Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: AUY podbija obroty, szarpie silnikiem, wyłącza turbo
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie. Kupilem sharika po lifcie 2001 rok, 1.9 auy 115km. Wydmuchalo uszczelke, musialem dojechac 500 km na wydmuchanej uszczelce, udalo sie no i zrobilem planowanie, nowa uszczelka itp itd jest wszystko okej. Ale mam kilka pytan.
1. Silnik na jallwych podbija obroty i szarpie. Pompowtrysk? Jeden ma zawyzone bipy i jest inny niz trzy pozostale.
Kilka razy po wyjechaniu z garazu po zrobieniu glowicy, wywalilo turbo. Zgaszenie silnika je przywracalo. Blad cos z przeladowaniem. Silnik nie ciagnie tak jak powinien. Czuc to turbo ale to nie jest to co bylo przed wydmuchaniem uszczelki. Katalizator zapchalo? Jak tak to co zrobic z nim? A moze egr? Bo zapach spalin jest cholernie gryzacy, az szczypie w nos i oczy
(26-01-2015 09:20)MelGrzybson napisał(a): [ -> ]. Blad cos z przeladowaniem. Silnik nie ciagnie tak jak powinien. Czuc to turbo ale to nie jest to co bylo przed wydmuchaniem uszczelki. Katalizator zapchalo? Jak tak to co zrobic z nim? A moze egr? Bo zapach spalin jest cholernie gryzacy, az szczypie w nos i oczy
Kolego tu pewnikiem masz uszkodzony zawór n75 to na dzien dobry do sprawdzenia , lub sprawdź węzyki podciśnienia czy nie sa przetarte muszą być szczelne.
Jeśli N75 i instlacja podciśnienia bedie ok to musisz zabrać sie za przeczyszcznie zapieczonych łopat turbiny.
1-- Docisnij wtyczki na popowtryskach.Czy inna pompka byla juz przed wymiana UPG??. Ewentualnie sprawdz wartosci ( bledy) w bloku 013, 018,023 .Jak wysokie bipy??
2--Trzeba bylo od razu wyczyscik geometrie jak miales wsystko na stole.
3--Moze podczas wymiany Upg udalo ci sie uszkodzic przeplywke .pasowalo by sprawdzic odnoscie ze nie ciagnire tak jak wczesniej.
4--Jaka sytuacja z rozrzadem na ile go stawiles ?? Momenty zderzeniowe pompek , odleglosci od krawedzi glowicy itp jak masz to poustawiane??
O geometrii nie pomyslalem..:/ wskazowki jak sprawdzic ustawienie pompo? Moglbys dokladniej opisac? A bipy na czwartym ( tym innym pompo, siedzial juz tam jak go kupilem) sa w granicach 20-24 jednostek
Bipy masz ok jak jest tak jak mówisz.
Może prościej będzie jak zapytam czy to sam robiłeś czy jakiś mechanik.
Te 20-24 to jest ten pompowtrysk z zawyżonymi bipami?
Pompo wstawial mechanik. Ale nie widzialem zeby ustawial odleglosci od glowicy... Tak, te bipy to na tym innym niz pozostale. Czytalem ze powinny sie miescic w granicach -30;+30
Zrobilem mu plukanie liqui molly przed chwila, jest kolosalna roznica. Nie szarpie dopoki nie wlacze obciazenia alternatora. Jak wlacze grzanie szyb i swiatla zaczyna szarpac. Bez obciazenie nie szarpie
odleglosci od krawedi glowicy nei sa tak istotne. Mozna ustawiac na oko akurat ten parametr.
Jeszcze jakies pomysly? pompo bylo ustawiane na 180"
180 czy 270 to tez nei jest az tak mocno istotne. Wazne ze ktos nie robil tego bez rozumu czyli jednej pompce nie ustawil prawie zderzenia a innej dal luz na dwa obroty.

Jakie oznaczenie ma ta inna pompka?? Jak wygladaly gniazda w głowicy po zdemontowaniu pompek??Wkladales tam palec i sprawdzaleś. jak wygladaly oringi na pompkach po wyciagnieciu?? BIPy wazne sa ale tez bez przesady. Ja mialemna seryjnych pompkach bipy na poziomie 50 i chodzil pieknie i pompki zdrowe. póki co lezakuja sobie bo pewnie pojda na przeróbke. Nie da sie sprawdzic pompek vagiem na 100%. Jak beda bipy po 100 czy 150 czy wiecej to owszem beda z teog powodu problemy ale znam auta nawet nowe ktore mialy bipy po 40 i chodzily dobrze a znam takie co mialy bipy na poziomie kilkunastu wartosci np 12 i byly do luftu. To nie wyrocznia niestety. Poza tym sprawdzanie pewnych parametrow na jalowym to nie wszystko. Krzaczyc sie moze pod obciazeniem. Tak samo jak bipy moga byc ladne na rozgrzanym aucie i korekcej tez a na zimnym jedna pompka czy dwie beda siać zamęt. Tu potrzebne jest doswiadczenie i chwila pomyslunku i pare testów.

póki co to stawiam na ta pompke skoro ma pdoniesione wartosci i jest jakas "inna"
Gniazda byly w porzadku. Sprawdzali jak robili glowice. Mowili ze jedno bylo delikatnie powiekszone ale w granicach dopuszczalnych. Oringi najgorzej nie wygladaly, tak czy inaczej poszly nowe oringi na wszystkie pompki. wesol, jakie testy jeszcze porobic? Co moze byc w takim razie z nia? Rozgladac sie za uzywana? Chodza po jakies 300 zl to taniej niz regeneracja a bedzie przynajmniej taka sama jak reszta
Przekierowanie