Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Łożysko w skrzyni się kończy? 1,8T.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Ostatnio zauwazyłem, że przy zmianie z 4 na 5 bieg słyszę jakby taki szum. Podobnie jest na 5 biegu przy odpuszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem. Przejrzałem forum, diagnoza w skrzyni 6 to olej do sprawdzenia w skrzyni, skasowanie luzu wałka oraz wyjące łożysko. Szukałem info o skasowaniu luzu na wałku, ale nie udało się zlokalizować tematu. Czy przy takich objawach można jeszcze coś przelatać, czy też temat jest pilny? Autko ma 177 730 km nalotu.
Temat mi obcy ale czy jakość i stan oleju ok?
P.S.
Na zimnym dwójka mi zgrzyta Wink
Podpinam się do tematu. Mam podobne objawy jak kolega Bartas tylko ja zauważyłem ten objaw na 4 biegu, podczas zmiany jest ok ale jak hamuje silnikiem na 4-ce jest bardzo głośno(szum jak by łożysko oporowe od sprzęgła albo coś w skrzyni)
Kpl sprzegło wymienione rok temu, a na liczniku już ponad 330kkm.
Jak ktoś miał podobne objawy sugestie mile widziane.
Mam takie same objawy jak kolega Bartas. Jak włączę 5 bieg to sie szum zaczyna i trwa aż przezuce na inny bieg. Po prostu inżynierowie spaprali ta skrzynie ,zreszta w tych autach za co by sie nie wziął to wszystko jest zaplanowane na max 200 tys. Km i na złom.
vag chyba nie produkuje tych skrzyn. maja chyba jakeigos zewnetrznego dostawce. O usterkowosci skrzyn po ktorms tma roku ( nie pamietam czy 2003 czy jak) to bylo juz na forum. No nie ma co oczekiwac ze auto bedzie bezawaryjne przez 20 lat bo dzisiaj sie juz psuja na gwarancji juz. Poza tym auto to spory zespol czesci wiec trudno wymagac by silnik, skrzynia, przeneisienei napedu, elektronia byla niezawodna. DObrze ze do vagów jest tyle info i wsparcie bo do jakiegos hyundaia to by nikt nic nie wiedzial. Wyje to wyje i tyle by było.
A to prawda,nawet z cżesciami jest lepiej niz do jakiegoś amerykańca np. Mozna albo szykować albo szukać używki.
Kolega bartas jak sobie poradziłes?
Miałem podobny problem w 1.9tdi skrzynia FUX. Tam ten szum, trudne wbijanie R,1,2 powodował luz wzdłużny walka sprzęgłowego w skrzyni. Wyrabiala się obudowa skrzyni (od strony kierowcy po zdjęciu koła i ewentualnie osłony,jeśli takowa posiadacie widać czarny dekielek w obudowie skrzyni). Naprawa polega na wyciągnięciu dekielka, demontażu pierścienia segera, zmierzeniu luzu na wałku sprzeglowym dobraniu podkładki o odpowiedniej grubości i złożeniu w odwrotnej kolejności. Nie wiem jak wygląda sprawa skrzyni w 1.8t ale warto to sprawdzić. Po wpisaniu w google lub walka sprzęgłowego wyskoczy sporo informacji na ten temat.
Przekierowanie