Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Akumulator rozładowuje się.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Witam

Mój sharan to 1,9 TDI 130 KM 2004 Family

Od jakiegoś czasu mam problem z akumulatorem.Gdy naładuje akumulator to po paru dniach postoju samochodu akumulator jest rozładowany.
Akumulator został sprawdzony i jest ok.
Gdy samochód jest zamknięty pobiera ok 120 mA .
Webasto nie jest uruchomione , jest od niego drugi akumulator.
Spotkaliście się już z czymś takim ?
Gdzie znajdują się bezpieczniki oprócz skrzynki pod kierownicą ?

Pozdrawiam

P.S. Nie chodzi ogrzewanie siedzenia kierowcy i tylna wycieraczka ale przyczyny nie znam , może to jest winowajcą , lecz z drugiej strony przy zwarciu pobierany byłby większy prąd.
rozłącz akumulator i podłącz po paru dniach wtedy wyeliminujesz uszkodzenie samego aku może miec jakieś wewnętrzne zwarcie
Akumulator był sprawdzany oprzyrządowaniem obciążeniowym i jest sprawny tzw trzyma.
Kable w prawej przelotce do pokrywy bagażnika sprawdzałeś? Idea
Nie sprawdzałem , jeszcze niezbyt znam to auto Smile
A możesz powiedziec gdzie są rozmieszczone bezpieczniki w aucie ?
Akumulator odłączyłem od akumulatora i napięcie nie spadło wgl ani się nie rozładował.
Czysto teoretycznie, jak dobrze obliczyłem, przy tym poborze prądu - 0,12A - akumulator o przykładowej pojemności 50Ah rozładuje się po niecałych 18 dniach... i to całkowicie się rozładuje.
Zasada jest taka:
- przykładowy akumulator 50Ah jest w stanie dostarczyć prąd o natężeniu 1A przez 50 godzin.

Znając pojemność swojego akumulatora możesz sobie policzyć po ilu dniach straci ładunek.

Innymi słowy podany przez Ciebie prąd nie rozładuje akumulatora w ciągu np. 4 czy 5 dni na tyle, aby traktować go jako "złom".
Musi być znacznie większy. Dajmy na to jakieś 0,5 A.
Sprawdź dokładnie przewody w przelotkach drzwi oraz tylnej klapy w tych harmonijkach. Jeśli to nie pomoże to może radio bierze za dużo. Może trzeba zamienić w nim kabelki plusowe miejscami(zasilanie z podtrzymaniem pamięci). Widać że auto bierze prąd. Możesz też podłączyć miernik i sprawdzisz ile auto pobiera na postoju. Tak będzie szybciej.Wink
Pamietac trzeba ze nie mamay nigdy calej pojemnosci do wytrabienia z aku. Zeby uto odpaliło to nawet nei wiem czy przy polowicznym rozladowaniu aku odpalimy auto w lato. ZImowa pora przy rozladowaniu polowy pojemnisci Czyli np majac aku 74Ah to jak wyciagniemy ze 30 Ah z aku to nie bedzie szansy na odpalenie auta pryz -15 stopniach.
Pomiar uplywnosci przy odpianiu bezpiecznikow powinien powiedziec gdzie ucieka prad na psotoju. PRzelotki w drzwiach mozna odpinac kolejno monitorujac ile jest uplywnosci. Tak samo odpiecie instalacji klapy tylnej to zadna wielka filozofia bo w slupku w czesci bagazowej jest wtyczka ktora odpinamy i po sprawie.
Witam
Kolego sprawdzałeś ładowanie w moim przypadku było tak aku sprawny a po 2-3 dniach zero okazało się że miałem rozwalony regulator napięcia przy altku i raz ładował raz nie po wymianie jest ok przyczyną były szczotki które były starte i było pełno syfu który robił zwarcie i rozładowywał aku
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie