Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: pare pytań odnośnie sharana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

Siggi

witam,
wszystkich uczestników forum. Nosze się z zamiarem kupna Sharana z napędem 4motion. I tu moje pytanie jak ten napęd sprawuje sie w lekkim terenie? Czy daje sobie radę na rozmiękczonej glebie lub po wjechaniu w gęstszy śnieg? Czasami muszę jeździć bezdrożami, a omega którą obecnie się poruszam często płatała mi figla zakopując się po podwozie w błocie ze śniegiem. Jak w ogóle sprawuje się taki napę? Jak z usterkowością?? Drugie pytanie: jak szeroki jest sharan w przestrzeni bagażowej w najwęższym miejscu (zapewne między nadkolami)???
pozdrawiam, siggi
Hej Smile witamy Cie na forum.

Nie wiem jak ten napęd ale mam Sharika z 97 roku 1,9 TDI i powiem że po lesie w okresie ostatnich ulewnych deszczy szedł ok chociaż koła zapadały się po 5cm to jechał bez problemu.
Gorzej było po polu a raczej po łące bo opony ślizgały się ale to raczej wina opon jakieś odpowiednie dla tego typu nawierzchni i będzie szedł Smile. Ogólnie powiem Sharan wysoki więc śmiga dobrze Smile
Sharan powinien lepiej się spisywać od omegi na śniegu i błocie .
Sharan ma napęd na przód a Omega na tył.
Sharan jest sporo wyższy .
A co do luku bagażowego to mogę ci powiedzieć że po wyjęciu foteli z ostatniego rzędu i środkowego do bagaznika wchodzi podwójny gruby materac.
Jak potrzebny jes ci dokładny wymiar to jak chcesz to jutro mogę ci zmierzyć .

mironsg

Witam.Jestem posiadaczem sharana 4motion z 2001 roku. ogólnie rewelacja.Miałem okazję sprawdzić go naprawde w bardzo trudnym terenie od śniegów na błotku kończąc.W dodatku na suchym asfalcie trzyma się zdecydowanie lepiej! Pozdr
jeżeli chodzi o pojemność "bagażnika" to do szrika wpakowałem kompletną rozłożoną wersalkę. można był na niej spać Smile)

ochrona25

Witam i mam pytanie dlaczego po włoczeniu tylnej nawiewó w bagarzniku rosieiom szyby som boczne tylne od pasarzera.Pozdrawiam

Proszę poprawić swoją wypowiedź (ortografia i gramatyka).
Szyby będą ci potniały jeśli w samochodzie masz wilgoć a na zewnątrz jest chłodniej.
Po pierwsze musisz pozbyć się wilgoci i tu dobrym i starym sposobem jest położenie na podłogę wieczorem kilku stron zwykłej gazety(tylko nie takiej drukowanej na śliskim papierze), ona powinna wchłonąć wilgoć. Rano trzeba gazety wyrzucić z samochodu.

Po drugie powinieneś wymienić filtr przeciwpyłkowy bo jest już na pewno stary i zabrudzony(taki filtr nie pozwala wilgoci wydostawać się na zewnątrz).

Po trzecie warto po zakończonej jeździe ochłodzić powietrze w aucie, najlepiej przez chwilę przewietrzyć.

Po czwarte warto w zimie włączać klimatyzację ustawiając ją na ciepłą temperaturę(klima wysusza powietrze).
Ja mam z napędem na jedna oś i w miękkim śniegu kompletna katastrofa. Układ ASR jest beznadziejny, doprowadza czasami do zaduszenia silnika. Jak ja siedzę za kółkiem to często wyłączam ESP. Kiedyś wjechałem na gliniaste podłoże. Nie ruszył z miejsca. Nabrał gliny na obydwa koła i kółka się kręciły, a on stał jak wryty.Wyjazd z garażu mam pod górkę i muszę wyjeżdżać z niego tyłem i nawet kilka razy dziennie odśnieżać do twardego podłoża by miał przyczepność. Powodem jest zdecydowanie za ciężki przód, daje się to wyraźnie odczuć na wyślizganych skrzyżowaniach, więc dodatkowy napęd na tylne koła powinien zdecydowanie poprawić trakcję.
W zasadzie fajne i przestronne autko. Mam dość kosztowny egzemplarz, ale funkcjonalność przewyższa mankamenty.
Przekierowanie