Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8

corrado_m8

Witam

Mam problem z moim Szarikiem Sad mianowicie autko nie odpala. Auto przeszło remont głowicy wymieniona uszczelka splanowana głowica rozrząd itp. przez pierwsze 3 dni autko latało super i na benzynie i na gazie. Zachciało mi się wymieniać płyn chłodniczy wymieniłem go ale zapomniałem zakręcić korka od zbiorniczka wtedy zaczął przerywać gaz ale jakoś dało się z tym żyć niestety w pewnym momencie auto zgasło dokładnie podczas cofania i już nie odpaliło.
Silnik 2.0 8v rocznik 1997
co sprawdziłem:
- komputer pokazuje "zestyk biegu jałowego"
- iskra jest
- paliwo jest, pompka chodzi ciśnienie na pompce jest bo sprawdzałem
- rozrusznik kręci
- żadnych alarmów niema

co jest najsmieszniejsze auto po wzięciu na hol i osiągnięciu nie zbednej temperatury do włączenia gazu odpala i jazdę można kontynuować na gazie, jest to instalacja montowana seryjnie w belgii skąd pochodzi auto także ciężko się do niej dostać a jest na tyle nieprzyjemna że nie mogę odpalić z gazu nawet awaryjnie Sad

no i moje pytanie co to może być ?
co odpowiada za otwieranie wtrysków ?
czy jest coś takiego jak czujnik wstrząsowy w szarikach ?
ewentualnie jakiś inny czujnik blokujący wtryski ? bezpieczniki , przekaźniki od wtrysków gdzie są zlokalizowane itd.


Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

Maciej
Napisałeś że auto zgasło podczas cofania ?. a nie przestawił ci się rozrząd ? może coś przy wymianie poszło nie tak .... ja bym od tego zaczął. no chyba że masz problem ze świecami i wysokim napięciem....


Napisałeś: "co jest najsmieszniejsze auto po wzięciu na hol i osiągnięciu nie zbednej temperatury do włączenia gazu odpala i jazdę można kontynuować na gazie" co to znaczy osiągnięciu niezbędnej temperatury ?. jak nie odpala to w jaki sposób osiągasz temperature ?.

A może chodzi ci o odpowiednią prędkość.... ?.

corrado_m8

no operacja wyglada tak ze ciagnie mnie auto ja mam wrzucony 3 bieg i puszczone sprzeglo czyli ciegnie mnie na silniku, po paruset metrach odpalaoczywiscie w momencie jak załączy się gaz stąd moje podejrzenia że wtrysi od benzyny nieprzepuszczają etc. tylko niewiem czy sa jakies zabezpieczenia które mogły się zepsuć. rozrząd raczej ok bo wtedy nie chodziłby na gazie bo na gazie chodzi normalnie Sad
Ok czyli osiągasz prędkość która przełącza z benzyny na gaz ....

moim zdaniem poszukaj w dostarczaniu paliwa może pompa paliwa lub pompo wtryski nie wiem co tam masz...

uważam ze nie dochodzi paliwo może filtr paliwa albo coś z pompą....


poczekaj może ktoś inny napisze coś mondrego ....


Pozdrawiam...
możesz mieć zapchane/zapieczone wtryskiwacze benzyny dlatego auto na zimnym na gazie nie zapal bo wtedy powinna odpalić na benzynie.
Do czyszczenia wtrysków w benzynie dobry jest płyn dostępny na Statoil firmy STP wlewa sie go do baku z benzyną i jeździ na benzynie wtedy wtryski się czyszczą . Pozostaje pytanie czy to jeszcze im pomoże czy to juz agonia wtrysków.
Jak sie domyslam jest to silnik 2.0 na wtrysku benzyna 115KM wtryski do niej możesz znaleźć na allegro.
Oczywiście jeśli byś miał kupić musisz sprawdzić typ silnika czy jest to MPI czy jedno punktowy.
Druga sprawa zobacz czy po przekręceniu stacyjki słychać pompę paliwa jeśli nie może być ona uwalona lub tylko bezpiecznik.
Sprawdź także filtr paliwa powinno się wymieniać co 60 tyś.
kolego moim zdaniem rozrząd odpada, wtryski też nie zapchają się wszystkie na raz
napisałeś że diagnostyka pokazała zestyk biegu jałowego - to jest przełącznik który informuje komputer o tym że przepustnica jest zamknięta - warunek jaki powinien wystąpić do uruchomienia silnika
sprawdź najpierw to zanim rozdłubiesz autko
to jest taki mały guziczek na przepustnicy naciskany jak puścisz gaz (powinno być słychać takie "klik" jak zamyka się przepustnica) prawdopodobnie urwał się kabelek - napraw i sprawdź co będzie
2E to dosyć bezproblemowy silniczek więc jak padło coś to raczej jakiś drobiazg
btw masz lub miałeś corka? jak tak to jest nas dwóch

ryzy93

Witam serdecznie,

otóż mam problem z moim sharanem (generalnie problemy były zawsze, ale ten jest poważny).
Przedwczoraj po powrocie do domu zgasiłem silnik i nie mogłem już go odpalić. Kiedyś miałem podobny problem, więc szybko zdiagnozowałem usterkę czujnika prędkości obrotowej silnika - prawdopodobnie spowodowany przez wodę. Wymieniłem zatem ten czujnik i od razu założyłem osłonę pod silnik. Oczywiście samochód odpalił, bez problemu.
Wczoraj ojciec pojechał do pracy i po przejechaniu 7km samochód nagle zgasł. Problem niby ten sam: próbując go odpalić obrotomierz nie pokazuje nic. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby czujnik czy kostka się znów zalała, ale przecież założona była osłona! Co lepsze, samochód po ok. 10 min odpalił, bez problemu! Później dalsza część drogi do pracy, kilka kilometrów i znów to samo.... i tak kilka razy nim ojciec do pracy dojechał. Oczywiście wieczorem powrót do domu, to samo.

Dzisiaj podpiąłem go po komputer:
Silnik: błędy:
- sonda Lambda (sporadyczne)
- Czujnik prędkości obrotowej silnika (sporadyczne)
- Czujnik temp. cieczy chłodzącej G62


Moją uwagę zwróciło wskazanie jednego z czujników klimatyzacji, który odczytywał temperaturę ok. 52-54 st. C. Nie wiem skąd się wzięło takie wskazanie. Kilka miesięcy temu wymieniony został czujnik G62, gdyż nie było wskazania temp. na liczniku.

Do tej pory samochodu nie odpaliłem, domyślam się, że może to być znów wina czujnika prędkości silnika, bo przy odpalaniu na komputerze prędkość cały czas pokazuje 0 obr/min. Dlaczego ten czujnik miałby się zepsuć już po kilku/kilkunastu kilometrach?

Może to wina temperatury, a raczej jej wskazań przez czujniki?

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam,
Artur

P.S Samochód ma zamontowaną instalację LPG, ale to raczej nie ma wpływu na działanie samochodu.

_________________________________

Zmieniłem czujnik temperatury, który wywalał błąd, lecz problem jest dalej.

Idąc dalej tropem temperatury stwierdziłem, że być może staje się ona zbyt wysoka. Zauważyłem, że przez cały ten czas, gdy samochód chodzi ani razu nie załącza się wentylator. Jakiś przekaźnik gdzieś pod maską pyka, ale nie wiem czy to ten od wentylatora (jeszcze go nie zlokalizowałem). Dlatego takie pytanko: przy jakiej mniej więcej temperaturze powinien się włączyć wentylator?
Jeszcze jeden trop prowadzi do termostatu. Może to jego wina, tylko nie wiem jak to sprawdzić ;/

Jeśli ma ktoś jakieś pomysły lub wie, w czym może leżeć problem, to bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Witam
Proszę o pomoc - może ktoś z Was już miał taki problem. Oto mój Sharan 2.0 ADY (+ instalacja gazowa STAG) zgasł podczas jazdy. Najpierw trochę poszarpał, jakby silnik przerywał a potem zgasł na dobre. Przy próbie ponownego odpalania - po przekręceniu kluczyka nie słychać pracy pompy paliwa. Przy wymuszeniu ręcznie pracy tylko na gazie - też nie odpala. Rozrusznik kręci jak zaczarowany ale motor nie chce w ogóle zaskoczyć. Po tym jak skończę go kręcić i popuszczę kluczyk w stacyjce, to coś piszczy dwa razy (piiiiiiiii, przerwa, pii). Piszczenie dochodzi z pod deski rozdzielczej z okolic bezpieczników. Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem - są O.K. Pomocy. Co robić?
pompa wtryskowa to raczsje w starszych dieslach jest. Niewazne. Sprawdz czy jest iskra na swiecach. Mozliwe z ez jakiegos powodu nie ma zaplonu lub jest to odciecie pompki paliwowej i nie dostaje paliwa. Wszelkie zabezpieczenia w tym immo do sprawdzenia.
Tak, mam tylko oryginalny immobilizer i nic więcej. Nie wiem jak go sprawdzić. Zastanawia mnie jednak to pikanie - dwa razy, jeden raz długi pisk, a drugi raz krótki. Czy ktoś z Was ma opis tych komunikatów dźwiękowych?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie