Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: ASZ ubywa płyn chłodniczy, jak sprawdzić gdzie?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam koledzy. kilka dni temu zaświeciła mi się kontrolka płynu chłodniczego, sprawdziłem pod autem - sucho. Pomyślałem, że może naturalnie trochę ubyło ze zbiornika wyrównującego i dolałem wody demineralizowanej, weszło około 0,5 litra, jednak po kilku dniach i około 150 km problem się powtórzył. Znowu dolałem wodę, popatrzyłem pod maskę i nic nie widać na pierwszy rzut oka. Nie dysponuję kanałem, a tym bardziej podnośnikiem więc moje pytanie to czy można tą usterkę jakoś szybko i łatwo zdiagnozować oraz ewentualnie naprawić zanim oddam autko do serwisu?
No raczej trzeba wejsc pod autko. Choc aktualnie dosc wilgotno na dworze wiec i na silniku i wokolo bedzie tez wilgotno.
Cisnienie w ukladzie chlodzenia ci nie rosnie??
czesc wiesz jak ja szukałem najtanszy sposób i naprawde skuteczny kupiłem duze 2 markery fluoroscencyjne zielone razące do niecałej szklanki wody wycisnełem te wkłady i wlałem do zbiorniczka pod wieczor rozgrzałem silnik zeby był cały obieg i poswieciłem latarka ze swiatłem ultrafioletowym i znalazłem odrazu
Fajny sposob.
Płyn nieprzedostaje ci się do oleju sprawdzi
Jak nie widać wycieku to podjedź do mechanika i sprawdz czy nie ma go w oleju. Dobry meches szybko to stwierdzi a koszt nie duży.
Jak tak to Uszczelka pod głowicą Sad
(15-02-2015 09:57)maciek-basia napisał(a): [ -> ]czesc wiesz jak ja szukałem najtanszy sposób i naprawde skuteczny kupiłem duze 2 markery fluoroscencyjne zielone razące do niecałej szklanki wody wycisnełem te wkłady i wlałem do zbiorniczka pod wieczor rozgrzałem silnik zeby był cały obieg i poswieciłem latarka ze swiatłem ultrafioletowym i znalazłem odrazu

Pomysł dobry, ale u siebie nic nie znalazłem tym sposobem. Pojechałem dzisiaj do mechanika. Stwierdził, że to przez dogrzewacz wycieka i że nie działa pompa wody, a dogrzewacz trzeba wymienić. Ciekawa teoria, bo dogrzewacz startuje i działa, a przy niesprawnej pompie chyba nie powinien wystartować? Dodam, że bardzo kopci przy startowaniu i nie zawsze się załącza. Czy to faktycznie należy szukać przyczyny w dogrzewaczu?
W piecu wymień sitko i świecę ,a pompkę sprawdz czy ci jeszcze wyrczy na podszybiu po wyciągnięciu kluczyka.Czasem może sie zawieszcać i tak bedzie cyrkować . Ten wyciek to masz w okolicach pieca,czy przez piec na zewnątrz czy jak.
(02-03-2015 22:26)Bogos napisał(a): [ -> ]W piecu wymień sitko i świecę ,a pompkę sprawdz czy ci jeszcze wyrczy na podszybiu po wyciągnięciu kluczyka.Czasem może sie zawieszcać i tak bedzie cyrkować . Ten wyciek to masz w okolicach pieca,czy przez piec na zewnątrz czy jak.

Sitko i świeca były wymienione w grudniu 2013, czyżby już padły? Pompki faktycznie nie słyszę, dzisiaj sprawdzę dokładnie. Wycieku płynu nigdzie nie widać, podejrzewam, że mechanik stwierdził tak na podstawie dymienia dogrzewacza.
robertkol
Raczej jak bylo dobrze zrobione ,a sitko bylo dobrej jakosci to powinno wytrzymac kilka lat,chocaz zdarzalo sie ze i nowa swieca po kilku tygodniach pada.Najbardziej dostaja te pice jak sa uruchamiane na krotki czas. To ze piec pozera plyn to sie jeszcze z tym nie spotkalem anie nie slyszalem. moze znajdz kogos innego aby ci pomogl. UPG w naszych vanach to czesty przypadek niestety_.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie