Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Ciśnienie oleju - za duże
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Przy 2000 obr. powinno być 2 bary, u mnie wyszło 5 barów na zimnym silniku Huh Dlaczego ? Pompa ??? Przy okazji po ok. 60km zapala się czerwona konewka... oba czujniki wcześniej zmieniałem, VCDS nadal pokazuje błąd sensora
Undecided Undecided
Na zimnym to norma, sprawdż na ciepłym
Własnie... badali na zimnym... troche mnie uspokoiłeś Smile
Koledzy mam pytanie bo bede zmienial olej w silniku i zdecydowalem ze przejde z Motula 6100 Synergie+ 10w40 na olej 5w40 Motul 8100 x-cess, czy musze robic plukanke silnika przed wymiana np.tym srodkiem liquy moly, czy spuscic stary i zalac nowy???
Cos nie tak mialo dodac do tematu jaki olej do diesela a dodalo do tego tematu a niemoge usunac tego postu...
Witam! Nie chce otwierać nowego wątku więc podłącze swe pytanie pod ten. Dzisiaj po przejechaniu około 600 km od remontu silnika (2.8 vr6 174km ) zaczęła migac i piszczec kontrolka oleju. Z tym że dzieje się to Tylko przy określonych warunkach.wiec jadę sobie ok 2rpm olej rozgrzany do 100st cel i tak na 5 biegu pyrkam 3 km włącza się miga i piszczy. Ujmując mogę zgazu nic się nie zmienia. Dodając przestaje. Próbowałem 5 razy i za każdym razem tylko przy tym jak wyżej udało mi się wywołać alert. Jadąc 2000rpm ciśnienie oleju jest w granicach 4 bar a na biegu jalowym 2 bar. Mam wskaźnik w kabinie więc tyle mi się udało skontrolować. Jak załącza się kontrolka silnik pracuje normalnie. Jak to jest z tymi czujnikami wysokiego i niskiego ciśnienia? Jak one że sobą współgrają? Przycislem dzisiaj trochę szatana i obawiam się że chyba przesadziłem, że chyba trochę za szybko.
Jeżdżę na oleju 10w60 liqui molly.
Witam.

W tym wątku http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...ight=olej, post nr9, mój post, masz co nie co nakreślone co do czujników. Jeśli chodzi o olej 10W60 to generalnie z założenia jest to olej do "aut sportowych/używanych jak sportowych Wink" i "swoje najlepsze parametry" uzyskuje przy wysokich obrotach i temperaturach, takie są założenia producentów dla tego oleju więc może w tym silniku i przy tych obrotach może powoduje takie cyrki ale sam nie jetem przekonany do tego co piszę ale tak mi się nasunęło Wink, natomiast bywały takie przypadki gdy z filtrem oleju było coś nie tak. Generalnie, poza błędem czujników/zegarów, aby nastąpił wzrost ciśnienia, to musi gdzieś w układzie nastąpić przewężenie/zmniejszenie średnicy przepływu, nie mylić z brakiem przepływu, co powoduje wzrost ciśnienia.

Pozdrawiam
Na tym oleju jeżdżę już 2 rok nie było wcześniej z taka sytuacja problemu.filtry oleju zawsze stosuje Mann knecht lub oryginał. Dzisiaj podłącze duży manometr i wtedy sprawdze jak to ma się. Ogólnie rzuciłem hasłem o czujnik wysokiego ciśnienia ale nie wykluczam towniez czujnika niskiego ciśnienia. Jak podłącze duży manometr to wtedy będę miał pewność i możliwość skontrolowania tego w kabinie co mam i w rzeczywistości co się dzieje
Problem z pompą a właściwie zaworem bocznikujacym. Tyle że raczej problem jest odwrotny bo ciśnienie bywa liche. Ale jakby się zablokował w pozycji zamkniętej to może nawet walić ciśnienie takie że filtr może wysadzić w kosmos.
Przekierowanie