Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 7 błędów zwarcie na PB ok na LPG trzesie buda chyba zaplon wypada
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam mam problem a mianowicie po odbiorze od mechanika auta zaczelo mi wpadac w turbulencje na jalowym na LPG. na PB wsio gra - tz nie trzesie go. dzisiaj podlaczylem urzadzenie diagnostycze i skasowalem stare (w starych dodatkowo byl 00525,00668-po kasacji juz ich nie ma) i zczytalem nowe bledy. Na PB nie wykazuje zadnych bledow dopiero jak wlacze gaz to wywala 7 bledow:
01249 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 1-N30
01250 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 2-N30
01251 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 3-N30
01252 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 4-N30
01253 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 5-N30
01254 otwarty/zwarty obdód do masy wtryskiwacz, cylinder 6-N30
01265 otwarty/zwarty obwód do masy zawór EGR-N18

Jakies pomysly? świece, kable? ktos cos przypuszcza?
obroty ok 700 +-25
wymiana swiec nie wniosla nic nowego... w najblizszych dniach wymiene kable i dam znac czy cos sie zmienilo
kable wymienione wzielem drozsze powetec sport liczylem na poprawe niestety zadnych zmian. Moze ktos cos podpowie?
Witam.

Po pierwsze jak Ci mechanik spier...., to niech Ci naprawi, a nie, że wziął kasę, a teraz forumowicze mają kolektywnie naprawić Ci auto.
Po drugie po co wymieniasz przewody wysokiego napięcia i świece, skoro błędy masz ewidentnie z obwodu wtryskiwaczy, a nie błąd wypadania zapłonu.
Po trzecie podpowiem Ci, że zarówno wtryskiwacze jak i zawór N18 mają wspólne zasilanie w postaci przewodu bodajże czerwono-niebieskiego i sterowane są masą ze sterownika silnika: bodajże wtryskiwacze przewodami: szarym, szaro-zielonym, szaro-czerwonym, szaro-niebieskim, szaro-czarnym, szaro-żółtym, a zawór N18 zielono-szarym. Z reguły sterownik gazowy jest wpinany między wtryskiwacze benzynowe i sterownik silnika i wtryskiwacze gazowe biorą sygnał z wtryskiwaczy benzynowych. Teraz musisz się cofnąć pamięcią do tego co robił mechanik i czego "dotykał" i co robiłeś Ty i czego Ty "dotykałeś" i jak znam życie to znajdziesz coś nie podłączonego/nie wetkniętego do końca bądź urwanego/naderwanego. Do sprawdzenia oczywiście też wtryskiwacze gazowe i sterownik gazowy ale mało prawdopodobne, żeby się same "uwaliły" tak nagle.

Pozdrawiam
Gaz jest drugiej generacji (parownik, silniczek krokowy) nie ma wtryskiwaczy jest dorobiony wlot w przepustnicy i tam podawany jest gaz (wiem nieodpowiedni do tego silnika ale dzialal 15 lat to teraz nie kalkuluje sie go zmieniac) . Czy mozliwe jest ze to z tego wzgledu sa te bledy komputera? W miedzy czasie wymienalem regulator cisnenia paliwa (mial pekniecie i syczalo z niego), pompe paliwa ktora padla prawdopodobnie od usterki regulatora oraz uszczelnilem odme (ten zaworek z dojsciem podcisnienia) i za tym plastikowy wezyk byl pekniety ten prowadzacy od odmy do przepustnicy (wsio uszczelnione). bledy nadal sa drgania sie zmniejszyly i jest mala roznica w pracy silnika pomiedzy pb a lpg (na korzysc PB). Na kablach nie widac przetarc, zeby byly pourywane wtyczki sprawdzilem niby wsio ok.

PYTANIE czy te bledy moga byc od nieprawidlowej instalacji gazowej?
Przekierowanie