Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: opony goodyear ultragrip ice 2, używa ktoś? dobra cena jest...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
m-blue No ale ty chcesz kupć ICE 2 a kolega Kristobal proponował Ultra Grip 9 .Znajdz mi opony ic2 za 1200zł z indexem 94--> to pogadamy.Dwie różne opony i ceny.
Witam.Podłaczę się do opinii kolegi WESOL i powiem tak:używanych nie brać a za te pieniądze to możesz kupić komplet nowych nieco niższej półki i na pewno na nich dłużej pojeździsz jak na tych używanych-wiem to z własnego przykładu -kiedyś do Golfa III kupiłem komplet używek i po tygodniu musiałem je wyrzucić na śmietnik bo popękały osnowy i zrobiły się na nich "banie" i 400 zł za tydzień jazdy to za drogo jak dla mnie od tamtej pory kupuję tylko opony nowe.Pamiętaj jedno opona ma swoją "pamięć" nie wiadomo ile dziur,przekopów i krawężników zaliczyła do chwili sprzedaży.Jak już używane to tylko z pewnego źródła -po rodzinie,znajomym itp.
Dlatego też wolałbym kupić komplet nowych a moje używki gdzieś puścić..
Ja też jestem zdania że opon używanych się nie kupuje choc sam mam na sprzedaz, bo kupiłem alu z oponami Big Grin
Podam przykład gdzie sam sprzedaje opony uzywane ale ludzie nie potrafia zrozumieć czasem tego że opony dobre które kupiłes za 2500zł a lekko używane chcesz sprzedać za 1000zł i tekst że za to ma nowe chinskie...to robie takie oczyRolleyes
(22-11-2015 17:33)m-blue napisał(a): [ -> ]ponoć są robione w polsce,... może stąd niska cenaBig Grin
Ta jasne. Unas w okolicy jest w Stargardzie fabryka opon bridgstone i jak pytałem kumpelki co jest tam kadrową czy by nie załatwiła opon to jak mi dała cennik to mmyślałem że mi kapcie spadną.
Ja mam Goodyear Ultragrip 8 i tez są wyprodukowane w PL Wink

pretor

Panowie, prawie każde nowe opony zimowe (nawet niektóre Chińskie), są lepsze od paroletnich używanych (nawet tych z najwyższej półki). W oponach zimowych najważniejszy jest skład mieszanki i realne możliwości tego składu w obrębie paru lat użytkowania. Dlaczego skład mieszanki? Bo skład mieszanki odpowiada za przyczepność opony do podłoża, im on jest lepszy (opony firmowe) tym guma w oponie zimowej jest bardziej miękka w niskich temperaturach. Niestety guma jak wszystko na tej planecie starzeje się (guma dość szybko), a skutkiem tego starzenia się w oponach zimowych jest postępujące twardnienie gumy. Im guma w oponie zimowej twardsza tym gorsza przyczepność. 5-6 letnia opona zimowa nie ma już takiej przyczepności jak opona nowa świeżo wyprodukowana.

Miałem przez 7 lat Passata B3 do którego zaraz na początku po zakupie kupiłem nowe zimowe opony marki Barum, przez 6 kolejnych zim jeździłem na tych oponach z pełnym poczuciem bezpieczeństwa i zadowolenia z przyczepności w zimowych warunkach. Ogólnie z racji wykonywanego zawodu jeżdżę swoim prywatnym autem bardzo mało a zimą nie robię tym autem więcej niż 3-4 tyś. km. Więc przez 6 kolejnych zim zrobiłem na nich może 20-25 tyś. km, co za tym idzie bieżnik w tych Barumach był w idealnym stanie i miał 7-8 mm.

3 lata temu kupiłem Sharana i od razu zdecydowałem się na nowe zimowe opony firmy Hankook, założyłem je do "nowego" nabytku i z pełnym zadowolenie rozpocząłem ich zimową eksploatację. Od czasu do czasu odpalałem też Passata aby się nim przejechać i jakież było moje zdziwienie jak pewnego zimowego dnia po jedzie Sharanem na nowych zimówkach po zaśnieżonych drogach, odkryłem że dotychczas idealnie trzymający się drogi Passat w porównaniu z Sharanem nie trzyma się drogi prawie wcale. Opony Barum wyglądały jak nowe i nikt patrząc na nie nie powiedziałby że są słabe i do wyrzucenia. Różnica w trzymaniu się drogi była dość spora i myślę że większa masa Sharan nie miała na to wpływu.

Żaden z nas nie jest kierowcą testowym i jeżdżąc na co dzień, nie jesteśmy w stanie stwierdzić: czy Goodyear Ultragrip 8 jest lepszy od zimowego Baruma czy Hankooka.

Przy zakupie opon zimowych należy się kierować zdrowym rozsądkiem i zasobnością własnego portfela. Jednego stać na opony Barum, Dębica, Nankang a innego stać na te z najwyższej półki, każdy z nas ma inne priorytety i każdy z nas chwali to na czym jeździ.

A odnosząc się do tych linków które zamieścił @m-blue i chyba @Bogos: niskie ceny na tych aukcjach to nie prezent od sprzedawcy dla kupujących, to prawdopodobnie wynik starszego rocznika opon (producenci pozbywają się ze swoich magazynów, za pół ceny opon starszych niż 1 rok), lub co gorsze opony są firmowe ale bez znaczka homologacji "E" na Europę. Niska cena może też być wabikiem na naiwnych i po wpłacie pieniędzy nie dostaniecie nić lub nie to za co zostało zapłacone.

Napisałem do sprzedających te opony zapytanie czy dostanę zapewnienie o oryginalności opon i fakturę Vat, odpisał tylko jeden: przy tej cenie mam zapomnieć o fakturze i zapewnieniach o oryginalności.
Ja mam dalej dylemat... dzwoniłem do goodyeara, opony z aukcji którą podałem: ultragrip ice 2 są przeznaczone na rynek skandynawski... ad rozmowy ze sprzedawcą - faktura jest jak normalnie na nowe opony itp, rocznik produkcji się zgadza czyli 2015, natomiast rozmawiałem z gościem z goodyeara i twierdzi, że to będzie miękka opona i na nasze warunki się średnio nadają, chyba że w góry gdzie jest dużo śniegu, bo raczej na śnieg a nie na asfalt się nadaje itp. Póki co przeglądam inne opony...
(22-11-2015 21:34)Bogos napisał(a): [ -> ]Znajdz mi opony ic2 za 1200zł z indexem 94-97
Przepraszam należy się małe sprostowanie.Chodziło mi o opony Ultra Grip 9 w cenie 1200
m-blue poczytaj co pisze pretor.
To że gosc klepie że na skandynawie to bardzo ogólnikowa odpowiedz. W skandynawi ma być jakiś inny snieg czy co. Dziś np u nas w nogre jest +2stp a w rzeszowie -3 i gdzie zimniej?????????? Chyba że celują na bardziej północ.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie