Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wymiana termostatu - Benzyna
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Gdzie w silniku 2.0 ATM znajduje się termostat i jak go wymienić?
HuhHuh

centrino

Obudowa termostatu znajduje się prawdopodobnie w okolicach pompy wspomagania.

Jak wymienić??

Poodczepiać węże, zlać płyn, odkręcić obudowę, wymienić termostat i złożyć w odwrotnej kolejności i dodatkowo zalać płynem i odpowietrzyć układ.
Termostat masz wężu powrotnym z chłodnicy. Kabłąk termostatu ma być pionowo.
Termostat wymieniony było trzeba sie trochę powyginac (gaz zamontowany obok) ale udało sie Smile
Witam
Potrzebuję pomocy- muszę wymienić termostat w moim SZARIKU 2,8 vr6 96r. z tego co się okazało to nie taka prosta sprawa bo jest on zabudowany. Jeśli miałby ktoś wskazówki- porady jak go można wymienić to byłbym wdzięczny
Siemka dzisiaj powtornie musialem rozlozyc uszczelnic i zlozych wszystkie elementy króćców (bo wczoraj w pospiechu musialem cos zle zlozyc i byla nieszczelnosc). Zabieralem sie do tego ponad tydzien (do wczorajszej wymiany) i wcale nie jest to takie straszne. Duzo czytalem i szukalem na ten temat podziele sie z toba moim zbiorem pewnie cos ci pomoze badz tez w jakis sposob sie przyda. Na tej plastikowej rurce jest sruba plastikowa ktora od dolu mozna odkrecic i dzisiaj gdy drugi raz ja montowalem zatrybilem ze ona chyba jest do spuszczania plynu bo jest w niemal najnizszym miejscu ale pewny nie jestem czy do tego sluzy Wink:

widok co do roboty
http://trs-racing.pl/wp-content/uploads/...CN7350.jpg

instrukcja de jak sie zabrac jpg
https://www.sgaf.de/node/253340

video relacja z rozbiorki po ENG - PL nie moglem znalesc
https://www.youtube.com/watch?v=DR4gQ6BkQGQ


schemat ukladu chlodzenia

http://obrazki.elektroda.net/2_1171054860.jpg

http://images33.fotosik.pl/453/f53e5e5584fbc841.png

lista czesci
http://www.ebay.pl/itm/Set-Komplett-Wass...1547597015

Polozenie czujnikow:
http://www.auto-plus.pl/vwaudi/VW_Corrad...niki_1.htm

Lista elementow :
021121117A obudowa termostatu
021121133D króciec głowicy ukł chłodzenia
021121121A króciec głowicy ukł chłodzenia
021121050C Rurka układu chłodzenia (plastikowa)
075121113D Thermostat Serie 80°C
N10139201 O-Ring 34,5 x 3,55 3szt uszczelka przy czujnikach termostatu
N10092201 3szt sruby DIN912 M6x40
N10196103 2szt sruby DIN912 M6x20
N01152426 5 szt podkladek 6,4x12,5

Sam zabieg wymiany przebiegal mniej wiecej tak:
Wyciagnelem aku, demontaz parownika oraz mocowania od niego i wiazki kabli z jakby 3 przekaznikami(dosyc spore to i zawadzalo bardzo) , odkrecilem cewke (4 imbusy) i pokrywe silnika z prawej strony (2 srubki z gory widac jak na rece ). poodpinalem gumowe weze od chlodnicy i je wyciagnelem, zrobilo sie duzo miejsca króciec z termostatem jest przykrecony na 3 imbusy odkrecasz i wyciagasz. rozkladasz wymieniasz i skladasz wsio Wink. to chyba wszystko z tego co pamietam. na filmiku masz szczegolowo pokazane ale po obejzeniu mialem lekki przed tym zabiegiem jak widzialem jak ta rurke meczy bo wyciagnac nie umie umnie na dotyk wyszla wsio bez problemu poszlo. Nieliczac zjechanej sruby na szczescie w najdogodniejszym miejscu takze brzeszczotem nacielem i plaskim srubokretem wykrecilem. Problemem byly tez co niektore zacski ale jak to sie mowi dla chcacego nic trudego. Jutro sie okaze czy moje uszczelnienie cos pomoglo.

Za 3 krocce termostat i ta plastikowa rurke zaplacilem troche ponad 100zl w gordonie (bralem na kolege a on jakies tam znizki ma niewiem ile).
w kroccach sa uszczelki i w termostacie tez jest takze jak kupilem wsio to zostala mi jedna do termostatu bo tu i tu byly natomiast nie bylo tych do czujnikow ja zalozylem stare bo 2 miesiace temu u mechanika zmieniali mi ta obudowe termostatu i nowe byly. Cieklo mi a ze gosciu mi powiedzial zebym lepiej juz tym autem nie przyjezdzal to postanowilem sam sie za to zabrac cieklo z laczenia krocca z ta rurka plastikowa.
Heh, w tych silnikach banalne czynności stają się mocno skomplikowane z uwagi na totalny brak miejsca :-)
Wymiana termostatu jest, jak Bielawa napisał prosta jak drut :-) tylko, że aby dojść do tej obudowy trzeba 1/4 gratów spod maski wyjąć...

Czemu wymieniałeś termostat?

Zastanawiam się nad swoim bo przy ostatnich mrozach trochę schodziło (tak z 7-8km) do momentu osiągnięcia 90stC i przy dluższych zjazdach gdzie silnik nie dostaje paliwa temperatura lekko spadała. Szczerze mówiac nie pamiętam jak to wyglądało dwa lata temu (bo ubiegłej zimy to chyba mrozu nie było).
skimir wymien termostat. Taka moja rada. ZObaczysz ze bedzie roznica. Nieduza bo nieduza ale odczujesz napewno. Termostat to nie zarowka. Jakis czas temu kolega Pomidor byl umnie i zauwazylem wlasnie ze termostat jakby nie za dobrze trzyma. Niby tragedi nie bylo ale mowie wymien go. Pozniej dzwoni do mnie ze ma nawet za duza nieco temperature po tej wymienie. Sam pare termostatow w piwnicy mam jeszcze starych. Taka juz jakas mania chomikowania wszystkiego. Ten kto umnie byl w piwnicy to widziala ze ile razy bym nie sprzatal to zawsze cos tam gdzies leży. Dwa gaeaze plys pelna piwnica( kilka pomieszczeń) a zadnego samochodu do garazu nie schowasz.
Czesc a wiec zaczne od poczatku jakis czas temu w korku zagotowala mi sie woda. W trasie nadazal sie chlodzic. Pojechalem do wspomniannego wyzej mechanika. Trzymali auto 2 tygodnie z poczatkowa diagnoza ze uszczelka 1200zl okolo wyniesie naprawa. Wyszlo ze spalone byly oba oporniki do wentylatorow wymienili tez termostat i krociec - obudowe czujnikow. Po tym zabiegu (800zl) pomijam ze przestal dzialac videorejestrator, glosnik w drzwiach kierowcy wentylatory wyly jak szalone (wstyd mi bylo na parkingu centrum handlowego) oraz na gazie wpada w drgania (tak jakby wypadal zaplon) albo za nisko wolne ustawione(800 przy 900 problem znika). Odebralem auto przejechalem trase 40km dzwonie i mowie ze takie rzeczy i ze plynu minimum to ze sie odpowietrza i zebym przyjechal... Przyjechalem (plyn dolalem we wlasnym zakresie) mechanik ze zebym lepiej juz nim nie przyjezdzal do niego xD i ze on sie na gazie nie zna (na PB wsio dobrze i ciut wyzsze obroty 900 a nie 800). Pojezdzilem woda ginela gdzies dolewalem co 2-3 dni 200-300ml. Pojechalem do drugiego mechanika (mlode chlopaki dostalem cynk na nich od diagnosty na przegladzie ze robia prywatnie vr6) Zobaczyl i stwierdzil ze napewno wyciek (bardzo delikatny bialy osad na korku raz na jakis czas) i powiedzial ze nie ma sensu pchac sie w naprawe bo szkoda moich pieniedzy. Ucieszylem sie po jakims czasie coraz czesciej musialem dolewac (co 50km 500ml) i wyczailem ze leci z polaczenia rurki plastikowej z kroccem. Co tez wczoraj powtornie zlozylem a przy okazji wymienilem termostat bo stary (przed wymiana u mechanika) pokazywal na wskazniku pieknie środek a ten nowy (zalozony przez mechanika 2 miesiace temu) pokazuje troche za i dosyc dalej zanim wentylator zatrybi dlatego tez pomyslalem ze moze to on cos zmienia wskazania i wymienilem wszystko za jednym razem. Jako ze padl mi wczoraj akumulator zalalem go dzis jedynie plynem chlodniczym ijutro badz tez w najblizszych dniach jak juz kupie nowy bede odpowietrzal i ogolnie sproboje wyregulowac ten gaz (tydzien temu nabyle zestaw naprawczy takze membramki tez wymienione) gaz to LOVATO RGE170 Major chyba tak zwany. To tak w woli wyjaśnienia odnosnie tej wymiany termostatu Wink pozdrawiam Tomek

PS tu jeszcze ta plastikowa srubka do spuszczania wody:
http://wrzucaj.net/image/QXiNE

ja sie nie domyslilem i dobry litr jak nawet nie lepiej polecial po silniku jak wyciagelem krucce - worek ziemniakow zalalem w kanale xD na szczescie kiszona kapusta stala dalej hehe
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie