Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wybór AUY czy ASZ??
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Macie do wyboru dwa takie same SGA. Jeden (AUY) drugi ASZ. Który wybierzcie i dla czego. Sugerujesz się tylko mocą czy awaryjnościa jednego z nich?krótki komentaz mile widziany. Spalanie w realu??
Silniki prawie te same. Różnice w mocy nieznaczne. Jedynie co to jeśli pompki sprawne to w razie dalszego tuningu można celować w około 2xx koni. Turbo jest troszkę dretwe bo kkk.
Regulator spalania jest pod prawym butem.
Różnice w silnikach są widoczne głównie dla mechaników. Ja patrzyłem w co wyposażony był sharan. Co do spalania reguluje je taka dźwignia pomiędzy kierowcą i pasażerem+pedał gazu. Awaryjność no jeśli się stosuje zasadę kto smaruje ten jedzie to prawie każdy silnik jest bezawaryjny.
Takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam
Przede wszystkim to trzeba sprawdzić czy silnik zdrowy pompki okej turbo dmucha poprawnie a dwumasa jest okej. Może jeszcze skrzynia by nie robiła problemów. Bogus wie o co chodzi tak więc tu nie trzeba nic mówić.
Bogos'owi chyba chodzi o dwa silniki (AUY, ASZ) w powiedzmy identycznym stanie technicznym czyli wszystko zdrowe. Nie mam porównania AUY - ASZ, ale różnica ~15KM chyba niewiele daje w odczuciach i na papierze, zresztą niuton taki sam.
Można by porównywać AUY do BTB, albo np. 1.9TDI do 2.5TDI, a tak to trochę nie wiem o co za bardzo chodzi autorowi.
Niuton raczej nie będzie taki sam. W instrukcji jest błąd. Sporo auy ma gratisy i wypluwa góra 300 Nm. przy okolo120 koniach. Ile wypływa asz to nie pamiętam bo dużo jest asz ale w golfie leonie itd a to troszkę inny asz. Taki z golfa dość często wypływa nawet 144 konie. Za to arl wypluwal w serii 175 koni a po wirusie 200 coś co z btb jest niewykonalne. Turbo btb kończy się przy 175 km.

Zagłosowałem na asz bo mocy nigdy za dużo ale jak ma kosztować 4000 zł więcej to się to nie opyla absolutnie.
Błąd nie błąd, ale jest powielany. Gdzieś w instrukcji zobaczyłem, że AUY, ASZ i BTB mają po 310NM. Może AUY tyle ma, ale BTB wątpię .....
Dla przykładu AJM też 115KM na papierze ma 280NM.
No mój wyplul 122 konie i 297 Nm. Wątpię by auy wyplul 310Nm. Chyba ze mega przeladowanie z dołu dowali ale i tak nie sądzę. Nie interesują mnie wyniki producenta bo o ile kiedyś miały gratisy tak dziś juz żeby trzymał serię to będzie dobrze. Skoro chiptuning daje w takim auy to takie 140 km nie wygląda już tak dobrze jak się miało 122 konie co nie? To zaledwie przyrost 18 koni. Za bardzo tez koksowac producent tez nie chciał bo szkoda dwumasy. Przegubów juz nie przewidział nawet ze będą się sypać.
Może i tak, ale wtedy jaki jest sens wywalać kasę na jakiegoś wirusa który da z 20 gniadych pod maską2.... chyba, że ktoś to robi na poważnie turbo, pompki itp. Tak samo jest masa tematów na forum audi pomiędzy 1.8T, a np. 2.4/2.8 V6.
Zależy w ile celujesz. Pisałem nie raz i nie dwa. Turbo od arl i w takim auy robisz remap i pęka około 190 koni bez grzebania w reszcie. Dlatego mówię czy jest sens zakupu asz skoro za turbo place 1000 zł lub nawet gtb1756 1200 zł plus soft około 800 -1000 zł i co mam dużo więcej jak taki asz po sofcie samym.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Przekierowanie