Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: kąt pochylenia koła
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
prawe koło stron pasażera

koło mam lekko pochylone co jest widoczne względem lewego koła, prawego
pochylenie kąta jest ujemne jak widać z obrazku

czy można to jakoś wyregulować?

ps. poduchy z łożyskami przy amortyzatorze wymienione
Kolego jak wymieniałeś gumy na amorkach to wyciagales skórek na zewnątrz z piasty??? Jeśli tak to nie wlozyles go odpowiednio tak jak był wcześniej. Ogólnie w tych samochodach nie ustawia sie kąta , ale jak włożysz za słabo albo za mocno w piaste to taki właśnie będziesz miał efekt
(05-02-2015 14:08)marcyb3 napisał(a): [ -> ]jak włożysz za słabo albo za mocno w piaste to taki właśnie będziesz miał efekt

Tego nie kumam, w sumie tego wczesniejszego tez nie za bardzo.
Teoretycznie nie regulowane to jest choc jak poluznisz sruby od ramy/sanek to zawsze mozesz deczko puknac młotkiem i przesuniesz calosc tak ze ze w jednym kole pochylanie zmieni na plus a w drugim na minus.
gumy z łożyskami były wymieniane bo były posypane i myślałem że to też tego wina ale wymiana w tej kwestii nic nie zmieniła
zrob tak jak podalem. nei a innego wyjscia raczej. Moz autko po jakims maly strzale. Nawet nei musialo dostac mocno tylo w samo kolo moglo uderzyc w kraweznik bokiem i juz sie mogą sanki przestawic. Kiedys poprzednim golfem pryzoralem deczko sankami o wystajacy kraweznik i wszystko sie przestawilo- cala geometria i kolo kiery do jazdy na wprost musialem miec rzeckrecone deczko. NAwet na srubach na sankach bylo widac ślad o ile sie przestawilo.
Też tak miałem po strzale i pomogło przestawienie sanek. było widać przesunięcie na śrubach. Jeśli to nie pomoże to sprawdź amortyzatory w miejscu co wchodzą w zwrotnicę. Widziałem kilka przypadków gdzie w tym miejscu ugięte były amorki i też taki efekt końcowy wyszedł.Smile
Same zwrotnice mimo swojej masywnej konstrukcji chyba cos ala zeliwnej potrafia sie tez podgiąć. Pare takich chewroletów mialem po stluczce i zwrotnica byla krzywa i amorek. Czasami amorek byl sprawny ale tylko miesiac i potem wylewal olej i byl do wymiany.
Pany ile ja się w autach po strzałach elementów zawiechy nawymieniałem...
podam elementy wg kolejności od tych najczęściej uszkadzanych, czyli pewnie najsłabszych:
1. wahacz + sworzeń + drążek z końcówką
2. amortyzator
3. zwrotnica ( z naciskiem że z reguły zgięcie amora i zwrotnicy szło w parze)
4. wózek (no i tu nie zdarzyło się, żeby sanki przy strzale w koło się wygięły, owszem wymieniałem sanki ale to gdy auto było po bezpośrednim strzale w ten element.

Jeśli koło masz zbyt pochylone to dokładnie musisz obejrzeć wahacz, czy nie widać na nim odprysków rdzy/farby może to świadczyć o tym, ze materiał kiedyś się ugiął i jest podgięty przez co pociągnął mcpherson. Dalej obejrz amortyzator le najlepiej jak jest wyjęty, i na końcu zwrotnicę może coś zauważysz.
temat rozwiązany, wymiana zwrotnicy pomogła w 100%
Przekierowanie