Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szalejący wskaźnik temperatury płynu chłodzącego.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Jak w temacie, jadę sobie dzisiaj spokojnie, gorąc jak cholera ponad 30 stopni temperatura na wskaźniku szybko rośnie i zatrzymuje się na 75 stopniach i stoi..... przegoniłem auto porządnie wskazówka cały czas w tym samym miejscu..... Dodgy
Teraz pod wieczór jak się ściemniło pojechałem jeszcze raz, auto szybko się nagrzało pokazuje 90 st, za chwilę wskazówka spada na 60 st, wraca na 90 st po czym znów spada prawie na sam dół, potem jakieś 80 st cały czas i przy wjeździe na posesje podnosi się na 90 st i tak zostaje ......Huh
Termostat, czujnik temperatury..? Huh
Miałem to samo jakieś 3 lata temu i nie pamiętam dokładnie, ale to na pewno było kabelek od czujnika temp,lub sam czujnik świrował. także nic poważnego. A obroty ci lekko nie wzrastają??
Nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów z obrotami. Właśnie wróciłem z samochodu gdzie podpinałem VAG'a nie ma żadnych błędów ......
Tak sobie myślę, czy w vag'u jest taka opcja monitorowania temperatury płynu chłodzącego podczas jazdy/postoju..?
Można by wtedy wyeliminować potencjalnie termostat.
Ja tez błędu nie miałem na vag a termostat aż tak szybko nie reaguje jak ta wskazówka na blacie. Mi czasem nawet na zimnym na postoju czasem lubiła wariować. Oczywiście jak chcesz to vag sobie podłącz i zobaczysz jak ci pokazuje. Szukaj w 017 wskazniki oczywiście
Ale czy walnięty czujnik ma jakiś wypływ na silnik/jazdę..?
Podłącz vaga jeśli temperatura na wskaźniku i vagu jest zbliżona to termostat .Jak mi zdechł termostat to grzał się max do 75
Jutro się zobaczy, ja podejrzewam ten czujnik, bo przy takiej pogodzie jaką mamy teraz, to samochód raz dwa łapie temperaturę i otwiera duży obieg.
Pojechałem sprawdziłem i znów to samo jadę i wskaźnik zatrzymuje się na ok 75 st i stoi długi czas, po czym momentalnie wchodzi na 90 st.
VAG pokazuje takie pomiary:
[Obrazek: min_7fc0e3bab04e290da66a381f6bacbde.png] Uploaded with fotem.pl
no dobra zrobiłes pomiar tylko raz czy powiedzmy co minute ? moze termostat sie przycina i gdy dostaje wysoką temp cieczy nagle sie otwiera i wali całym obiegiem a jak dostaje chlodniejsza ciecz nagle sie całkiem zamyka i tak w koło.
Obstawiam czujnik, w niedzielę samochód stał na posesji nagrzany 90st, a wskazówka poleciała w dół na 70st po czym momentalnie wróciła na 90st..... jakiś czort czy co Tongue
Gdzie ten czujnik się znajduje.? Może jakaś sprawa kabla, trzeba sprawdzić.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie