Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Światla do jazdy dziennej - podłączenie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Przy okazji większej ilości robót przy samochodzie oraz po ostatnim mandacie za niemanie świateł, postanowiłem zamontować światła do jazdy dziennej.
Wybór padł na philipsy - sterownik automatycznie włącza je po uruchomieniu silnika i wyłącza...

No właśnie.

W samochodach po 2009 ma być tak, że DRL'y mają się włączać po włączeniu zapłonu oraz nie działać razem ze światłami mijania, pozycyjnymi...
W starszych - razem z DRL'lami mogą świecić się pozycyjne.

Jaki wariant będzie praktyczniejszy?
1. Podłączyć przewód sterujący pod zasilanie pozycyjnych - DRL'y zgasną po pierwszym przekręceniu włącznika świateł.
2. Podłączyć przewód sterujący pod zasilanie światła mijania - DRL'y będą mogły świecić same lub razem z pozycyjnymi a zgasną dopiero po włączeniu świateł mijania.
Male sprostowanie. Po 2009 roku ale nei chodzi o rok w ktorym auto zeszlo z lini produkcyjnej w fabryce tylko o okonstrukcje auta. Czyli np astra G czyli tzw dwójka ktora ktos sobie jeszcz ekupil w 2010 roku bo takowe jeszcz ebyly to moze miec na starych zasadach tak jak nawet astra H czyli trójka.
Chyba pierwsza opcja jest wlasciwa.
No jasne - 2009 to rok homologacji nowego modelu.
W tej wersji jest możliwa tylko opcja nr 1.

Ponieważ mój sharan jest z 2001 więc mogę zastosować wersję 1 lub 2. Stąd zastanawiam się którą wybrać.
Właśnie sam zastanawiam się nad światłami dziennymi i z tego co się zorientowałem to dla aut rejestrowanych przed 2009 rokiem mogą świecić z tylnymi pozycyjnymi. Jak to się ma do przednich? Ktoś jest obeznany w temacie? Chodzi o pierwszą rejestrację pojazdu czy rejestrację w PL ? Wolałbym dzienne włączone razem z pozycyjnymi wszystkimi i podświetleniem kokpitu, ale nie wiem czy tak można...
Nie chodzi o datę rejestracji tylko o datę homologacji. Można by rzec, że datą homologacji sharana "lift" jest rok 2000 a może nawet 1999 (nie wiem kiedy vw uzyskał stosowne dokumenty).
A kiedy ktoś pojazd zarejestrował to już nie ma znaczenia.

Do tych samochodów stosuje się przepisy z mojego pkt 2. Mogą się świecić razem z pozycyjnymi.

Ja bym to chętnie zrobił tak, że DRL'y mogą się świecić same po właczeni zapłonu (automatycznie) do tego jak chcę mogę dorzucić postojówki. Dopiero po włączeniu mijania gasną DRL'y.
Tylko muszę to jeszcze przemyśleć - stąd dyskusja.
(21-04-2015 23:23)robertkol napisał(a): [ -> ]Właśnie sam zastanawiam się nad światłami dziennymi i z tego co się zorientowałem to dla aut rejestrowanych przed 2009 rokiem mogą świecić z tylnymi pozycyjnymi. Jak to się ma do przednich? Ktoś jest obeznany w temacie? Chodzi o pierwszą rejestrację pojazdu czy rejestrację w PL? Wolałbym dzienne włączone razem z pozycyjnymi wszystkimi i podświetleniem kokpitu, ale nie wiem czy tak można...

Jeżeli dobrze rozumiem - chcesz mieć po prostu światła mijania jako dzienne (przód, tył, deska rozdzielcza, radio itd)?

Ja tak mam i nikt nigdy nie kwestionował.
No i oczywiście - ponieważ jest to automat włączający światła mijania, a nie dzienne - świecą się razem z postojowymi, bo w naszych samochodach tak jest.
Chciałbym, żeby świeciło wszystko ze światłami dziennymi zamiast ksenonami, które są po regeneracji z nowymi oryginalnymi żarnikami i jest mi ich szkoda. Czy w ogóle przy ksenonach da się tak podłączyć?
Podłączyć się da.
Zasilanie świateł dziennych robisz z linii zasilania świateł pozycyjnych. Po włączeniu pozycyjnych włączą się DRL'y.
Dalej robisz przekaźnik sterowany linią zasilania świateł mijania, który rozłączy światła dzienne gdy włączysz mijania.

Nie wiem tylko jak to zadziała jeśli kupisz DRL'y z "inteligentnym" sterownikiem, który wykrywa wzrost napięcia po uruchomieni silnika... Tu może być mały kłopot bo z reguły jest tak:
Wsiadasz do samochodu, uruchamiasz silnik, włączasz światła (Ty byś włączał pozycyjne). Moduł DRL dostaje napięcie bo jest zasilany z linii pozycyjnych ale już nie nastąpi skok napięcia bo silnik już pracuje (być może światła się nie włączą ale to już trzeba sprawdzić na konkretnym module bo nie wiem czy sterowanie modułem jest przez skok napięcia czy przez jego wartość). Ostatecznie trzeba by ominąć "inteligentność" i zrobić na zwykłym przekaźniku (oczywiście przetwornica do LED musi zostać).

Ja bym chciał zrobić tak, że DRL'y są sterowane "inteligentnie". Czyli zapalają się przy uruchomieniu silnika i świecą same, dodatkowo mogę włączyć pozycyjne - świecą DRL'y i wszystkie pozycyjne (+kokpit). Dopiero włączenie mijania zgasi DRL'y.
(22-04-2015 10:11)skimir napisał(a): [ -> ]Ja bym chciał zrobić tak, że DRL'y są sterowane "inteligentnie". Czyli zapalają się przy uruchomieniu silnika i świecą same, dodatkowo mogę włączyć pozycyjne - świecą DRL'y i wszystkie pozycyjne (+kokpit). Dopiero włączenie mijania zgasi DRL'y.

Właśnie takim podłączeniem jestem zainteresowany. Dokładnie myślę o tych lampkach, bo po przełączeniu na światła mijania świecą ringi.
http://allegro.pl/swiatla-lampy-jazdy-dz...33330.html
Szczerze mówiąc z tym modelem to może być problem bo do końca nie wiadomo co to jest...
DRL'y mają określoną homologację, wytłoczone oznaczenia na szkle itp. - mają jasne przeznaczenie.

To co pokazałeś to jednocześnie DRL i pozycyjne. Skoro masz już w samochodzie światła pozycyjne to dokładanie czegoś w tym stylu może być problematyczne.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie