02-05-2017, 21:55
02-05-2017, 22:08
wiem dzięki i opony. pl też. Kiedys nawet w intercarsie wyrwalem opony o ponad 50 zl taniej niż na rynku...
22-05-2017, 13:08
Zamierzam zakupić opony do mojego Seata Alhambry 1.9 TDI 115 KM, auto będzie mi służyło na wyjazdy do Niemiec, 2-3 razy w miesiącu.
Jako że obecnie stoi na zimówkach któe już na sobie miało przeszukałem i mam dylemat.
Ogólnie czy indeks nośności 94 wystarczy ? Jeżeli tak tutaj skłaniałbym się do opon:
Nokian Line 205/55R16 94V XL - okoo 1200 zł
Lub bardziej budżetowe ale z większym indeksem nośności bo 97:
215/55R16 KORMORAN GAMMA B2 97W XL ok. 800 zł
Patrząc na parametry opon, droższe są węższe, mają mniejszy indeks ale wskazują mniejsze tarcia i lepiej sobie radzą podczas deszczu. Natomiast Kormorany co do tarcia a co za tym idzie spalania wypadają marnie bo klasa E a w deszczu klasa C.
Na plus kormoranów przemawia 10 letnia gwarancja, chociaż jak to wiadomo im większe tarcie tym szybciej się zużyją. Niestety "lepsze" parametrowo opony to koszt około 1500 zł w przypadku nośności powyżej 95.
Co o tym sądzicie ? Bo z drugiej strony jak kupię kormorany a będą się szybciej ścierać to wtedy po prostu kupię za kilka lat drugi komplet i jedno mnie kosztoow wyjdzie, a przy najmniej od razu nie będę musiał wyrzucić 1500 zł tylko 800 zł.
Jako że obecnie stoi na zimówkach któe już na sobie miało przeszukałem i mam dylemat.
Ogólnie czy indeks nośności 94 wystarczy ? Jeżeli tak tutaj skłaniałbym się do opon:
Nokian Line 205/55R16 94V XL - okoo 1200 zł
Lub bardziej budżetowe ale z większym indeksem nośności bo 97:
215/55R16 KORMORAN GAMMA B2 97W XL ok. 800 zł
Patrząc na parametry opon, droższe są węższe, mają mniejszy indeks ale wskazują mniejsze tarcia i lepiej sobie radzą podczas deszczu. Natomiast Kormorany co do tarcia a co za tym idzie spalania wypadają marnie bo klasa E a w deszczu klasa C.
Na plus kormoranów przemawia 10 letnia gwarancja, chociaż jak to wiadomo im większe tarcie tym szybciej się zużyją. Niestety "lepsze" parametrowo opony to koszt około 1500 zł w przypadku nośności powyżej 95.
Co o tym sądzicie ? Bo z drugiej strony jak kupię kormorany a będą się szybciej ścierać to wtedy po prostu kupię za kilka lat drugi komplet i jedno mnie kosztoow wyjdzie, a przy najmniej od razu nie będę musiał wyrzucić 1500 zł tylko 800 zł.
24-05-2017, 16:44
Hej,
ja też myślałem nad Kormoranami, ale nie podjąłem ryzyka. Szczególnie na info o hałasie.
W kilku autach miałem Dębice PRESTO i ją moge polecić. Cicha opona.
klik http://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-p...#107370760
Opony twardsze niż miękkie, dobrze trzymają i na sucho i na mokro. Jeśli kupisz, to podziel się odczuciami po użytkowaniu.
Będzie Pan zadowolony.
ja też myślałem nad Kormoranami, ale nie podjąłem ryzyka. Szczególnie na info o hałasie.
W kilku autach miałem Dębice PRESTO i ją moge polecić. Cicha opona.
klik http://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-p...#107370760
Opony twardsze niż miękkie, dobrze trzymają i na sucho i na mokro. Jeśli kupisz, to podziel się odczuciami po użytkowaniu.
Będzie Pan zadowolony.
29-10-2017, 22:40
Panowie co polecacie z letnich 215 55 R16? Kupiłem Sharana z dobrodziejstwem inwentarza, a w nim Kormorany. Nie ukrywam, że chciałbym go doinwestować i kupić coś ... trwalszego. Czyli opony które najmniej się zużywają. Nie mogę znaleźć nigdzie testów do tych rozmiarów, zawsze podglądałem sobie szczegóły na adac.de. Jedyne testy jakie znalazłem to z przed paru lat przeprowadzone przez niemieckie tygodniki motoryzacyjne, ale bez szczegółów. Planowo rocznie robię ok. 10, max. 15 tys. km.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
29-10-2017, 23:15
O tej porze roku letnich sensownych nie kupisz. Może jakieś niedobitki, co się w kącie hurtowni schowały. Pomyśl już o zimówce a na wybranie letnich będziesz miał trochę więcej czas
29-10-2017, 23:28
Zimowe właśnie kupiłem... Letnie zawsze kupowałem wtedy kiedy większość szuka zimowych Nawet niedobitki mnie urządzają, bo potrzebuję tylko 2 sztuki.
29-10-2017, 23:51
Miej świadomość, że to będą przebierki i to takie naprawdę ostatnie. Czy rzeczywiście warto?
30-10-2017, 01:03
Roznica pomiedzy Kormoranem a Debicą troche papierowa. Parametry oporów toczenia i przyczepności takie same, Debicy przypisuja 67 dB glosnosci. Powiem tak duże opory toczenia są ściśle powiązane z hałasem co chyba jest logiczne ;-) No i oczywiscie ze ścieralnością, poszukaj czegos z indeksami C C w klasie ekonomicznej i wtedy mozesz trafić na opony z prawdziwym poziomem 69 dB. Indeks nosnosci zdecydowanie 97
Ps Michelin Cross Climate z indeksem oporów toczenia A uzyskuje 68 dB ;-)
Ps Michelin Cross Climate z indeksem oporów toczenia A uzyskuje 68 dB ;-)
30-10-2017, 08:11
W naszych SGA ta nośność jest zdecydowanie przesadzona. Niestety taka jest homologacja i z tym sienie dyskutuje ale np nowy Chrysler Grand Voyager dopuszcza stosowanie inndeksu 92 a zaleca 93.... a mase wlasna ma ponad dwie tony. Na naklejce mamy nawet wskazanie na 99 - takie opony napewno są wytrzymalsze ale również mniej komfortowe gdyż mają wiecej sztywnych wzmocnień. Jeśli używasz samochodu do rodzinnych wypadów a nie wozisz ciężarów +przyczepa to nie idź w kierunku im wyzszy indeks tym lepiej. Myślę, ze na indeksie np 99 lekki tył napompowany jak tabelka każe bedzie twardy i wykończy amortyzatory
.. o komforcie nie wspomnę. Nie wiem skąd w SGA takie indeksy ale wiele porownywalnych masą pojazdów ma wskazane o wiele nizsze...
.. o komforcie nie wspomnę. Nie wiem skąd w SGA takie indeksy ale wiele porownywalnych masą pojazdów ma wskazane o wiele nizsze...