Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Alhambra - pisk, stuk i wyciek
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam Serdecznie.
Mam od bardzo nie dawna Alhambre 97r. 1.9 tdi 90km (moje pierwsze w życiu auto)
Powiem od razu, uczę się dopiero go.
A więc po przejechaniu dzisiaj około 20km dojechałem do siebie na parking. Samochód ustawiłem pod skosem do tylnego parkowania i skręciłem koła na max w prawą stronę. Nagle kierownica zaczęła przy lekkim ruszaniu pukać i drgać a jakby z prawej strony słychać było pisk jakby paska. Przy lekkim wyprostowaniu kół nic nie słychać było. Skręciłem koła na max w lewą stronę i odgłosy i drgania tak samo odczuwalne. Zaparkowałem i zacząłem kręcić kierownicą na max w prawą i lewą stronę. Przy maksymalnym skręcie było słychać piski i są drgania.
Zgasiłem silnik i zajrzałem pod samochód. Miałem wrażenie że zaczęło z niego coś wyciekać. Odpaliłem auto i zacząłem ruszać kierownicą i nadal te same objawy ale pod samochodem przy każdym ruchu pojawiała się coraz większa kałuża. Płyn który wycieka jest żółty, przeźroczysty i rzadki.
Na ekranie komputera wyświetlił się komunikat service 1n01 ewentualnie In0I nie wiem jak go czytać. Poniżej zamieszczę fotkę. Powiedzcie mi czy to wspomaganie cieknie? Jakie mogą być koszta.[attachment=4226]
W miejscu manewrowania było widać ślady na parkingu. Wyciek musiał pojawić się po zatrzymaniu i skręceniu kół bo przed parkingiem i na ulicy nic nie było.
maglownica sie skonczyła a, jezeli nie było zadnego wycieku to kup sobie nowy pasek lub spróbuj docignac stary tam jest napinacz klucz13 i 22 a ten servis skasuj wyłoncz zapłon policz do 7 włącz zapłon trzymajac przycisk i policz jeszcze raz do 7 i pusc i zniknie
Przed chwilą poszedłem sprawdzić co i jak. Kałuża jest spora ale już nie cieknie.
Płyn w zbiorniczku wspomagania jest połowa może coś poniżej. Latarką poświeciłem to mokro jest pod rozrządem a jak wszedłem pod samochód to prawy wahacz jest mokry i jakaś guma na złączu (nie tak przy kole). Wyciek był spod osłony po środku mniej więcej po środku po silnikiem.
Olej i inne płyny w normie.
Odpaliłem auto i już przy delikatnym ruszaniu kierownicą stuka.
Maglownica to fachowa nazwa? Jaki jest jej koszt?
Zacznij od zdjęcia osłony po silnikiem i zobacz, skąd cieknie. Może to nie maglownica (bądźmy dobrej myśli), a wąż od pompy wspomagania puścił. Piski to poślizg paska. Jak płyn poszedł na pasek, to przy kręceniu kierownicą będzie piszczeć bo pompa pracuje. Do wymiany pasek + mycie kół pasowych. I rób zdjęcia, będzie łatwiej coś pomyśleć
no to sie skonczyła miałem to samo rozszczelniła sie i koniec ja swoja dawałem do regeneracji u nas na miejscu jezeli listwa jest cała w niej to regeneracja stara zdasz i po klopocie 350 zł + koszty roboty chyba ze robisz sam nie jest zdemontowanie jakies skomplikowane acha nowy płyn ja lałem febi zielony nr6162 ale najpierw zobacz dokładnie skad poszedł plyn dokładna nazwa przekładnia kierownicza
http://allegro.pl/listing/listing.php?or...t-1-3-0204
Mam pewną teorie, tylko muszę właśnie wybadać jak poszedł zaciek.
Wczoraj dolałem płynu chłodniczego około 1l. Bo było poniżej minimum. Znajomy (mechanik) od którego kupowałem auto mówił żebym nie dolewał jeśli nie przegrzewa się. Nie lubię mieć czegoś źle i dolałem. Później zrobiłem trasę około 10km. 3h przerwy i powrót. Do mnie jest pod górkę dość stromo. Wjechałem na parking i przy manewrowaniu zaczęło piszczeć i stukać.
Dziś rano wokół samochodu zrobiła się kałuża. Płynu wspomagania było tyle samo co wieczorem, oleju również ale płynu chłodniczego ubyło około litra (tle ile miałem przed dolaniem) i trzyma się na tym samym poziomie.
Czy to możliwe że poprostu wyrzuciło go bo było za dużo mimo wskaźnika że jest za mało i te resztki płynu poleciały na pasek wspomagania i układ skrętny?
Zbiorniczek jest z lewej strony pod podszybiem a mokro jest z prawej pod rozrządem a cieknie pod spodem jakby ze środka z kwadratowej szczeliny osłony silnika.
Jeśli to jest przyczyną to lepiej wymienić pasek i czy stukanie przestanie być jak wyschnie wszystko ?
Witam.Na początek do dokładnie zlokalizuj ten wyciek-co Ci w końcu cieknie-olej ze wspomagania, czy płyn z układu chłodzenia-jak płyn z układu chłodzenia-to delikatnie na palec w miejsce wycieku i polizać palec-jak słodki to płyn z układu chłodzenia jak tłusty oleisty to płyn od wspomagania a potem będziemy "gdybać" dalej -nie gniewaj się że piszę o tej metodzie " organoleptycznej" ale sam niejednokrotnie tak sprawdzałem wyciek płynu pod swoim sharanem-wyciek płynu z prawej strony silnika też możliwy jest tam taki trójnik pod pompą wtryskową i on dość często puszcza płyn.
(06-03-2016 18:12)Jędrek Z napisał(a): [ -> ]Witam.Na początek do dokładnie zlokalizuj ten wyciek-co Ci w końcu cieknie-olej ze wspomagania, czy płyn z układu chłodzenia-jak płyn z układu chłodzenia-to delikatnie na palec w miejsce wycieku i polizać palec-jak słodki to płyn z układu chłodzenia jak tłusty oleisty to płyn od wspomagania a potem będziemy "gdybać" dalej -nie gniewaj się że piszę o tej metodzie " organoleptycznej" ale sam niejednokrotnie tak sprawdzałem wyciek płynu pod swoim sharanem-wyciek płynu z prawej strony silnika też możliwy jest tam taki trójnik pod pompą wtryskową i on dość często puszcza płyn.

niezła metoda ale nie polecam tak sprawdzać płynu hamulcowego,może ten płyn co Ci wycieka ma jakiś kolor a tak też można mniej więcej dojść co to. Połóż czystą białą kartkę pod miejsce wycieku i jak spadnie kilka kropel określ jaki ma kolor.
spróbój czysłodkie jest bedziesz wiedzil pamietaj ze w tym miejscu jest tez słynny waz trójnik co rozchodzi sie na trzy strony co szczela on jest zaraz pod pompa i nad pompa wspomagania moze on ci poszedł
Właśnie!
Słodkawe - płyn z chłodnicy
Mdłe - olej silnikowy, płyn wspomagania jest trochę inny w smaku i zapachu ale to łatwo porównać, przecież olej z silnika masz dostępny - trochę tego, trochę tego i będziesz wiedzieć :-)
Gorzkie - płyn hamulcowy

Nie wiem jak okreslić olej ze sprężarki klimy - taki jak do maszyn do szycia...

Ot i cała filozofia identyfikowania co cieknie :-)
Stron: 1 2
Przekierowanie