Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Parownik klimatyzacji/wymiana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam

Mam problem z klimatyzacją w moim sharanie (rocznik 97), byłem u mechanika wymienił rurkę tą cienką, osuszacz, uszczelki na kompresorze i po kilku kontrolach lampą UV nic nie widać a nieszczelność jest i to dość spora. Do sprawdzenia pozostał jedynie parownik. Zdemontowałem już cały kokpit ale nie mam pojęcia jak teraz wydostać parownik z plastikowej obudowy. Proszę o pomoc i z góry dziękuje Smile
Witam

Ten sam problem jak w temacie. Po wizycie u klimatyka padło na nieszczelny parownik klimatyzacji I tu moje pytanie. Czy da się go wyciągnąć z obudowy nagrzewnicy bez wyciągania jej z samochodu? To że muszę rozkopać cały kokpit już wiem. Wszystkie opisy jakie znalazłem dotyczą naprawy ogrzewania. Nie natrafiłem na informacje dotyczące klimatyzacji. Czy jest konieczność wymontowania z samochodu całej obudowy nagrzewnicy ? Jeśli trzeba wyciągnąć całą nagrzewnicę na zewnątrz samochodu to kiepsko to widzę - trzeba chyba zdemontować belkę poprzeczną i wspornik kolumny kierownicy.

Z góry dzięki za wszelkie informacje.
Da się bez, ale wtedy jest sporo rwania i wyciągania na siłę. Sporo plastików można w ten sposób uszkodzić i będzie skrzypiało albo rypało później. Szczególnie trzeba uważać na bolce plastikowe, które łatwo się wyłamują. A jak się wyciągnie całą trumnę to sprawa prosta, chociaż jest problem z belką i poprzeczką. Coś za coś.
Witam.
Rozebrałem prawie całe auto i nie wiem jak wyjąć całe to czarne opakowanie z parownikiem itp.
Czy ma ktoś jakiegoś manuala lub rozbierał i wie czy trzeba belkę całą zdejmować bo odkreciłem belkę i ani drgnie. Tak samo poodkrecałem śruby pod filtrem powietrza, zdjąłem węże z nagrzenicy a to coś ani drgnie.
Ktoś pomoże w temacie bo autko rozebrane Huh
Witam. Temat z przed roku ale nigdzie odpowiedzi. Muszę wymienić parownik klimatyzacji w sharan 99 i stanąłem na tym etapie co ZuberOs. Nie mogę zdemontować tej stalowej belki bo jest połączona na stałe (zrywalnymi fabrycznie śrubami) z kolumną kierownicy. Co teraz ? Czy rozwiercać te śruby? czy demontować dalej razem z pedałami hamulca i sprzęgła? Jak sobie poradziliście? Pozdrawiam Gugar
słyszałem ze da sie wyciągnąć bez rozgrzebania całej deski , za schowkiem trzeba wycinać otwór rewizyjna rozgrzanym nożem (nóż + opalarka gazowa żeby go podgrzewać do czerwoność )po wymianie można zaklej klejem na gorąco , Niby metoda trochę rzeźnicka ale moim zdaniem mniej inwazyjna ;-) tańsza i szybsza niż rwanie całej deski
Przekierowanie