Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: awaria silnika,niski poziom oleju
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam,mam taki problem,zapomniałem dolać oleju do silnika i po przejechaniu 50m silnik zaczął rzęzić,po odstaniu sprawdziłem stan oleju i było gdzieś ze 2mm na bagnecie,zacząłem rozbierać górę by sprawdzić szklanki i okazało się że większość do wymiany.Kupiłem komplet szklanek i wymieniłem,dalej nic,słuchając silnika słychać od tyłu jak by wycie od strony turbiny ale ciężko zdiagnozować z kąd dobiega,natomiast siedząc w środku obroty przechodzą na kabinę wraz z ich wzrostem,darmowy masaż pleców mam,strasznie dudni aż uszy zatyka,siedząc w środku to słychać też te dudnienie jak jakby z kolektora wydechowego ale nie tak jak w środku,dziwne bo na prostej drodze mi się to stało max na odcinku 50m
ps.jak dałem mu 2.5tyś obr. to jakby te objawy ustępowały,dalej nie chciałem go pałować
Nie zaświeciła się kontrolka?
Ja ostatnio miałem podobną sytuację, zaświeciła się kontrolka, patrze na bagnet i ani śladu oleju.Wlałem chyba 2 litry ale nic się nie uszkodziło.
Nie zaświeciła się,być może dlatego że wymieniałem niedawno zegary na te z MFA.Silnik tak dudni i przenosi drgania jak by był bezpośrednio przykręcony do ramy,dlatego obstawiałem za niski poziom oleju,ale być może coś innego się posypało
Zmierz mu ciśnienie oleju, jeżeli pracował bez oleju to parę elementów mogło zostać poważnie uszkodzonych. Ja na twoim miejscu wyjął bym silnik, rozebral i sprawdził stan panewek, korb itp. Może wrzuć filmik jak on teraz pracuje, osluchamy Wink
filmik postaram się jutro zamieścić,nie mam przyrządu do mierzenia ciśnienia oleju
A nikt nie obstawia turbiny? przy niskim poziomie oleju to ona powinna dostać po tyłku,pęknięty wałek itd... będe miał chwile to ściągnę rurę może coś wymacam
Ja bym właśnie zaczął od turbiny, ostatnio kumpel rozwalił miskę olejową zatrzymał się od razu po zapaleniu kontrolki oleju ale turbinę już zdążył szlak trafić.
Przed chwilą dostałem się do turbiny (zatarła się) ledwo co palcami mogłem wirnikiem zakręcić.
Co do turbiny to zakładać taką samą czy coś większego,przypominam że silnik mam AFN a turbo z korektorem od 1Z wraz z kompem
Dziwna sprawa ale moze to turbo juz mialo raczej dość. Mi jakies czas temu poszedl waz od podejscia oliwy i wyrzygało ze 2 litry oliwy na asfalt a ja jechalem mimo to jeszcze z kilometr i wcale nie tak lajtownie jechalem.

Co tam masz z tego 1Z? dokladnie?? bo nie skumalem. Silnik AFN, kolektor od 1Z a komp?? Jesli chesz celowac w wieksza moc to dawaj coś wiecej.
Oryginalnie w galaxym siedział 1Z,wsadziłem mu AFNa czyli kupiłem kompletny silnik bez turbiny,wymieniłem kolektor wydechowy z turbiną na mój z 1Z i tak jeżdziłem.
Wesol nie zależy mi na większej mocy bo nadwozie nie jest w super stanie i nie opłaca się robić większych modów,być może jest jakaś większa suszara by więcej dmuchała Big Grin bez przeróbek w jej sterowaniu chodzi o oryginalną instalacje,jak nie to kupię dedykowaną od 1Z
Wieksza suszara nie bedzi edmuchac. Spupek od AFN jest praktycznie taki sam jak ori 1Z wiec ta wymiana byla i tak jeden do jednego. Roznice miedzy tymi silnikami sa jedynie w pompie, wtyskach turbo i komputerze sterujacym. Szukaj suszary od 1Z i zakladaj.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie