Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: AFN po chip tuningu - jest moc ale i niestety temperatura :(
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość. Podobnego tematu szukałem , niestety brak.
Po chip tuningu a mianowicie wymianie wtrysków na mocniejsze ( 0.216) oraz modyfikacji turbiny ( frezowanie i cześć zimna "ala" 130). Program zrobiony przez znajomego : doładowanie 1.2 i lekko podniesiona dawka.
Problem polega na tym że przy większych wtryskach i turbo pojawia się tak dużo energii cieplnej że przy dłuższym korzystaniu z wirusa auto się grzeje , temperatura płynu ponad 100 a oleju 120.
Myślę o większej chłodnicy oleju, tylko jaką założyć ??
Większy intercooler , tylko jaki i gdzie go zamontować żeby nie było "wiochy"?
Robię dużo kilometrów i większość za granicą i wolał bym nie wzbudzać zainteresowania nie normalnym wyglądem przodu auta.
Proszę nie pytać o moc bo nie byłem na hamowni Smile
Moja rada. Wróć do 110 PS, masz silnik AFN, to cacko, tzw. kropelka, po co go co 'psuć'. Auta z tymi silnikami robią ponad 700 tyś km.
Po zwiększeniu mocy czekają cię szybkie wydatki; sprzęgło, półosie, oby nie skrzynia, Wiem to z doswiadczenia.
Kolego dzięki za radę. Przed sprzedażą wrócę do org. ale teraz nie boję się wydatków bo ich nie ponoszę. Sam handluję częściami wiec mam wszystko za grosze . Proszę tylko o podpowiedz z jakiego silnika pasuję chłodnica oleju i jaki można założyć intercooler , najlepiej jakiś ori żeby było bez większych przeróbek. Przekonywanie mnie do powrotu do fabrycznego softu, na tą chwilę, jest nie w temacie !
kolego ori, części to już masz, jak chcesz inne zakładać to już kombinacje, dłubanie, cięcie i rzeźba.
Jeśli są większe wtryski i turbo / to przy programie nie powinno być takich jaj z temp.
To albo ja bym zweryfikował ten program.. albo przyczynę dlaczego się tak grzeje auto... to raczej nie są takie modyfikacje żeby temp miała iść w górę i było wymagane dodatkowe chłodzenie oleju itd.

Co do hamowni.. to dla samej kontroli programu było by warto się przejechać ( 100zł ? )..
Niestety muszę sie przyznać że jeszcze przed zmiana softu były problemy z temperaturą. Winny był czujnik w chlodnicy oraz to że poprzedni właściciel lał namiętnie uczczelniacz do chłodnic bo była walnieta nagrzewnica. Nagrzewnica wymieniona ,układ kilkunastokrotnie wypłukany. Lecz zostaje jedna sprawa, musiało sie to odbic UPG. Auto chodzi równo, nie kopci itp ale wiem że przedmuchy na UPG potrafią być nie do wykrycia. Ujawniają się przy cieżkiej nodze i nie zawsze. Jak się coś wiecej zacznie dziać to już będę miał pewność. Na tą chwilę poczekam na rozwój sytuacji.
zamulona chlodnica jest. Te srodki do uszczelniania sa zgubne jesli chodzi o takie rzeczy.
Wymień może chłodnice i sprawdź wtedy co sie będzie dziać.
Zastanów sie czy tez nie zamontować sobie chłodnicy oleju,stosowane są np. w Toyocie (widziałem kiedyś na szrocie w UK) Szkoda przegrzewać silnika!
jezeli uklad drozny to wina programu,mogą spłynąć tłoki do misy skoro generuje taka temp.
Pytalem ROberta z Tune Up i mowil ze ciezako by bylo namieszac w takim silniku zeby winna byla mapa w sterowniku. Poza tym by byla zaslona dymna jak nic.

Chlodniczka oleju nie jest potrzebna do takich mocy z tego silnika. To nie generowanie mocy ponad 2xx KM. Nie tedy droga. na szybkiego to mozna odlaczyc weze i zwyklym szlaufem przeplukac uklad wodny. Tego sie inaczej nie robi jak tak.
Stron: 1 2
Przekierowanie