Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Analiza Logów - nowe turbo ARL + przeładowanie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Poniżej log dynamiczny grupy 11 ( od ok 1500 obr~ do w domyśle 4500 obr ) na 3cim biegu, but w podłodze wskaźnik boosta pokazuje 2 bary od 2800-3000 obr ~ przy 4100 obr odcina turbo.

http://vaglog.pl/log_224553.html

Pytanie za 100 pkt o co chodzi Huh
Geometria się klinuje. Ecm walczy bo widać że wysterowal na maxa n75. MAP sensor masz 3 barowy? Wali poza zakres bo powyżej 2601.
Map sensor kupowałem większy o nr: 038 906 051 C (czyli 3 bar? )

Co do turbo to pytałeś w moim temacie, tak po zakupie tego ala "ARL" co okazał się hybrydą kupiłem nowe turbo - które nie było montowane wcześniej w samochodzie - nowe. Więc jak do choler może się klinować geometria w nowym turbo ... ? No szlag mnie trafi po to kupuje nowe żeby mieć spokój z tym turbo ( wyciąganie starego, zakładanie AUY- jazda tak na czas ogarnięcia co z tamtym ARL, zakłdanie nowego ARL jak się dowiedziałem co i jak ) - i teraz się okazuje że to turbo co założyłem nowe ma nie sprawną geometrię ?
+ Jak jest MAP sensor 3 barowy to on "tnie" na 2600 bara ? Czy jak to wygląda ?
Tka mi switalo z etez miales map sensor 3 barowy. tez masz tak ogarniete jak ja czyli do sterowania silnika parametry w ecm rozszerzone do 3 barów ale do diagnostyki juz nie czyli po staremu i na 2.5 bara jest. Prosze sie nei dziwic ze niby 2.5 bara a tak naprawde w logach wychodzi 2601 mBara cyzli 2.6 B bo to normalne jest. Nie jest to idealnie tak. WIdac ze w logu 011 doszlo do maxa odczytu czyli te 2601 mB i turbo przeladowuje nawet wiecje i tylko nie wiemy ile czy np 2700 czy jak na tym wskazniku u ciebie do 2 barów czyli na vagu powinno byc okol 3000 mBar. Przelaodwuje i tyle.
Na szybkiego to podmien elektrozaoworek N75 z tym od EGRa. Sa praktycznie te same. JElsi na nim po zrobieniu kolejnego loga 011 bedzie tez walic overbostem to turbo do wyciagniecia. Pryzkro mi ale albo geometria przykorodowala albo sie zacina z innego powodu albo gruszka jakas trefna i tez skodrodowala w srodku. TO z eot nowe to nei ma znaczenia. Ja widzisz wole turbo z przleotem 50 czy 100 tys km bo to dla mnie turbo pewniiejsze od nowego z racji iz jeszt juz przetestowane, dotarte ze tak powiem. Oczewiscie pod warunkiem ze nie ma luzów. Chyba ze 5 dni temu wyciagalem swoje turbo i sprawdzalem luz i mamjakis ćwierć mm poprzecznego. Jak na duz eturbo to rewelacja. ALe sam jak kupowalem je to poczatkowo sie wkurzyłem bo zaplacilem z anie 700 czy 750 zl gdzie byly inne za 600-650 zl. ALe gosc powiedzial do mnie. Panie prawie nowe turbo dlatego cena taka a mial jeszcze kilka takich samych za 650 zl. Mowie pal go szesc nich bedzie. I co zero filmu olejowego mam praktycznie z tej suszary. Tyle co z odmy. Tylko ze jak pryzszlo to moje turbo to tez juz geometria sie cieła bo juz lezalo jakis czas. To samo mowilem tu koledz eodnas z forum- junakowi jak bral ode mnie turbo ASZ. Palnal na półke na pol roku ale cicha nadzieje mialem bo je przed wysyka rozebralem i mu wyczyscilem na lustereczko i popsikalem odrdzewiaczem w srodku.

Nowe nei znaczy sprawne w 100%. Mozesz nawet sprawdzic jak chodzi ta geo praktycznie bez sciagania suszary. Odkrec dwi nakretki od gruszki i powajchuj ta gruszką tak i bedziesz czuł czy sie klinuje cos czy nie. Robilismy tak u Artheza tak w jego AFN kiedys tam dawno temu. Bylo czuc ze sie w pewnym momencie klinuje.
N75 podmieniony, jeszcze MAP'a podmieniłem, wężyki podciśnienia sprawdziłem. I to nie to.. wychodzi a dokładniej zostaje turbo tzn zmienna geo ( łopatki ) albo grucha.

I jak widać jest tak jak mówisz, nowe turbo nie znaczy w 100% sprawne, jedyny plus jest taki że mam GW i już się dowiedziałem, że bez gadania turbo przyjmą i zrobią, ew. dostane nowe.. No tylko pozostaje kwestia wytargania tego ZNOWU i wsadzenia od nowa..

aa i dobrze jest mieć zegar boosta ;-) Dzięki niemu kontroluję co i jak i kiedy dmucha, i faktycznie wychodzi że się coś przywiesza bo jak na 5tym biegu dawałem ognia potem odpuszczałem trochę i znowu w podłogę to było tak że turbo ładowało 1,6b jak trzeba i było OK.

Potem znowu odpuściłem gazu potem w podłogę i znowu skacze na 2b i nie spada :/

Dzięki za podpowiedzenie co i jak ... a jak Sharan mi takie jaja robi to ja mu zaraz pokażę Big Grin teraz będzie rozbebeszany ! Odechce mu się tak pogrywać Tongue
Przekierowanie