Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Witam mam sharan z 1997 roku z 1.9 tdi
Zaczyna drgac dwumasa.
Mam pytanie podobno sprzęgło pasuje z 2.8 vr6 174km
Mam pytanie bo komplet takiego sprzęgła tarcza łożysko docisk i koło zamachowe kosztuje około 600zł zrobie sobie sam a sama dwumasa kosztuje minimum 1500zł czy ktos juz taka przeróbkę ma i czy dobrze sie jeździ i jaka jest róznica jeśli nie ma dwumasy, i czy jest cos o czym nie wiem.
siada to wszystko bez żadnych przerubek?? czyli koło zamachowe od 2.8 sprzegło docisk i tarcza??

krissdom

Mam 1,9tdi 110KM i założyłem jednomasowe sprzęgło (komplet VALEO, ok 900,- nowy). Sporo rozbierania tam jest. Mechanik zwrócił mi uwagę żeby jeździć spokojnie Smile a będzie pracowało długo.
Gałka od biegów mi nie drży. Auto rusza i jeździ normalnie. Nie zauważyłem jakichś anomalii. Dwumasowe wytrzymało prawie 350 000km i nadal pracowało tylko, że na postoju pukalo głośno, czasami się ślizgało i pedał sprzęgła był już dość twardy. Poprostu się kończyło.
moja rada kolego to nie zabieraj sie za rzeczy o ktorych nie masz pojecia. Jak opierasz sie na jakichs zaslyszanych informacjach (sprzeglo z zamachem od 2.8 nie podejdzie) to powodzenia. Na necie znajdziesz sporo o przesiadce na jednomas w silnikach ze skrzynia 5 biegowa w tdi czyli raczje w silnikach TDI VP. Za 100 zl kupisz kolo od 1Z poprzecznie postawionego np golfa 3 90 koni plus do tego ori sprzeglo i docisk lub sprzeglo i docisk od VR6
no to jeśli nie podejdzie od vr6 to nie wiem wiem że kumpel miał w audi a4 zamach od 90 mówił ze źle sie jeździło i wymienił na dwumase i nie wiem komu tu wierzyc, dzisiaj z nim gadałem, nie jeździłem tym autem i nie wiem...jeździłeś na takim sprzegle szarikiem?? mowisz ze zamach od 90 1Z i sprzęgło od vr6? ma to wytrzymac? dodam że mam wykreconego na 154km i dlatego dwumasa siadła, ale jazda jest nieziemskaSmile nie jeden cwaniak z bmw salbo z hondy sie zdziwił na światłach:)hehe
a i ja nie mam zamiaru wymieniac na dwumase bo co zainwestuje 1500 w nowe koło a i tak poleci przy tym momencieSmile
a i moze to zabrzmi głupio bo nowy jestem na forum i sharana mam od 3 miesiecy i nie znam sie na tdi bo kręcą mnie japońskie benzyniaki takie jak v-tec v-ti i inne z grupy hondy i na te tematy znam sie bardzo dobrze. Moge z toba porozmawiac na ten temat Wesoł. VW kupiłem tylko ze względu na pojemnośc jeśli nie to dalej jeździł bym integrąSmile Także nie pisz że nie mam pojecia o autachSmile oki?? bo takie sprzęgło to pryszcz, a poto są fora żeby sie pytac ......ciekawe czy umiał byś założyc turbo do auta...hehe powodzenia
na 150 KM to zakladaj seryjny zestaw od 1Z (90KM) z golfa 3 itp. - od poprzecznie postawionego. czyli zamach o nr 037 105 273C a sprzeglo masz do wyboru G60( takie jak w 1Z) albo od VR6. Puierwsze zazwyczaj sie zaklada do silnikow nie wykreconych wiecej jak 180 KM i jego nr SACHS o symbolu 3000 332 001 ( caly zestaw tarcza z dociskiem). Na sprzegle od VR6 moze lekko trząść buda i slychc sprezynki na tarczy z racji iz sa bardzo mocne no i w benzynie nie bylo przewidziane az tak duze tłumienie drgan jak w dieslu.
o i juz masz plusa u mnieSmile takze bedzie to koło 1Z i sprzegło od 90 mowisz ze sachs bedzie najlepszym rozwiazaniem? a co myslisz o valeo? mi chodzi o wytrzymałośc zeby wystarczyło na ta moc dzieki serdeczneSmile
Ty a teraz to mi banie zrobiłeś.. bo u mnie na wolnych obrotach nic nie telepie dopiero jak przyspieszam gwałtownie na 3, 4, 5 biegu w najwyzszym momencie obrotowym są małe drgania na kielni i takie tyryryrytt.... i po osiagnięciu najwiekszego momentu wszystko wraca do normy..
Jak kupowałem wszystko bylo oki a teraz coraz bardziej z czasem narasta. To może byc juz czasem sprzęgło od vr6 i tarcza sie kończy... ha.. nie wiem oceń
najslabsze valeo jest pozniej luk a najmocniejsze jest sachs i slyszalem ze statim ktory raczej nie uchodzi za mega znaną firme ale ponoc bardzo mocno trzyma i nie do zajechania jest. Napewno sachs jest bardzo mocny ale i mozna sie połasic na tego statima. Przy okazji mozna sprawdzic jak sie ma wycisk i łozysko i ewentualnie wymianic choc samo łozysko.
Valeo robi zamienniki z 2masy na sztywne koło
Wesol A w A4 1.9 TDI 90KM (silnik oczywiście wzdłużny) jaki zestaw byś polecał? Jak wciśnie się sprzęgło to słychać metaliczne stukanie i jak puszczam sprzęgło to czuję takie zafalowanie wibracyjne. Nie wiem jak to określić. Wg mnie to chyba samo łożysko wyciskowe, ale wszyscy mi gadają, że na bank dwumasa.
Jakie oznaczenie sielnika jaki rok A4?? JEsli 1Z to duza szansa ze jest tam juz fabrycznie jednomas. Zasada taka sama jak w poprzeczniakach znaczy sie prawie bo sprzeglo i docisk takie samo stosujemy czyli od G60 lub nieco mocniejsze VR6 ale zamach jednomasowy to tez od silnika 1Z lecz od podluzniaka. Jest to uwarunkowane tym ze wieniec zebaty jest w innym miejscy w tych zamachach- w poprzeczniaku od strony silnika a w podłużniakach od strony skrzyni. Chodzi oto iz rozrusznik jest z drugiej strony( poprzeczniak od strony skrzyni a w podluznikach od strony silnika).
Metaliczne stukanie to zazwyczaj dwumas lecz moga byc takze objawy grzechotania sprezynek w tarczy sprzeglowej ( w przypadku jak mamy seryjnie jednomas) lub tez moze nieco halasować lożysku na wycisku.
Niestety czesci do oceny i wymiany po zwaleniu skrzyni.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie