Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Tempomat - nie działa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam forumowiczów mam problem z tempomatem nigdy nie działał w aucie a był założony. Zaznaczam, że w ECU system kontroli prędkości jest aktywowany pojawiła się litera G. Mój vag-com 3.11 jak vcds-lite w bloku pomiarowym 006 w grupie 3 nie wyświtla wartości w bitach tylko w procentach? Znanałem chyba w blokach pomiarowych 022 te dane. Troche to dziwne może zły opis w pliku 038-906-019-115.lbl. Czy przy tempomacie w Pozycji ON dwa bity od prawej powinny mieć wartość 000011 ? U mnie jest 000001 i być może tu przyczyna niedziałającego tempomatu. Czy to może być powód jakiejś rozłączonej wtyczki czy uszkodzenia przełącznika? Można coś obstawić na 100%?

Manetka opis:
[Obrazek: stx66tdewym8_t.jpg]

OFF
[Obrazek: 7wsetw9awq2d_t.jpg]

ON
[Obrazek: 11num3x9uxal_t.jpg]

RES - B w lewo
[Obrazek: rikei04zwotx_t.jpg]

B w prawo przed progiem wyłączenia
[Obrazek: xjfmi5w2byw7_t.jpg]

ON + SET - A naciśnięty
[Obrazek: fxdn21qct1bd_t.jpg]

ON + Hamulec wciśnięty
[Obrazek: 7oajtrg2c1cm_t.jpg]

ON - Sprzęgło wciśnięte
[Obrazek: r1gmvx8z2cgu_t.jpg]

ON + Hamulec + sprzęgło
[Obrazek: q23dvw3mgqlg_t.jpg]
kolego częstą przyczyną jest czujnik nad pedałem sprzęgła, wciśnij sprzęgło wyciągnij końcówkę w kierunku pedała kilka kliknięć celem wydłużenia skoku, jak masz jakieś pojęcie weź miernik i sprawdź czy działa na stykach czuj stopu i sprzęgła bo przełącznik w manetce tobie załącza na vagu pozdr
Sprawdzę najpierw tą manetkę jest podejrzana powinny być dwa bity od prawej 000011 a jest 000001 w pozycji ON. Z opisów wynika, że te czujniku niby działają prawidłowo proszę mnie poprawić jeżeli jestem w błędzie

http://a6forum.pl/naprawa-manetki-tempomatu-t1141.html
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...08&page=13
Tak czujniki pod pedalami jak bedziez wciskal to beda sie zmieniac te bity. Jesli sie nei zmienia bit przy macaniu manetki to znakiem tego ze albo kabelek gdzies od manetki nie styka albo sama manetka ma defekt.
Przy ściąganiu manetek a co się z tym wiąże problem ze skalibrowaniem czujnika kąta skrętu?
Okazał się uszkodzony obwód z manetki (taśma) pin nr 5. Teraz 2 bity od prawej są 11 w pozycji ON. Teraz mam inny problem jak załączam tempomat i naciskam set samochód szarpnie i tyle. Sprawdziłem wskazania predkości w ecu podczas jazdy prędkość szaleje przy 50 km raz 30 raz 80 itd coś nie tak z czujnikiem? Jeżeli tak to z jakim? Odczyt prędkości na tacho ok. Jedyne co zauważyłem to radio również z zgłaśnia się i ścisza przy przekraczaniu 50 km.
Przekierowanie