Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Opadająca kierownica
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam serdecznie. Od pewnego czasu opada mi kierownica. Jestem dość wysoki wiec lubię ją mieć maksymalnie wysoko lecz od pewnego czasu ta blokada która jest pod kierownicą zaczęła "puszczać". Zimą była tragedia - duża wilgoć nie pomagała a teraz też nie jest różowo. Jak tylko zablokuję to odrazu opada trochę a potem w czasie jazdy powoli zsuwa się na kolana (szczególnie na dołkach). Czy ktoś z was miał taki problem ? A może ktoś sobie z tym poradził. Bardzo proszę o rade co zrobić aby to naprawić. Pozdrawiam
Rozbierz kolumne to napewno cos tam znajdziesz i poprawisz.
(22-03-2015 02:21)Dzyrooo napisał(a): [ -> ]Witam serdecznie. Od pewnego czasu opada mi kierownica. Jestem dość wysoki wiec lubię ją mieć maksymalnie wysoko lecz od pewnego czasu ta blokada która jest pod kierownicą zaczęła "puszczać". Zimą była tragedia - duża wilgoć nie pomagała a teraz też nie jest różowo. Jak tylko zablokuję to odrazu opada trochę a potem w czasie jazdy powoli zsuwa się na kolana (szczególnie na dołkach). Czy ktoś z was miał taki problem ? A może ktoś sobie z tym poradził. Bardzo proszę o rade co zrobić aby to naprawić. Pozdrawiam

Kolego to jest proste w naprawie. Spokojnie sam sobie poradzisz.

Zdejmij osłonę dolną deski rozdzielczej i dokręć nakrętkę od tej łapki którą dociskasz i blokujesz poziom kierownicy. Zrób pół obrotu nakrętką i sprawdź działanie tej blokady. Musi chodzić sztywno to dobrze będzie blokowała. Tą nakrętką regulujesz docisk blokady poziomu kierownicy. Też to przechodziłem.Smile
Dzięki za podpowiedz. We czwartek zmierzę się z tym tematem i napisze o efektach.
Pozdrawiam
W Alhambrze mam problem z blokadą kolumny kierowniczej. Jest całkowicie zablokowana. Ponoć kiedyś działała ale ja tego nie pamiętam. Wtedy nią jeszcze nie jeździłem.

Wajchy nie da się opuścić. Dopiero jak popuściłem nakrętkę śruby to kierownicę mogę opuścić i wysunąć. Wajcha jednak nadal jest w górnej pozycji.

Co mogę zrobić? Jak wyjmę tę śrubę to wyjmę blokadę?



[Obrazek: 7549bf8d8631.jpg]

[Obrazek: 734f451e928c.jpg]
Już wiem co jest uszkodzone.
Uszkodzony jest ten jasny element, który pokazuje strzałka.

[Obrazek: 975f8289c5d6.jpg]
Kupiłem na allegro coś takiego:
[Obrazek: 98e20309b7e1.jpg]

Blokada kierownicy w częściach:
[Obrazek: db04230c6c94.jpg]

Dziś wymienię uszkodzony element.
Wykorzystam temat, bo też mam pewien irytujący problem z kierownicą. Wydaje mi się, że właśnie na regulacji jest luz, niewielki ale jest luz i kierownica telepie się na wybojach. Czy tak ma być i czepiam się szczegółu, czy może jednak jest coś nie tak i da się to poprawić?
Koleś, to coś, to jest jakiś niewybuch z drugiej wojny światowej? :-)
robertkol, odpowiedź masz w trzecim poście.

Dokręć lekko nakrętkę na blokadzie i powinno to pomóc.

skimir, no tak wygląda Wink

Wyhaczyłem to na allegro za dwie dychy + przesyłka.
Przekierowanie