mozna sprawdzić w Sharanie ile jest oleju w skrzyni biegów?(manualna). Gdzie to sie sprawdza i ewentualnie dolewa?. Bo planuje przeglad zrobic i najlepiej wymienic w niej olej, jezeli juz to jaki tam lać i ile wchodzi ?. Dobrze mi chodzi,lekko nie narzekam ale chcialbym przegląd taki mały zrobić i dopiąć na ostatni guzik juz wszystko w moim Sharanie
Smile.
Jak jesteś w kanale to od strony zderzaka jest korek na imbus w połowie wysokości skrzyni. Jest to korek kontrolny/wlewowy. Jak olej jest na poziomie otworu po wykręceniu tego korka to jest ok. Pamiętać, że przy wymianie najpierw odkręcamy wlewowy korek, a potem spust. W przeciwnym wypadku możemy zostać z pustą skrzynią bez opcji zalania świeżego oleju. Przydaje się WD-40 i wytrzymałe imbusy, które nam nie objadą.
Ok,a wlewowy korek to gdzie tam szukać ?. I jaki olej zalewać najlepiej bo nie wiadomo nawet jak by było za mało to nie wiadomo jaki tam dolać zeby nie pomieszać.
Wg autodaty olej VW ATF 2,2 l dla 1,9 TDI PD
korek 13 to wlew i spust.
-----------------------------------------------------------
sorry miało być ATF już poprawiłem
W WTF 2,2 l dla 1,9 TDI PD - to jest nazwa tego oleju i wchodzi do skrzyni 2,2 L?. Ile 1L oleju takiego kosztuje?.Kupował może ktośSmile?.
Wg autodaty olej ATF
ANU (90KM) 2,2 litra
AUY (115 KM) 2,8 litra
ASZ (130 KM) 2,5 litra
Jakby co to niech ktoś obeznany w tych rocznikach mnie poprawi. Wink
No mam symbol AUY więc 2,8 L ,sporoSmile

To napełnia sie przez ten korek to jakoś strzykawką trzeba raczej bo tak to nie naleje nie?
Ja lałem przez lejek kuchenny połączony z wężykiem. Od góry między silnikiem i wężami przeprowadź wężyk do korka wlewowego, włóż lejek na wężyk i lej. Jak będziesz zbliżać się do wartości granicznej (w Twoim przypadku 2,8L) to obserwuj, czy olej nie zaczyna już wyciekać z korka wlewowego, bo to będzie oznaczać, że już poziom max osiągnąłeś. Ja lałem do AHU Valvoline Durablend 75W90, ale przed zimą go wymienię, bo jest za gęsty i w niskich temperaturach jest problem z wbiciem biegów numer 1 i 2. Jeżeli masz lać ATF, to najpierw wyciągnij trochę strzykawką i zobacz jaki kolor. Jeżli żółty to ATF Dextron III, a jak czerwony to ATF III. Możesz zalać wyższy numer, ale nie niższy (jednak najpoprawniej III.
witam
plsmart0 napisz jakim zalejesz zeby biegi w zimie ladnie wchodzily
Słuchajcie, ja jestem przekonany by lać to co producent każe, nie lepszy i nie gorszy. W Peugocie zalałem mobila pełen syntetyk do skrzyni, przewyższający wszystkie wytyczne producenta. I się zaczeło, 1 i 2 ciężko wchodziły, a gdy było zimno to praktycznie póki się nie rozgrzał 1 nie można było wrzucić. Dopiero jak wymieniłem na oryginał wszystko pięknie zaczeło chodzić. Teraz obojętnie jaki mam samochód wszystko zalewam wg producenta.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie