Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sharan 1.8T 1999 BRC - temp. przełączania na LPG
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,

posiadam Sharana 1.8T 1999, w 2013 roku była założona instalacja BRC.
Ogólnie mam problem - albo mi się wydaje Smile - ze spalaniem PB, o tym założyłem inny wątek

Chciałem natomiast Was zapytać o temperaturę przełączania się PB na LPG.
Podejrzewam, że w mojej instalacji mam standardowe 35*C i auto przełącza się na GAZ dopiero po przejechaniu ok. 3 - 4 km latem, a jak jest poniżej 0, to i 7-8 nie wystarczy.
Czytałem trochę o zmianie temperatury, np. na lpg-forum.pl
Ja w tej kwestii jestem zielony, chciałem po prostu zapytać, czy macie zmienione temperatury w swoich SGA, jeżeli tak, to na ile, itp.

Gwarancja trwa chyba dwa lata, to czy mogę podjechać do firmy, która zakładała instalację i poprosić ich, żeby zmienili tą temperaturę, czy to będzie wiązało się z utratą gwarancji?

pozdrawiam i dzięki
kazix
Ja na zimę ustawiam na 25 stopni, latem 40
30-35st na stałe - na Stagu zero problemów
nie ma sensu lato i tak się w czasie szybciej dogrzeje - oszczędność minimalna, ja nie stosuję ale to wolnossak ADY
U mnie jest chyba stała 40°C
bez problemu zmienią Ci w serwisie mimo gwarancji, ja zażyczyłem sobie od razu ustawienie najniższej temperatury i bez problemu mi to zrobili, wydaje mi się, że jest to ok 28st C i niżej chyba się nie da w BRC, w stagu poniżej 20st C można ustawić. Mój przy temp. -5st C potrzebuje 2-3 km do przełączenia się na gaz.
Zmieniałeś termostat?
Może on jest winien.
U mnie jak padł w tamtym roku w jesienią to po przejechaniu po mieście 7km nie mógł silnik rozgrzać się do 90st. po wymianie od razu było widać różnicę, ale wymiana przewalona.
hej - wiecie, bo ja to tak jak w opisie i dosłownie ANALFABETA samochodowy jestem Sad

dlatego pytałem o tą temp. przełączania - czy ktoś oprócz mnie ma jeszcze takie dylematy

[WOJCI]
teraz wiesz, seria pytań - a jak sprawdzić, czy TERMOSTAT jest walnięty?
powiem tak, że nie ma problemu z ogrzaniem samochodu, ciepłe powietrze dmucha raczej bez problemu.
Nawet na jesień założyłem taką pokrywę pod silnik, żeby też się szybciej nagrzewał.
Także pod tym względem chyba działa jak należy.
Może po prostu zadzwonię do tej firmy, co mi gaz zakładała i zapytam o to, jeżeli to nie wiąże się z utratą gwarancji, to niech ustawią najniższą temp. przełączania - może nie 0*C, ale trochę więcej Wink

pozdrawiam i dzięki
kazix
To może od początku po jakim czasie masz temperaturę czy osiąga silnik temperaturę 90 ?[/i]
hm - i to jest dobre pytanie, bo skąd mam to wiedzieć Sad
(tak, tak, wiem - analfabeta totalny jestem)

niestety nie mam komputera pokładowego, a nie wiem, gdzie to sprawdzić Sad

teraz wieczorem mnie "oświeciła" jedna myśl - nie przypominam sobie, żebym kiedyś widział jakieś ruchy wskazówki od temp. chłodnicy, więc albo jest jakiś "super płyn" - albo, no właśnie - walnięty TERMOSTAT?

z góry dziękuję za cierpliwość i wyrozumiałość...
kazix
no to zdecydowanie masz problem, ale żeby w ogóle się nie ruszała to nie jest normalne.
Ja wczoraj sprawdzałem i przy temp. 4,5st. C po 5minutach od odpalenia i przejechaniu 1,5km auto przełączyło się na gaz. Gdy wracałem z pracy auto osiągnęło temp. 90st C po przejechani 8 km poza miastem
no i co - tylko hałasu narobiłem.
dzisiaj krążyłem po mieście jakieś 30 km - i wskazówka chodziła elegancko, po przejechaniu ok. 3-4 km doszła prawie do 1/4, a temp. w aucie ustawiona na 20*C a gorąco jak w piecu...
wniosek bardzo prosty - nigdy na nią nie zwracałem uwagi, dlatego wydawało mi się, że ciągle "leży" na boku.

w jakiej pozycji jest strzałka, kiedy silnik osiągnie 90*C?

jeszcze raz przepraszam za zamieszanie, dam znać co wyszło z tym obniżeniem temperatury.

pozdrawiam
kazix
Stron: 1 2
Przekierowanie