Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Spadek mocy Sharan TDI 110KM, analiza logów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Wiem, że było dużo takich postów, proszę jednak o pomoc bo nie potrafię odczytać logów. Samochód sprowadzony z Niemiec od razu miał problem z mocą, ciągnął maksymalnie do 110. Do zgaszeniu na postoju i odczekaniu jechał już ok, do 160 bez problemu i tak do samego domu. W ostatnim czasie problem zaczął się powtarzać. Często traci moc przy 100-110/h a czasem nawet wcześniej. Po wyłączeniu silnika i odpaleniu nic nie zmienia chyba że samochód postoi chwilę (ok. 5-10min). Po podłączaniu VAG pojawiają się dwa błędy: 17958 (zawsze gdy spada moc) 17563 (czasem). Zrobiłem według zaleceń logi z grupy 3 i 8 (podejrzewałem przepływomierz) oraz 4 i 11. Co prawda robiłem po 2 na raz ale mam nadzieję, że nie wpływa to na pomiary. Bardzo proszę o pomoc w odczytaniu logów, bo dowiedziałem się od mechanika że trzeba wymienić wszystkie węże od podciśnienia i być może konwerter czujnika turbiny żeby sprawdzić czy to nie powoduje problemu. Według niego było zbyt małe podciśnienie na jednym z wężu.

Grupa 3,8 - [undefined=undefined]http://vaglog.pl/log_202308.html[/undefined]
Grupa 4,11 (1 próba) [undefined=undefined]http://vaglog.pl/log_202310.html[/undefined]
Grupa 4,11 (2 próba) [undefined=undefined]http://vaglog.pl/log_202311.html[/undefined]
Grupa 4,11 (3 próba) [undefined=undefined]http://vaglog.pl/log_202312.html[/undefined]
17958 - Ciśnienie turbosprężarki (TC) - słaby przepływ dolotu/wydechu, MAP, regulator
Przyczyn może być wiele np. zawór N75, przycinanie się geometrii, nieszczelne przewody. Trochę dziwny ten mechanik jak wykrył na którymś przewodzie słabe podciśnienie to powinien wiedzieć które węże na początek wymienić.

17563 - Czujnik podciśnienia MAP - zwarcie do plusa
Do sprawdzenia okablowanie, wtyczka lub do wymiany czujnik powietrza G71

17552 - Przepływomierz MAF, bank 1 - otwarty obwód, zwarcie do masy
Do sprawdzenia okablowanie, wtyczka lub do wymiany czujnik powietrza G70 (przepływka) często ponoć zaśniedziały bezpiecznik powoduje ten błąd ale niestety nie wiem który to jest bezpiecznik.
Popraw linki logów bo nie trybią.
Generlanie to problemy z doldowaniem a o tym to jzu sporo pisalismy- N75 , wezyki, druszka i geometria do sprawdzenia. Map sensor i czujnik cisienia atmosferycznego masz w ECM za licznikiem w kabinie. Tez to przerabialismy u Artura ( biart3). Zrobilismy geo ale odrazu mowilem cos jest z ECM i mapem w nim. Wydlubalismy ECM, rurke w nim wymienilismy i Przelutowalismy zimne luty na czujnikach i auto ożyło odrazu i na drodze juz nawet pod 180 bez problemu lecielismy. Turbo pewnie na stół trzeba bedzie wyciagnac i wyczyscic. I u Artka zesmy od tego zaczeli.

Geo w tak wiekowych uatkach gdzie tam nikt nie zagladal kilka lat to norma juz.
Dzięki za podpowiedź. Chyba jednak będę musiał się wybrać do innego mechanika. Czyli najlepiej zacząć od wyczyszczenia turbiny, czy z logów wynika że mogły się zapiec kierownice. Mechanik wspomniał że jeden z tych zaworów (chyba n75) był wymieniany bo widać że jest nowy. Drugi wizualnie widać że stary. Co do przewodów to ocenił, że były sztukowane więc dla pewności powiedział, że warto byłoby wymienić. Nie dodałem też że podczas 2 próby z podłączonym vagiem problem nie wystąpił, samochód ciągnął do 4500 obrotów i wszystko było w porządku, ale chwilę potem podczas 3 próby to się powtórzyło. Pojutrze jadę w trasę więc chyba nie zdążę się tym zająć, ale zastanawiam się czy jak go się przeciągnie na wyższych obrotach czy nie będzie jak za 1 razem gdy go sprowadziłem. Może rzeczywiście turbina jest zabrudzona
Według mnie czyszczenie turbiny to ostateczność bo jest z tym najwięcej roboty zwłaszcza jak ci mechanik stwierdził problem z podciśnieniem to co ma sterować łopatkami. U mnie przeładowywała turbina i też niektórzy twierdzili że turbo do czyszczenia a okazało się że króciec vacu pompy puszczał.
Przekierowanie