Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: BRT-Wysokie spalanie na biegu jałowym 1.5l/h
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam!!
Po wymianie rozrządu i ustawieniu konta synchronizacji na 0, wskazania komputera na biegu jałowym to 1.5l/h. Wczoraj zrobiłem trasę 900km i średnie spalanie wyszło 7.3l, przy spokojnej jezdzie. Dlaczego takie dziwne wskazania na biegu jałowym na rozgrzanym silniku? Czy na te wskazania może mieć wpływ kąt synchronizacji? Na ile ustawić kąt synchronizacji żeby to było bezpieczne dla auta? Przed wymianą rozrządu mechanik nie sprawdził jak był ustawiony rozrzd.
Napiszcie proszę jakie macie spalanie na biegu jałowym w waszych 2.0 i jak macie ustawiony kąt synchronizacji bo wydaje mi się że u mnie jest coś nie tak.
kiedys w passacie miałem kąt synchronizacji ustawiony blisko 0 spalanie miałem około 1.2 i troche za twardo pracował po delikatnym opóźnieniu spalanie spadło silnik odpalał dobrze i ciszej chodził.różnicy w mocy tez nie odczułem.
Jutro cofne trochę kąt synchronizacji tylko nie wiem o ile go cofnąć, żeby nie zaszkodzić silnikowi i jak u was wygląda spalanie na biegu jałowym?
tolerancje masz od -3 do +3 przestaw troche,pojezdzij ze dwa dni zeby sprawdzic jak pali ciepły i zimny,jak sie zbiera.ja mam 1.9 auy spalanie mam od 06 do 07 na ciepłym,z klimą do 1,2 . W passacie po ustawieniu wyszło mi 08 i tak zostawiłem.oczywiscie przy przestawianiu pamietaj że 1mm w prawo lub w lewo to duuuuża różnica
Dzięki jutro ewentualnie pojutrze przestawie i napisze jak chodzi.
jak kolega wyżej pisze w lecie przy upalach na cieplym mialem 06 litra do 07 z klimą 09-1.0litra
Kolego w moim BRT jest identycznie: kąt synchronizacji ustawiony na 0 i spalanie 1,5 l/h a w trasie kosmos. Próbowałem różnych ustawień i przy zejściu w minus tak ok 4 spalanie jest ok, auto jeździ ok, spaliny mniej gryzące.
Wyczytałem w necie że dla silników 2,0 norma jest -6 +6 i że 0 nie zawsze jest idealne .
Zauważyłem ze jak zajdziesz poza zakres to w kompie tez Ci pokaże 0, wiec trzeba na to uważać i być pewnym czy się nie przecholowało, dosłownie muskać kluczem przy ustawianiu.
Ciekawostka przy ustawieniu na blokady komp zamiast 0 pokazuje ok -2.(Krzywe koło?)

Ps. Polecam zainteresować się zabierakiem pompy oleju w Brt, ja postanowiłem wymieniać go co 100 tys km. Koszt 16 zł w aso a pewność większa że pompa nie padnie.
Dzięki za informację pompę oleju już zrobiłem mam 100mm zabierak, jutro jadę do mechanika na ustawienie kąta synchronizacji zobaczymy co z tego wyjdzie, a czy mógłbyś mi napisać jakie wskazania spalania masz teraz? Długo jeździsz na takim ustawieniu?
Witam! u mnie jest -3 i komp. pokazuje 0.8 l/h. Średnie spalanie z tankowań niecałe 8 l/100.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie