Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Po wymianie kół krzywa kierownica.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Dzis wymienilem sobie kolka na zimowe i po wymianie zauwazylem ze kierownica jest skrecona lekko w lewo. A gdy dam kiere prosto to auto zjezdza na prawo.
Dzis jeszcze jezdzilem na alu i kierownica byla prosta. Co moze byc tego powodem ?
A jak puścisz kierownicę to nie "ściąga" w lewo lub prawo?

pretor

(21-11-2015 18:53)Porsche Design napisał(a): [ -> ]Dzis wymienilem sobie kolka na zimowe i po wymianie zauwazylem ze kierownica jest skrecona lekko w lewo. A gdy dam kiere prosto to auto zjezdza na prawo.
Dzis jeszcze jezdzilem na alu i kierownica byla prosta. Co moze byc tego powodem ?

Zmień przednie koła na stare alu i sprawdź czy kierownica wróciła do normy.

Szczerze powiedziawszy, to raczej wątpię aby od samej zmiany kół, kierownica zmieniła położenie. No chyba że masz tak wielki luz w maglownicy i do tej pory tego nie zauważyłeś Smile
Ale dziś sprawdzałem własnie i leciutko ruszałem kierą i koła ładnie sie skrecały.
A jak puszczam kierownice nie ściąga.
Witam-zrób jeszcze coś takiego -te przednie koła wrzuć na tył a tylne koła daj na przód-może przednia lewa opona "ciągnie na lewo i dlatego musisz kontrować kierownicą w prawo.
Mam to samo. Zbieżność robiona na zimowych felgach stalowych, a na letnich aluminiowych kierownica jest lekko skręcona przy jeździe na wprost. Kwestia "pogięcia" kół. Normalne.
Po pierwsze wymieniłeś koła letnie na zimowe. Czy masz różnicę w rozmiarze oraz czy ET alu i stalowych jest takie samo? Uważam że nie. Sprawdź jeszcze czy tuleje te duże na wahaczach przednich nie są uszkodzone.
Tak zmienilem kola z letnich alugelg 225/45 17 na zimowe stalowe 196/60 16. I kiera krzywa. Przed chwila jechalem i mialem wrazenie ze auto sciaga do prawej ale musze to potwierdzic.
Czy nie wywazenie kol ma cos do tego bo w tym sezonie nie wywazalem stalowek.
Moga byc male luzy na koncowce drazka albo na tulejach wahacza i jak masz seroki kapec z innym ET to sie uklad zawieszenia inaczej sie napina i mamy taki efekt.

pretor

(22-11-2015 13:18)Porsche Design napisał(a): [ -> ]Czy nie wywazenie kol ma cos do tego bo w tym sezonie nie wywazalem stalowek.

Nie nie ma nic do tego, tak jak i zmiana kół z letnich na zimowe.
Nie da się zmienić ustawień w układzie kierowniczym bez ingerencji w tenże układ. Jeżeli przed zmianą kół, auto jechało na wprost przy centralnie ustawionej kierownicy to albo wjechałeś do jakieś dziury i np. wygięło drążek (realny powód zmiany ustawień kół), albo nie zauważyłeś wcześniej że kierownica nie jest całkiem prosto przy kierunku na wprost.

Najprościej jest to sprawdzić: zakładając ponownie przednie letnie koła na których miałeś prostą kierownicę.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie