Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Brak świateł stopu.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Były i znikły światła stopu.
Sharan mk1, rok 2000, 1.9 tdi. Włącznik stopu pod pedałem sprawdzony, działa. Bezpiecznik ok. Gdzie jeszcze szukać problemu?

pretor

W kablach z tyłu ?
Może masa się gdzieś straciła, musisz prześledzić schemat elektryki i poszukać prądu po kabelkach. W tych autach kable są wyjątkowo marnej jakości i lubią się gdzieś załamać Dodgy
Szukałem schematu instalacji do mojego szarana, ale jakoś nie mogłem znaleźć, przez co oczywiście poszukiwania problemu są utrudnione.
Kontrolki od stopów na desce nie gasną. Na samym początku problemów z tymi stopami było tak, że raz działały, raz nie. Jak zauważyłem problem, to migała też kontrolka świec żarowych. W tej chwili nie mruga.
Dodatkowo jest problem z centralem drzwi pasażera. Raz działa, raz nie. Przelotka sprawdzona, kable ok. Wcześniej toś dłubał przy wiązce idącej do tylniej klapy, przewody są izolowane, niekróre wymienione. Może ma to jakiś związek z moimi problemami?
A masz hak ? Pytam bo może ktoś gniazdo do przyczepy nieudolnie podłączał prrzecioł wiązkę i tam nie ma styku
Jeśli jest hak i jakiś pseudoelektryk go drutował - to sprawdziłbym tę opcję.

Weż probówkę z kłujką i niech Ci ktoś naciśnie pedał (jak nie ma kto to cegła na pedał albo kawałek kija zaparty o fotel bedzie Twoim pomocnikiem) sprawdź wkłuwając się w przewody przed miejscem tych izolowanych przeróbek albo rozizoluj i sprawdź czy tu napięcie dochodzi. Na stykach lamp sprawdź tez czy masz masę tak jak @pretor Ci pisze weż "lewego plusa" obojętnie skąd aby był na stałe i pomacaj probówką styki żarówek stopu.
a ja stawiam na czujnik , skoro kolega mówi ze już miał kontrolkę świec , u mnie też tak było ze na początku świeciła kontrolka ,ale później już nie ,myślałem ze jest dobrze ze światła są, ale okazało się ze nadal nie ma, po wyjęciu i wyczyszczeniu styków,już prawie drugi rok działa bez problemu,aha trzeba też troszkę podgiąć blaszki żeby lepiej stykały,.
Zgoda Marcin może i warto sprawdzić ponownie czujnik - ja po prostu przyjąłem założenie jak Kolega pisze i "wróżę" dalej z tym założeniem Smile
Cytat:Włącznik stopu pod pedałem sprawdzony, działa.
Te czujniki to tak jak marcyb3 pisze .Wydaje sie że działają ale de facto troche nas oszukują także tez jestem za tym aby kolega podmienił na próbę i bedzie wiadomo na 100%.
Robiłem dziada ale na regulacji mi starczyło i nie pamiętam - przypomnijcie Koledzy proszę bo nie mam schematu
Czujnik jest zwierny czy rozwierny ?
Jak to leci przez jakiś dodatkkowy przekaźnik czy wprost ze styków czuja na inst. i żarówy ?

Jak zwierny i wprost to nie trza podmieniać czuja. Zwierka na krótko i wiemy czy instalacja do samych lampeczek jest ok. jak nie świeca to "macanie" gdzie przerwa. A czuja na stół - omomierz lepszy bo pokaże dokłądnie ale bateria i żarówka też dadzą rade - trza obserwować czy tak samo mocno świeci i cykać czuja do znudzenia czy zaszwankuje.
Czujnik sprawdzałem dwojako.
Generalnie wygląda na już zmieniony i całkiem świeży. Wg mnie czujnik jest rozwierny, czyli jak naciskamy pedał w czujniku robi się przerwa. Czujnik na stole - podłączony pod miernik na "dzwonienie" - dzwoni, kiedy powinien. Zamontowany w aucie, zdjęta wtyczka - to samo. Wtyczka zwierana i rozwierana - żadnych zmian.
Generalnie jakby kto chciał ponieść kaganek oświaty i wskazać mi, gdzie w necie leży schemat elektryczny do mojego szarana, albo podesłać na maila kapec@op.pl jak nie cały schemat to chociaż fragment "stop", będę zobowiązany.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie