Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Problem z elektrycznymi drzwiami przesuwnymi - temat zbiorczy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Witam

w/w nie działa mi w jednych drzwiach, elektryka wydaje się ok, przycisk się świeci i blokuje szybę i słyszę pyknięcie w drzwiach przy załączeniu/wyłacząniu, problem że otwieranie drzwi od wewnątrz jest niemożliwe przy obu stanach, zakładam że to jakaś pierdoła mechaniczna z jakąś zapadką,

natknął się ktoś może na jakieś schematy, coby to obejrzeć nim się wezmę za rozbieranie.


7N - drzwi rozsuwane
Witam, od pewnego czasu w mojej Alhambrze 2.0 TDI 2011 zaczęły fiksować elektryczne drzwi przesuwane, na zmianę co jakiś czas raz prawe raz lewe. Drzwi się przesuwają, ale przy zamykaniu po dojściu do pozycji zamkniętej odbijają i otwierają się na nowo. Nie chcą się domknąć. Po kilku próbach zamknięcia przechodzą w tryb awaryjny. Po ręcznym zamknięciu, po kliku minutach wszystko wraca do normy i normalnie się domykają. Ktoś może miał taki problem i wie co się z nimi dzieje?
Wygląda to jak na tym filmie https://m.youtube.com/watch?v=JDb0-D3619E
Działa system oporu i drzwi się cofają. Sprawdź czy gdzieś w elementach przesuwnych, rolkach nie gromadzi się lód lub jakieś nieczystości. System jest bardzo czuły żeby nic nie przyciąć podczas zamykania drzwi. To taka wada fabryczna nowego Sharana i Alhambry.
Szyny przeczyściłem, ale nie były bardzo brudne. Mrozu też raczej nie było. Dzisiaj podłączyłem VSDS i były takie błędy:

41221 - Motor for Sliding Door Opening
B115A 19 [008] - Current Too High
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
41222 - Unlicensed Version. Not all DTCs
B1166 F0 [008] - will be decoded.
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
41478 - Unlicensed Version. Not all DTCs
B1160 F0 [008] - will be decoded.
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

41221 - Motor for Sliding Door Opening
B115A 19 [008] - Current Too High
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 30
Mileage: 104325 km
Date: 2050.14.13
Time: 17:17:54

41222 - Motor for Sliding Door Opening
B1166 F0 [008] - Permissible Activation Count Exceeded
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 30
Mileage: 104325 km
Date: 2050.14.13
Time: 17:19:24
jelsi odczytujesz bledy to rob to programem zarejestrowanym czyli pelna wersja bo nie ma opisów. Pierwszy to cos niby o przeciazeniu czyli za duzy prad wykrylo czyli wskazuje na wlasnie brudne szyny itp sprawy.
Tak trochę rozwinę temat elektrycznie otwieranych drzwi .
Mnie to też wygląda na opory przy otwieraniu drzwi .Mechanizm jest czuły na zabrudzenia . W szczególności dolne łożyskowanie .
Czym smarujecie ?
Miałem chęć zastosować smar litowy ( ale wyglądało mi to na grubą warstwę , do której by się kleił brud i piasek ) . Na razie pryskam na rolki teflonem w spray-u . I ..... czystość prowadnic .
jesli to teflon taki jak sie stosuje np dosc czesto do łancuchów w rowerach to chyba neizbyt dobry pomysl. Kiedys mi tak gosciu niby szpec od rowerow popsikal takim teflonem na łancuch i niby mialo to poprawic prace przerzutek. Chodzi o to ze lancuch jest wyginanay w rowerach zaleznie na jakich trybach jest zapiety. Tak mi po tym psikaniu szumial lancuch i wcale sie nic nie poprawiło ze w nerwach zrobilem tradycyjnie tak jak nasi dziadkowie robili. Czyli Wymylem łancuch w benzynie. Wysuszylem oczewiscie po tym. Puszke smaru polozylem na grzałce takiej turystycznej do gotowania. Roztopilem smar do postaci plynnej. na drucieku łancuch wygotowalem/wymoczylem w tym płynnym smarze. Po wyciagnieciu łańcuch zostawilem do ostygneicia. Nadmiar smaru na zewnatrz łancucha potem wytarlem smatka tak ze lancuch jest suchy zewnetrznie a w srodku w nim siediz smar w postaci stalej juz ( w tych ogniwkach). Rower do dzis chodzi super elegancko i ja to mowią na drzewo mozna nim wjechac. Nie wiem moze i tu trzeb aby cos podobnego wymysleć. Fakt ze pakowanie smaru to lep na brud i piasek ale suche tez byc raczej nie moze.
Eeeech Dodgy ale jak tu porównywać pracę łańcucha rowerowego do pracy prowadnic .. Tym bardziej , że nie zastosujemy gotowania tychże . Tutaj jest zresztą praca rolki plastikowej ( ? z teflonu ? ) na prowadnicy metalowej .. Ale popatrze w ETCE jakie " smarowidło" ma być zastosowane w oryginale .
Jednakze ja bym zaczął od umycia tych prowadnic dokladnie nawet zwykla benzyną. Odrobine posmarowal olejem zwyklym nawet tylko samrujac pędzelkiem i sprawdzil czy nadal bedzie problem wystepowal. Jak nie to drzwi do rozebrania i szukac problemu gdzies w srodku
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie