Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: SHARAN ASZ zmiana BA na AL-ki + hybryda
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
[attachment=3854][attachment=3854][attachment=3854]Witam!
Jestem nowy na forum chociaż mojego sharana posiadam od 2 lat.
Szukałem modelu z ASZ-etem i by miał nawiewy multifunkcję i ksenony. Wcześniej jeździłem Alhambrą ze 116 konnym silnikiem który po wirusie miał 156KM. Sharana szukałem ponad pół roku aż wreszcie nabyłem go pod granicą z Luxemburgiem. 2005 rok 173 tys przebiegu w chwili zakupu. Po wirusie miał 173KM ( chociaż późniejsza wizyta i hamowanie w innej firmie pokazały 160+ ). Gdy padły mi pompki zdecydowałem się pójść dalej. Miałem głowicę z leona ARL-a z której wyciągnąłem pompki. Postanowiłem je dać do sprawdzenia i okazały się idealne ( straszne zaskoczenie ). Początkowo miało wskoczyć GTB2260 ale ostatecznie jest to hybryda ( nie pamiętam dokładnie jaka ale jak tylko będę miał info to wrzucę ). Rezultat to 200KM i 420NM. Po modyfikacji zrobione jakieś 10tys km. Wszystko super. W załączniku wrzucam wykres. Czekam na opinię. Pozdrawiam!!!
fajny wynik... A jak spalanie?? i czy sprzęgło w oryginale??
no, pryzjemny wykresik. No i odpychac sie tez juz odpycha prawidlowo. Bardziej mnie zastanawia ta turbina- na jakich flakach robiona bo jak to jakis mod z tej od ASZ to raczej nie wróże dlugiego zywota. GTB2260 to turbo troszek ciezkie do wysterowania- pozno wstaje co nie musi sie podobac no i na moce ponad 300 koni. Troszke by bylo jak z armata na wróbla. GTB1756 jest na moce 230 koni ewentualnie GTB2056 to na spokojne 250 koni.
tomeksopot sprzęgło oryginalne jeszcze od mojego zakupu nie wymieniane choć już słychać trochę dwumas. Jeżeli chodzi o spalanie to w koło komina ( tzn 5 km na dojazdy do miasta i takie tam ) to na zbiorniku z odpowietrznikiem ( 85 litrów ) ok 1000km ale zaznaczam, że nogi lekkiej nie mam. Ostatnio testowałem na trasie to wyszło mi 1360km na 85l ale 400km to jazda po Norwegii czyli 80-90km/h, a potem ok 900km 110-130km/h więc bardzo bardzo delikatnie. Jeżeli chodzi o turbo to właśnie ten strzał mocy jak z armaty nie bardzo mi się podobał stąd hybryda. Wczoraj napisałem zapytanie do "twórcy" jaka to jest dokładnie hybryda ( z jakich zbudowana i na jakich "wnętrznościach" ) ale odp jeszcze nie mam. Mówił, że potencjał do 220+ i że ktoś na takiej turbinie jeździ chyba T5 i ma program 208km i trochę km już na niej przejechał. U mnie mogło być więcej km ale chciałem soft bez dymny. Prawie się to udało.
Z ta turbina nie kumam. Jaki strzal to nei moge pojac przecie i tak tuner ogarnia sprawe i decyduje jak ma iść moc i niuton. To sie nie dzieje samo z siebie. A to zeby przecie wstawalo w miare szybko to chyba normalne ze kazdy chce by juz sie budzilo nisko. Dziwi mnie natomiast to ze za to torbo iles tam zaplaciles i nie wiesz za co?? Na jakich czesciach i co jest i jak zrobione?? Juz byl taki na forum mastersa co sie żalil ze zaplacil jakiejś firmie chyba 15 tys zl zeby mu z passata AFN wykrzesali cos kolo 250 koni a tam zaledwie auto mialo cos kolo 150 koni. No i siadził sie chyba z nimi czy co ale sprawa raczej nie do wygrania.

To turbo masz P&P jakies modyfikowane z ASZ lub ARL czy jak?? Czy jakeis turbo inne z innego auta?? Moze GT20 jakieś?
Turbo pasowało p&p i ma wydajność do 215km. Wiem że jest większe koło kompresji i była robiona jakaś obróbka ( turbiny i kolektora ). Myślę, że jeżeli chodzi o tunera to jest sprawdzony i wie co i jak robić. Pan od turbin tłumaczył mi dzisiaj co jak i z czym ale nie potrafię tego przekazać.
Jeżeli chodzi o " strzał jak z armaty " to chodziło mi o to, że gdyby wskoczyło GTB2260 to dół słabiutki a potem nagle strzał mocy. Wolałem turbo wstające prawie jak ASZ czy ARL ale z mocniejszą górą. Tak jest bo ta hybryda wstaje ponoć 100-200 obrotów wyżej ale ma lepszą górę.
turbo ASZ/ARL wstaje tak jak turbo od 115 tki. Mowil ci w koncu jakie kolo kompresji tamwstawił czy nie. Mowil jaka srednice ma czy cos?? Z ta wydajnoscia maksymalna na takiej suszarce moze byc problem bo wydajne turbo to nie tylko duze kolo kompresji. PRoblem w tym ze masz to kolo na cieniutkiej osce postawione. Do tego Wazne jest tez to ze kolo czesci goracej jest dosc male. Male kolo to male gardlo dla spalin w teraz mimo ze moze ci dmuchac na tej suszarce powiedzmy 1.7 bara to moz esie okazac ze na jakims GTB dmuchneicie 1.6 bedzie lepsze jak na tym 1.7. Czemu?? a bo spaliny nie wychodza z glowicy za dobrze na tej malej suszarce i jak zostaja to robia cisnienie dodatkowe. Poza tym GTB to nowa rodzina turbin, duzo sprawniejsze. duzo lepsze itd. GTB2260 jest turbona juz lochą. TO ze ona wstaje opornie to wiem. W te bajki na necie ze wstaje od 2000 obr to nei wierz bo ta turbina ma wydajnosc gdzies na 330 koni weic przy 2000 obr gdzie jest 120 koni to zaczyna sie dopiero rozkrecac. Tak jak ci pisalem GTB1756 jest idealne. Ja wolalem GTB2056 z rcji iz sam przerabialem a dwa to to ze kosztuje 600 zl taka turbona gdzie gtb1756 kosztuje jakies 1000 zl. Skoro daje sobie rade w silniku vaga 2.7 tdi to chyba dobrze dmuchnac w 1.9 bedzie mogla co nie.

Jak tam sie jeżdzi autkiem, trakcji nie gubisz na pierwszych trzech biegach?? umnie kontrolka trakcji to miga i na lukach i na prostej.
Ja tak trochę z innej beczki, co do GTB 2260vk
To jak się robi 200KM + w TDI to jest jednym z częściej montowanych turbin
a) jest wydajna
b) jak na takie pudło b. dobrze wstaje
c) stosunkowo łatwo / dużo tunerów spokojnie je ogarnęło.

Na swoje oczy widziałem jak wstaje przy 1800-2000 obr ( 2 bary ładuje i równo trzyma ).

Opony wg. mnie to zawsze podstawa, ale przy takich modach to już nie ma o czym mówić ... jak na ośce jest 200KM + i 400nM+ .. to słabej/średniej jakości opony np. 205/55 .. to głupota -> po co komu moc jak jej na asfalt nie można przenieść.
przy takich mocach i FWD to 225 to podstawa i dobry kapeć.
No ale każdy robi jak uważa.

kbociek -> działaj dalej i niech auto jeździ długo i bezawaryjnie Exclamation Big Grin

Tyle ode-mnie ! Powodzenia
Tak montuja je dosc czesto aczkolweik sporo osob namowilem na 2056 oraz 1756. 2260 jest dosc oporna w strojeniu. Przerabialo to wielu moich kolegów i nie ma tak ze wstaje tak jak pdoajesz. Troszke to naciagane jest. Jak zalozylem swoja 2056 to pierwsze co dzwonilem do Roberta bo mu wysylalem logi i co sie da ugrac z tym wstawaniem. To mi mowil telefonicznie ze wstaje poprawnie i ze nei da sie lepiej, ze ugra moze gora 200 obrotów nizej przy manipulacjach kątem, dawką itp. To są bujdy ja kolkach z tym wstawaniem. Rozmawialem z Fiodorem w Gdańsku chyba z godzine i on mial tez w swoim chyba ze 10 turbin roznych. Mial tez i ta 2260 ale ta VK i pozniej zalozyl VKLR czyli ta z merca na łożyskach kulkowych to ta wstaje w jego ibizie tak jak moja 2056V. LEpiej sie nie da ugrac. Z tym ze u Fiodora przy tym wstawaniu jest mega batory by obudzic loche a umnie nie ma takich akcji. Bardziej kopci mi golf jak sharan.

Taki koles z forum mastersa ma nick @karoltdi to zemna gadal telefonicznie i mailowo chyba setki razy bo też sie pokusil na ta 2260 i zaluje do dzis bo mu wstaje cos przy 2700-2800 a wczesiej nawet przy 3000 pompowala tyle ile zadane a sam ogarnia softowo swojego passka
Turbiny GTB2260 to turbony na moce grubo ponad 300 koni. Tak naprawde niewiele osob ogarnelo jej kres ale z teog co sie dowiadywalem od muszki D to spokojnie ogarnia moce na 330 koni bo sam robi pompowtryski na wielkie moce oraz pracuje w warsztacie i chipują tez auta na takie moce po 200-300 czy 400 koni.

Co do zdzierania kapci to fakt nie jest za ciekawie ale i nawet 225 tu neiwiele zmienią. Wiekszy kapec to mniejszy nacisk jednostkowy to tez nie dobrze. Mi bardziej chodzi o pryzspieszenie nie od zera a raczje przyspiecha na drodze gdzie ktos sie "wychyla" i chce pokazac co to nie on a dostaje pstryczk w nos jak go odstawie nawet od 100 km/h w zwyż. Na hamulce wcale nie narzekam mimo ze mam 288 mm. Nic sie nei gotuje. jakby szalec i faktycznie przypsieszac i hamowac tak zero-200 i tak w kolo to nie pomoga nawet 313 mm. Zagotują sie tez.
Turbo Stage2 do 210-215km. Wirnik wydechowy inconelowy, większy niż PD 150 arl bez przewężenia wałka ( tak samo jak w gtb22 ). Koło kompresji trzeciej generacji garretta z serii gtb. Wszystko jest na bazie obudowy z gt1749va/vb.

Takie info otrzymałem na temat założonej hybrydy.
Stron: 1 2
Przekierowanie