Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: vw sharan 1.9 tdi pd 90 km anu kopci na czarno przy odpaleniu pomocy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
VW sharan 2002 silnik 1.9 tdi pd 90 KM 240 NM symbol ANU . Przy każdym uruchomieniu silnika poleci chmurka niewielka czarnego dymu olej nie bierze płyn chlodniczy ok jak chodzi więcej już nie zakopci pracuje równiutko . Czasami zdarzy się że odpali za drugim razem ale zdarza się to co jakiś czas planuje podjechac na kompa i niewiem może coś jest nie tak z dawką paliwa ale nie wiem . Co możecie doradzić czy miał ktos juz takie objawy . wiem że kazdy dieselek zakopci uzywam paliwa dynamic z Lotosu sam niewiem.
Rozumiem że to normalna sprawa że puszcza czarny dym przy odpaleniu . Czy ktoś ma jeszcze jakieś wskazówki .
Bąka pościć czasem musi szczególnie jak ktoś jeździ i uprawia PSJ a potem nagle da w pędzel to wtedy jest to najbardziej wyraźne jak sadze wylatują. Raczej bym się martwił jak by puścił białego lub niebieskiego bąka, a tak to Spox.
Gdy by ciągle dymił przy jeździe to można by się czepiać( wtrysków, turbiny czy nieszczelności układu z IC.)
Co do rozruchu sprawdź obroty rozrusznika być może on powoli dogorywa bo na-pewno nie świece bo w dodatnich temperaturach one w ogóle się nie włączają, no chyba żę miałeś takie przypadki w okresie jesienno -zimowym to inna bajka wtedy jak któraś świeca nie grzeje rozruch jest cięższy i auto przez moment pracuje nierówno.
dzięki wielkie za radę czytałem dużo i też spotkałem się z rozrusznikiem . Powiem szczerze jeżdzę Sharanem 2 lata prawie odpukać auto niezawodne myslałem że 90 KM to mało ale jak się rozbuja to jest nieźle sąsiad obok ma z 2000 roku tez po liftingu z silnikiem 115 na początku lepiej się zbiera ale aż tak dużej różnicy nie czuje . Obecnie założyłem mojemu vw lusterka od wersji z 2008 nowa tapicerka z stoliczkami . Dogrzewacz odrestaurowany . Plany lampy tylne od wersji po lifcie oraz rozbudowanie dogrzewacza d5wz na sterowanie w kabinie .
kiedyś jak znajde więcej czasu powrzucam fotki . Dzięki Pozdrawiam Pomyslę o tym rozruszniku.
co do jazdy staram się nie dawać po garach jak jest zimny bo to go zabije potocznie mówiąc robie krótkie odcinki trasy mam założony włącznik od ogrzewacza i często dogrzewam autko aby osiągnąl swoją temperaturę . jak mocniej przycisne to staram się odczekać dłuższą chwilke i dopiero go zgasić tak samo jest jak uruchamiam
Ja bym zastanowił się nad uszczelniaczami zaworowymi czy nie będa do wymiany.
kolega z pracy miał podobnie w maździe 6 wymienił uszczelniacze i super muszę zerknąć jaki koszt tych uszczelniaczy wie ktoś może? Tylko u niego między wymianami oleju brał 2,5 litra oleju szok
proszę bardzo mirasek34 oczywiście czekamy na wszelkie fotorelacje z Modów auta. PZDR
w dieslu to raczjenie uszczelniacze zaworowe choc nie wykluczam takiej ewentualnosci. W benie owszem zdarza sie. Stawiam na pierscienie lekko zapieczone i wtedy bedzie wciagac rope nawet tak ze nie bedzie duzego dymu niebieskiego za autem. Jakby zaworami lecialo to zapewne przy przegazowaniu by bylo niebiesko. Od czego sie tak robi ze pierscienie sie zapiekaja- ano od nie za czestej wymiany oleju czytaj stosowanie long-life'u.
używam oleju bardzo dobrego castrol magnatec do turbo diesli i dedykowanym pompowtryskom zmiany oleju mam co 10 tyś i tego pilnuje myslałem że coś z dawką paliwa umówiony jestem na kompa w piątek zadymi tylko przy każdym odpaleniu i nigdy wiecej
a tak by kopcił cały czas jakby pierścienie były zapieczone
wydaje mi się że jaby pierścienie były zapieczone to olej by ubywał z silnika a tutaj trzyma poziom w ciągu 10000 tyś dolewam przeważnie 2 setki max 3 i to wszystko myślę że tutaj czarny dymek przy odpaleniu może być od niespalonego paliwa i to wszystko wuja mechanik sugeruje tylko układ paliwa zobaczę co powie komputerek.

Paliwo lotos dynamic cały czas takie używam
A napisz jeszcze czy to jest taki bączek czarnego dymu czy zasłona dymna? Bączki to normalna sprawa i przeważnie się nie zwraca na nie uwagi. Jeśli masz zasłonę to już problem.
Ja u siebie zaobserwowałem po wycięciu kata i chipie że przy zimnym odpaleniu to prawie zawsze puści bączka. Podczas jazdy nic się nie dzieje, a oleju nie dolewam nic na 15kkm. Pompki wg vaga są jeszcze w b.dobrej kondycji przy blisko 300kkm przebiegu.
Stron: 1 2
Przekierowanie