Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: problem z doładowaniem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
witam,
mam problem związany z turbina czy tez jej sterowaniem, otóż na postoju jak dodam gwałtownie gazu tak do około 4 tys obr. i zdejmę nogę z gazu również gwałtownie to silnik zaczyna się dusić,kopcić i przebiera a węże od powietrza puchną jakby chciało je rozerwać. Natomiast w czasie jazy jak przeciągnę go i dojdzie do ok 4 tys. obrotów to momentalnie słabnie(zgaszę i odpalę w czasie jazy i wszystko ok) może ktoś mi powiedzieć od czego mam zacząć i co może być przyczyna takiego zachowania się auta ?
zrób ligi dynamiczne to bedziemy wiedziec co sie dzieje z turbina. Inaczej wydaje mi sie ze temat powinien byc zamkniety.

okawango0804

kaczor napisz jaki masz kod silnika w swoim aucie ?
raczej masz do wymiany zawór N75 najczęściej właśnie tak się objawia że po ponownym odpaleniu wraca wszystko do normy. Po prostu przeładowuje bo zawór niedomaga. Ewentualnie jesli uprawiasz PSJ to zapieczone łopaty od turbo.
Tak zwany notlauf.
dzis znajomy podpioł mi kompa i okazało sie ze mam błąd związany z czujnikiem doładowania (błąd 17795 oraz 17958) komp. pokazał ze turbina daje 2.2bara to chyba trochę za dużo ?
z tego co wiem to ten czujnik jest w ecu Sad . Nie wiem jaki mam kod silnika ponieważ auto podobno miało zmieniony silnik za granicą i nie mam zadnych dokumentów
(07-09-2011 19:55)kaczor15 napisał(a): [ -> ]dzis znajomy podpioł mi kompa i okazało sie ze mam błąd związany z czujnikiem doładowania (błąd 17795 oraz 17958) komp. pokazał ze turbina daje 2.2bara to chyba trochę za dużo ?
z tego co wiem to ten czujnik jest w ecu Sad . Nie wiem jaki mam kod silnika ponieważ auto podobno miało zmieniony silnik za granicą i nie mam zadnych dokumentów

Big Grin czujnik to nic innego jak Zawór o którym pisałem wcześniej czyli N75 jest przy podszybiu nad silnikiem.
tu masz fotkę w linku nr 5 to zawór. http://moteo.pl/forum/Rozklad-osprzetu-p...ka-TDI-182
nie wiemy jaki silnik jaki rocznik bo jak to AFN to czujnik cisnienia doladowania jest w ECM tzw czujnik MAP. Wg bledu to walniety wlasnie jest ten czujnik w ECM. Drugi blad sugeruje wiele rzeczy od nieszczelnosci wezy, problemów z MAP i zaworkiem N75 czy zapieczonymi lopatkami w turbo.
gdzie znajdę kod silnika ? wiem że powinien być na obudowie rozrządu ale nie mam pewności czy obudowa jest oryginalna.

zapomniałem dopisać ze kolega podpiął też manometr w miejsce tego wężyka do czujnika doładowania i okazało się że manometr tez pokazał iz turbina daje za duże ciśnienie Sad
prawy schowek w bagażniku gdzie lewarek jest naklejka z symbolem silnika.
wesol masz racje ale ja bym się nie doszukiwał jakiś tam czujników w ECM tylko wymienił zawór lub wężyki przy zaworz, ewentualnie zobaczył jak tam łopaty turbawki - bo przy niesprawnym N75 ten drugi błąd potrafi wyskoczyć a to najczęstszy przyczyna i usterka. Tym-bardziej że po odpaleniu wraca do normy a wiec można wywnioskować że się zawiesza.
miałem ten przypadek w silniku AGR u siebie dokładnie te same błędy.
Nie wiem może się mylę ale szukał bym tych naj częściej spotykanych przyczyn.
a czy ktoś może mi powiedziec jak moge sprawdzic ten zawór N75
Stron: 1 2
Przekierowanie