Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Golf 2 zbieżność kół
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, zbieżność kół w golfie wizualnie wygladała złe(samochod jechał idealnie! Nie sciągał)wiec samochod trafił do mechanika i on ustawił zbieżność kół, kierownica zablokowana na wprost po zrobieniu zbieżności samochod ściąga bardzo w lewo! Wiec postanowiłem przestawić kierownice Angry (teraz wiem ze błąd) nic nie pomogło! Pojechałem jeszcze raz do mechanika i nie umiał ustawić próbował trzy razy. Golf ma regulacje na jedna stronę!
mnie też kiedyś ściągało, pojechałem na zbieżność , i po ustawieniu nadal ściągało gościu normalnie zgłupiał po trzech próbach ustawienia, okazało się że to była wina opon, po wymianie wszystko było ok
Jak pojechałeś drugi raz maszynka wskazywała prawidłową zbieżność czy znowu przestawioną?
Niby wszystko ok , ale za każdym razem coś tam kręcił , ale tak jak wcześniej pisałem pomogła wymiana opon i problem ze sciaganiem znikł
Samochod przed zbieznoscia nie sciągał, 4 opony nowe dunlop bluresponse! Jutro zakładane są drążki żeby z dwóch stron była możliwość ustawienia zbieżności i kierownica nie bendzie blokowana
Zbieżność nie ma wpływu na ściąganie w którąkolwiek stronę, stąd spotyka się rozwiązanie, że tylko jedna strona drążka jest regulowana.
W skrajnych przypadkach złej zbieżności samochód może "walić" się na prawo lub lewo po lekkich korektach kierownicą ale to już gdy np. zbieżność będzie rzędu kliku cm.

Geometria zawieszenia to:
1. Kąt pochylenia koła.
2. Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy.
3. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
4. Zbieżność.

Na ściąganie ma wpływ różnica pomiędzy parametrami 1 (2 idzie z 1 w parze) pomiędzy prawym a lewym kołem. Nawet niewielkie różnice spowodują ściąganie.

W niektórych samochodach (w tym w SGA bu tu jest forum stosowne :-)) nie ma możliwości ustawiania parametrów 1, 2, 3 bezpośrednio. Zmiany kątów 1, 2 mogą wynikać ze skrzywienia elementów (kolumna, wahacz, nadwozie). W SGA można dokonać bardzo minimalnej korekty parametru 1. przez przesunięcie belki zawieszenia (ale to są naprawdę nieznaczne różnice).
W golfie 2 masz możliwość zmiany parametrów 1(2) przez przesunięcie sworznia wahacza - luzujesz śruby mocujące sworzeń do wahacza i możesz go przesuwać. Jeśli ktoś przy tym grzebał to na 100% pochylenie koła lewego jest inne niż prawego.

Na ściąganie ma również wpływ opór toczenia prawej i lewej strony pojazdu (tył też trzeba brać pod uwagę). Tak więc może pomóc wymiana opon, łożysk, naprawa zacisków (bo może lekko trzymają).

Jak mechanik próbuje na siłę usuwać ściąganie TYLKO regulacją zbieżności - to zmieńcie mechanika!

PS: Czasy przekładni kierowniczych które miały luz w położeniu centralnym i ten luz malał razem z kątem skrętu już dawno minęły - tam faktycznie przekładnia mogła wymuszać pewne ustawienie kół i jeśli nie była "wycentrowana" można było się spodziewać tendencji do ściągania.
Jak mówiłem samochod jeździł idealnie przed zbieżnością kół!! Tylko wizualnie nie wygladało wpozadku! Dodam ze jak samochod kupiłem 4 miesiące temu to układ hamulcowy był rozebrany i nasmarowany! Samochod jest na gwincie!
Co to znaczy, że wizualnie nie wygladało w porządku?
Może coś jest pokrzywione - nadwozie, gwint i jakiś specu ustawił to tak aby jeździł dobrze mimo rozjechanych kątów.

Widziałem już taki przypadek gdzie były powiększone otwory w uchwycie amortyzatora aby ogarnąć zawieszenie.

PS: Przypomniało mi się - w golfie masz też dużą regulację pochylenia koła właśnie po poluzowaniu śrub mocowania zwrotnicy do amortyzatora.
Napewno nic nie pogięte. Gwint ja zakładałem! Dziś samochod był u mechanika i zmieniłi drążek na regulowany i ustawili zbieżność i samochod teraz nie ściąga i kierownica jest równo ustawiona! Dzięki wielkie za pomoc.

Dodam ze samochod miał oryginalne drążki i koncówki!
Ale jeżeli zbieżność jest ustawiona, a ściąga w lewo - cóż, trzeba kierownicę trzymać aby nie uciekała. Jak się nie da to się nie da i tyle.
Przekierowanie