Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Błąd 00293 przełącznik F125, inne błędy związane z AG4
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Dzisiaj zrobiłem diagnozę skrzyni automat i wyskoczył mi błąd

KODY BŁĘDÓW - Skrzynia biegów Data 09.08.2011 Godzina 20:48:00
099927733A AG4 Getriebe 099 2395
293 Przełącznik wielofunkcyjny-F125
nieznane ustawienie przełączników

- - - - 293 P0705 0125 Przełącznik wielofunkcyjny (F125)

Może mi ktoś opisać bardziej co i jak Smile
hmm jest to selektor do wybierania biegów przykrecony na skrzyni. ALbo on padl albo instalacja elektryczna. Zdaje sie jest pryzkrecany na takich fasolkach zeby mozna bylo nim deczko regulowac bo wiadomo ze trzeba go ustwic by wybieral prawidlowo biegi, Jesli jest jego awaria to dosc czesto poprostu nie zmienia biegów i trzyma sie jednego biegu mimo iz obroty narastaja.
Witam właśnie wystąpił problem z automatyczną skrzynią biegów AG4 Getriebe 099 4141 w Seat Alhambra 1.9 tdi afn 99r.Problem objawia się w sposób następujący
nie zmienia biegów cały czas jest na pierwszym przy czym R,N,P działają bez zarzutów.Proszę o szybką pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
wyświetlone błędy to :
00293-Multi-function switch (F125)
25-00 unknown switch condition
Po skasowaniu:
00811 -system no ready for interrogation
Po ponownym odpaleniu okienka błędów:
00638 Engine /transmission electrical connection 2
03-00 - no signal
tu są zdjęcia błędów
Witam.

Musisz zacząć od przełącznika F125, jest on wkręcony z boku skrzyni, od strony koła, taki jakby żółty, ma bodajże 7pin-ów z czego tylko 6 jest chyba obsadzonych. Sprawdź wtyczkę czy nie ma syfu/zielonego nalotu i czy kable nie są spękane, w vag-u możesz podejrzeć czy przesuwając dźwignię w poszczególne pozycje, sterownik to widzi i czy też zmienia. Sprawdź przejścia przewodów między tym włącznikiem, a sterownikiem AG4. Tak naprawdę to jest pół na pół jeśli chodzi o uszkodzenia związane z tym błędem czyli albo przełącznik albo instalacja/wtyczka itp. Reszta błędów jest prawdopodobnie wynikiem tego błędu, a nawet jeśli nie to i tak musisz zacząć od sprawdzenia/rozwiązania problemu F125.

Pozdrawiam
przesuwając dźwignię na poszczególne pozycje wskazania vaga pozostają bez zmian D 1H 1+ przy czym w praktyce działa wszystko oprócz zmiany biegów powyżej jedynki.
zaraz sprawdzę tą wtyczkę o której mówiłeś o ile dobrze ją zlokalizowałem (mniej więcej prawy dolny róg skrzyni patrząc od przodu?).
Witam.

Wybór dźwignią jest mechaniczny, a czujnik ma pokazać co zostało wybrane, dlatego jak przełączasz dźwignie, to teoretycznie pozycje jedno pozycyjne-N,P,R, itp. działają, a na D jest jeden bieg bo pozycjoner nie widzi wyboru i sterownik za pomocą hydrauliki nie może przerzucać między poszczególnymi biegami - brak wskazań na vag-u, dlatego pisałem, że albo czujnik albo instalacja, raz miałem, że sterownik był padnięty.

Pozdrawiam
https://drive.google.com/open?id=1E5gin5...CyrPpUKP8_ która z wtyczek odpowiada za przełącznik f125 6 pinów czy 2 piny?
Z góry sorki za tak teoretycznie proste pytania ale nie jestem żadnym mechanikiem (co nie znaczy że nie umiem naprawiać po prostu brakuje mi wiedzy w tych tematach dlatego posiłkuje się tym forum).
W vag w grupie 003 prędkość pokazuje 0 przy czym na liczniku było 30 obroty się zgadzały z tym co na liczniku.
ps: jeśli chodzi o sprawdzenie instalacji byłbym wniebowzięty po otrzymaniu jakichś wskazówek jak się do tego zabrać itp.
Witam.

Przecież napisałem, że czujnik jest 7pin-owy z czego 6pin-ów jest obsadzonych więc sprawdzasz ten z 6pin-ami po prawej na Twoim zdjęciu, ten po lewej 2pin-owy, to jeden z czujników prędkości, w tej skrzyni są chyba dwa albo trzy takie czujniki. Co do sprawdzenia, to albo poszukasz schemat czy np. zeszyt szkoleniowy albo wypinasz wtyczkę od czujnika, wypinasz wtyczkę od sterownika skrzyni i sprawdzasz czy kable mają przejście (kolory kabli są takie same od początku do końca więc łatwo będzie namierzyć), czujnik to powinien być zwykły czujnik zwierny-rozwierny wewnątrz tyle, że ma kilka par zestyków w środku, więc wybierasz sobie jakiś pin na nim, ustawiasz dźwignię, w którejś z pozycji i sprawdzasz czy ten pin co wybrałeś ma przejście z innym/innymi i czy po przełączeniu przejście znika i tak wszystkie pin-y i wszystkie pozycje. Ten czujnik ma bodajże dwa niezależne "bolce" z niego wystające ale pewne połączenia mogą mieć wspólne w środku. O ile przy sprawdzaniu ciągłości przewodów wyniki są łatwe do zinterpretowania, to przy sprawdzaniu pin-ów czujnika, bez schematu trzeba troszkę pomyśleć nad interpretacją. Najprościej oczywiście było by podmienić na inny np. ze szrotu, na miejscu. Tylko trzeba uważać, bo jego bodajże się wysuwa/wsuwa, próba obracania go może spowodować uszkodzenie końcówek.

Pozdrawiam
Nowe objawy mianowicie nic jeszcze nie sprawdzałem z instalacją ani niczym innym,dziś rano wsiadam podpinam vag nie chciał się połączyć z sterownikiem skrzyni (do sterownika silnika nie było problemu) za którymś razem się udało.Co się okazało zaczął zmieniać biegi przy czym nadal cały czas pokazuje D bieg zmienia się np na 3 a na vagu tę zmiane pokazuje za około 5-10s później niż w rzeczywistości z tego co pamiętam to kiedyś było to natychmiastowo.Czasami przy zmianie góra lub dół szarpie.
Odłączyłem sterownik posprawdzałem kable czy nie są przetarte pęknięte itp. wyjąłem przełącznik f125 (ku mojemu zdziwieniu zaczął wylewać się olej i szybko wsadziłem go z powrotem nie dużo jakieś 50-100ml będzie trzeba uzupełnić albo wymienić). I nie wiem co się stało ale usterka zniknęła,błędy na vag też.
Stron: 1 2
Przekierowanie