Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: sharan 2.0 ATM bierze olej po remoncie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Witam, mam problem z silnikiem benzynowym 2.0 ATM brał mi olej w ilości około 1 litra na 1000 km. Zrobiłem w nim mały remoncik - wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworowych panewek, silnik ładnie pracuje nie ma problemu z mocą (tak mi się wydaje na ten silnik) ale zużycie oleju pozostało nie zmienione minęło już 3500 km. od remontu i niestety dolałem już do niego 3 litry oleju. Po 2000 od remontu wymieniłem na Motul 10w40 i na takim teraz jeżdżę, niestety oleju powoli ubywa i nie wiem co jest. Jakieś rady ?? Mam już dość powoli tego samochodu a w sumie wszystko w nim wyprowadziłem na proste tory i został mi tylko ten silnik. Pomocy a dodam że silnik suchy nie ma plam pod samochodem nie widać żeby dymił i jest zagazowany.
Czy dobrze dotarłeś silnik po wymianie pierścieni? Jeśli na nowo założonych pierścieniach pojeździłeś na gazie lub przegrzałeś silnik to cała robota na marne.Piszesz że przejechałeś 3500 km więc silnik jeszcze nie dotarty.
Pierścienie na pewno dobrze założone.? Za dużo oleju ten silnik bierze.Huh
Dymi na niebiesko podczas odpalania bądź podczas jazdy.? Sprawdź to.
zle zalozone pierscienie?? a widywalem takie przypadki. Moze juz tez owal byl na cylindrach. Kto wie.
Nie, podczas ruszania ani odpalania nie dymi na niebiesko(chyba, że nie widać), a co do pierścieni to nie wiem czy dobrze ale robił to mechanik który tylko tym się zajmuje to mam nadzieję że dobrze założył je. Rozmawiałem z nim i mówił że po tylu kilometrach powinien silnik się ułożyć, zasugerował jedynie, że może przez odmę wciąga ewentualnie że przytkany katalizator i za duże ciśnienie jest na wydechu nie wiem co o tym myśleć albo po prostu już za duży owal na cylindrach i dlatego bierze, pomiarów nie robił na całości cylindrów a pierścienie założył nominał eh. Może założyć OIL Catch Tank ale wątpię czy to coś zmieni bo tyle oleju przez odmę by wciągał ??
Przez odmę to tyle oleju by nie zjadł, możesz założyć tam zwykłą mało butelkę i monitorować, ale po mojemu odma odpada. Sprawdz czy dymi podczas jazdy, poproś kogoś znajomego niech jedzie za Tobą, przedmuchaj go na obrotach, a potem 5 bieg przy ok. 50km/h i but w podłogę może się coś pokaże z tyłu bo czy auto dymi podczas jazdy to sam nie zobaczysz. Ewentualnie oddaj swój samochód komuś i Ty jedz za nim i sprawdź dokładnie.
jesli nie zalozyl odwrotnie pierscieni( maja delikatna fazke) to stawiam niestety na owal cylindrów. moze sie cos tam jeszcz epo paru tysiakach dotrze i nieco zmniejszy spożycie.
Właśnie chyba ten ATM 2.0 tak ma bo mi też do 1L oleju 5W40 na 1000km brał,
teraz wlałem 10W40, silnik ma 150tkm

od ilu tysięcy kilometrów go masz i czy wcześniej spalał mniej?
nie ma takiej opcji. Silniki maja praktycznie te sama budowę niezaleznie cyz to citroen czy kia czy VW. To gdzie ten olej niby idzie ze tak go ucieka?? Jak nic wali w wydech
Po zmianie na Liqui Moly Formula Super 10W-40 z Top Tec 4100 5W-40 spalanie oleju zmalało na 0.1L na 1000km, wcześniej znikało 1L na 1000km. Nie dodawałem żadnego uszczelniacza.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie