02-01-2015, 11:11
02-01-2015, 14:21
Zmieniasz tdi Z tego co czytałem to 2.0 raczej odpuść lepiej 2.3, ale w nim trzeba zwrócić uwagę na pompę oleju bo jakieś problemy były o ile kojarzę. Niech wypowie się ktoś kto zna te silniki.
02-01-2015, 14:53
jak już brać galaxy to 2.3. Zwrócić głównie uwagę na dźwięk silnika, jeśli słychać jakieś terkotanie należy temat zdecydowanie odpuścić i nie łudzić się, że pewnie przejechana wymiana leju i po niej będzie ok. Nie będzie. Plusem (dopóki ktoś tego nie zaniedbał) jest trwały rozrząd na łańcuchu. Jeśli słychać niepokojące dźwięki tzn, że albo ktoś nie przestrzegał wymian oleju albo pompa się rozkręciła już i nie zapewnia odpowiedniego smarowania, a to z kolei oznacza, że łańcuch wytarł wszystko co było w zasięgu i wali po obudowach, a panewki są cienkie jak "szynka szwrcwaldzka"
02-01-2015, 16:42
Oba silniki są takie same i mają te same przypadłości. 2,3 ma dodatkowe wałki wyważające pracę silnika i 4 zawory na cylinder. Te zmiany nie wpływają na trwałość. Gorzej z tą śrubą trzymającą zawór ciśnieniowy w pompie oleju. Zobacz temat o moim aucie - pokazałem zdjęcia jak to wygląda i co zrobić. Dodam, że i w moim 2,0 i w tym włożonym 2,3 śruby były wykręcone.
Niezależnie od wkręcenia owej śruby w obu silnikach słychać było hydropopychacze przy stanie oleju poniżej połowy. Warto zauważyć, że nawet z wykręconym zaworem ciśnieniowym pompa daje ciśnienie wystarczające do normalnej pracy silnika; kontrolka się nie załączy. Ale jasne jest, że na dłuższą metę obniżone ciśnienie nie służy łańcuchowi.
Polecam 2,3 - po zmianie odczułem wyraźny wzrost mocy i dynamiki - jakby autu odjęło z 300 kg wagi. A pali tyle samo (max. 0,5 ltr lpg więcej).
Silniki nie sprawiają żadnych problemów (nie to co zapuszczone TDI).
Niezależnie od wkręcenia owej śruby w obu silnikach słychać było hydropopychacze przy stanie oleju poniżej połowy. Warto zauważyć, że nawet z wykręconym zaworem ciśnieniowym pompa daje ciśnienie wystarczające do normalnej pracy silnika; kontrolka się nie załączy. Ale jasne jest, że na dłuższą metę obniżone ciśnienie nie służy łańcuchowi.
Polecam 2,3 - po zmianie odczułem wyraźny wzrost mocy i dynamiki - jakby autu odjęło z 300 kg wagi. A pali tyle samo (max. 0,5 ltr lpg więcej).
Silniki nie sprawiają żadnych problemów (nie to co zapuszczone TDI).
02-01-2015, 19:44
Dzięki. Nie zmieniam swojego TDI. Raczej wpadł pomysł o kupnie drugiego a w niższych progach cenowych najwięcej właśnie jest galaxy a o tych silnikach nic nie wiedziałem Dzięki za podpowiedzi, dla każdego plusik poleciał
07-03-2015, 21:06
ehh... czemu ja miesiąc wcześniej Tu nie zajrzałem...
po kolizji mojej Alli. zakupiłem galaxaka lpg który klekocze jak diesel ;/
teraz już wiem że czeka mnie wymiana silnika a te 2.0 tanie nie są...
po kolizji mojej Alli. zakupiłem galaxaka lpg który klekocze jak diesel ;/
teraz już wiem że czeka mnie wymiana silnika a te 2.0 tanie nie są...
08-03-2015, 02:16
1. Zamiast zmieniać sprawdź najpierw śrubę na pompie oleju. Dokręcenie może pomóc.
2. Skoro 2,0 drogi, to polecam 2,3. Tańszy i lepszy
2. Skoro 2,0 drogi, to polecam 2,3. Tańszy i lepszy