Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Montaż sterowania pilotem - sharan '98
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam!

Chciałbym zamontować dokładany odbiornik do centralnego zamka.
Nie wiem jednak gdzie dokładnie należy się wpiąć.

Jest to rocznik 98, pod fotelem kierowcy jest tylko kilka kostek, pospinanych ze sobą wzajemnie (b. podobnie jak pod fotelem pasażera więc to chyba tylko ogrzewanie?).
W skrzynce bezpieczników wygląda to identycznie jak na zdjęciu:
[Obrazek: f66dd76c6c8182006b7ceea5641f2ec5.png]

Jest kostka P6 (zielona), zgodnie z tym co znalazłem na forum to w nią należy się wpiąć.
Jednak po wypięciu kostki centralny normalnie działa z drzwi kierowcy - więc czy to aby na pewno ta kostka?

Z góry dziękuję za wskazówki.

Pozdrawiam
calkiem niedawno przerabialismy ten temat w polifcie ale to i tak nie ma zbytniego zdaje sie znaczenia. Najwygodniej i tak podaja wszelkie poradniki to w kable w slupku B jesli mnie pamiec nie myli.
Mam problemSad
Podlaczylem cantralke wedlug waszych opisow i pojawil sie problem,otwieranie i zamykanie z pilota dziala ok ale jak zamkne pilotem a pozniej chce otworzyc kluczem to wywala mi bezpiecznik 19 i wtedy pojawia sie problem rowniez ze sterowaniem z pilota.
Podlaczalem centralke
+12 (3 przewody zmostkowane)
Masa (3 przewody zmostkowane)
Otwieranie
Zamykanie
Witam.

Przy takiej ilości informacji to tylko wróżka Ci pomoże Smile. Jaki model centralki, jak dokładnie co i z czym podłączyłeś. Musisz pamiętać, że w Twoim Sharanie sterowanie centralnym jest poprzez "+", a każda uniwersalna centralka ma zawsze podany sposób podłączenia dla sterowania "+" i sterowania "-" oraz jeszcze inne rzadko występujące warianty. Jeżeli źle nie podłączyłeś, to prawdopodobnie zrobiłeś gdzieś zwarcie np. poprzez złe zaizolowanie połączenia albo centralka, którą kupiłeś jest uwalona.

Pozdrawiam
Ta centralka jest uniwersalna,ma podlaczenie dla sterowania "+" , "-" oraz wariant ze podlaczamy "+" i "-"
Zastanawiam sie czy nie jest odwrotnie wpieta ta wtyczka 3-pinowa do zamka bo mozna ja podlaczyc jedna lub druga strona.Wymienialem zamek w drzwiach kierowcy i moglem ja odwrotnie podpiac.Czy to moze byc winowajca?
Witam.

Żeby uzyskać odpowiedź na swoje pytanie sprawdź czy też przepala przy zamykaniu/otwieraniu z drzwi pasażera i tylnej klapy gdyż wszystkie trzy switche tych zamków mają wspólne zasilanie na środkowym pin-ie nr2 z bezpiecznika centralnego zamka czyli jak podałeś nr19 więc jak byś nie włożył wtyczki to tu się nic nie zmieni, natomiast mają jeszcze jeden z pin-ów zewnętrznych, sygnałowych, wspólny, z tym że klapa i drzwi pasażera ten sam chyba nr3, a z drzwi kierowcy przeciwny chyba nr1 i dalej idzie do modułu centralnej elektryki, pozostałe piny sygnałowe, czyli po jednym z każdego switcha idą osobno do modułu, z tego co pamiętam.

Pozdrawiam
Ja ta wtyczke podlaczylem tylko mozna ja podpiac jedna lub druga strona a nie zwrocilem uwagi ktora strona byla podpieta fabrycznie.
Sprawdze dzis klapa bagaznika bo w drzwiach pasazera klamka ma ulamany cyngiel ktory wchodzi w zamek.Wydaje mi sie ze cos jest z drzwiami kierowcy bo jak przepali bezpiecznik to pojawia sie problem tylko z drzwiami kierowcy,pozostale zamki dzialaja normalnie z pilota.
Centralke podpialem tak:
Otwieranie przewod zielono-czerwony w wiazce z drzwi.
Zamykanie przewod szary w wiazce z drzwi.
+12 przewod gruby czerwono-zolty
Masa do nadwozia
Witam.

Podając sygnał z pilota, pomijasz switche i dajesz go bezpośrednio do modułu centralnej elektryki, jeżeli masz zamienione przewody przy switchu zamka kierowcy (bo to naprawdę oznacza odwrotne włożenie wtyczki), czyli sygnał otwierania zamieniony z sygnałem zamykania to jeśli zamkniesz z pilota a chcesz otworzyć z kluczyka to wysyłasz dwa sprzeczne sygnały ale nie sądzę, żeby to była główna przyczyna przepalania bezpiecznika. Żeby przepalić bezpiecznik musiałby dostać skądś masę albo za duży prąd. Pytanie czy przed podłączeniem też tak było, poza tym ten bezpiecznik odpowiada jeszcze za kilka innych rzeczy. Rozumiem, że kable w przelotkach są całe. Trzeba by spojrzeć na schematy centralnego, gdzieś na forum chyba jest i tego alarmu co podłączyłeś ale niestety nadal nie podałeś jaki to model i jak dokładnie, jakie kolory z jakimi podłączyłeś. Ewentualnie miernik w rękę i sprawdzasz jakie i gdzie prądy się pojawiają przy różnych kombinacjach otwierania/zamykania. A tak na marginesie o ile mnie pamięć nie myli to gniazdo na wtyczkę trzy pin-ową ma taką płetwę na swoim obwodzie w jednym z rogów i wtyczki inaczej nie włożysz, chyba jest uszkodzona bądź ktoś wcześniej ściął tą płetwę na gnieździe, bo rzeczywiście bez tej płetwy wtyczka pasuje dowolnie, nie ma możliwości aby wtyczka i gniazdo nie były parowane w przypadku gdy ważna jest numeracja pin-ów, no chyba, że się mylę.

Pozdrawiam
na te kabelki w progu mozna podawac plus najlepiej przez jakas probowke np 21 watowa. Wtedy robic tez pomiary miernikiem jakie prady tam ida. Nie powinno nic sie takiego dziac. Czyli pomijamy nawet sam sterownik centrralnego ( ten ktory chcemy dolozyc). moze jeszcze pdolaczyles cos wiecej nie wiem sterowanie kierunkami itp rzeczy.
Bagaznikiem tez pali bezpiecznik 19 Sad
Stron: 1 2
Przekierowanie