Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: wymiana cewki alhambra 2.8
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
witam,
czy ktos mogl by mi podpowiedziec jak wymienic cewke w alhambra 2.8 vr6 mk2?Na vagu pokazuje mi blad 16688,16685 oraz 16684-losowe wypadanie zaplonu.I teraz tak-pierwsze dwa bledy to cylinder 4 i 1 bo z tego co sie orientuje to jest osobna cewka na kazdy cylinder i jutro jade je odebrac z hurtowni i sie chcialem dowiedziec jak je wymienic no i ktory culinder jest pierwszy bo nie mam pojecia czy liczymy od lewej czy od prawej strony patrzac na silnik po otworzeniu maski.Jesli ktos mogl by pomoc bede wdzieczny.
aha-zamowilem tez swiece i przy okazji je wymienie bo i tak juz rok smigam na tamtych a autko na lpg jest Wink
pozdrawiam
No jak siedzisz w samochodzie za kierownicą, bo z tej strony patrzymy to pierwszy cylinder to ten z prawej strony (ten koło prawego kierunkowskazu).

A która to jest prawa ręka? To ta, którą masz od ściany jak śpisz na brzuchu... :-)

Cewkę po prostu wyciągasz, choć może być ciężko bo jak długo nie ruszane to siedzą twardo a za bardzo nie ma czym złapać.
Witam .
Wypadanie zapłonu - nie oznacza że są uszkodzone cewki a przyczyn może być wiele - odnośnie liczenia cylindrów w 2 sekundy można się dowiedzieć pytając wuja googla o silnik z rodziny VR6 Wink
http://en.wikipedia.org/wiki/VR6_engine oraz
http://forums.vwvortex.com/showthread.ph...-Numbering

Podobnie z demontażem cewek Smile
https://www.youtube.com/watch?v=TL1ckEQVwQg

Pozdrawiam ..
dzieki za pomoc chlopaki,wczoraj wymienilem dwie i co sie okazalo...jedna wyszla tylko w polowie a reszta zostala w komorze i mialem ponad 2 godziny zabawy zeby ja wyciagnac a druga ktora wyciagnalem wyszla w dwoch kawalkach...niestety zakupilem tylko dwie bo tyle mieli na stanie ale problem nadal ten sam,wczoraj bylo juz ciemno wiec moglem jedynie zrobic krotka jazde probna i znow check engine zaczal migac i spadek mocy,dzis bede patrzyl vagiem ktore walniete i podmienial je z tymi dobrymi i zobacze co z tego wyjdzie...
wymienilem cewki i nadal pokazuje mi,ze nawet te ktore wymienilem sa wadliwe i wyskakuje do tego bledy:
17978 Modu³ steruj¹cy zablokowany
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zap³onu
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem
ktos ma jakies pomysly?prosze o pomoc bo ja juz
nie mam sily juz na te auto chyba je zepchne gdzies ze skarpy...
Z tym zablokowaniem modułu sterującego to może idź w kierunku poprawności zasilania. Zobacz czy nie grzeją się styki w tej czarnej puszce koło zbiorniczka płynu do wspomagania.
Jak masz jakieś spadki napięć a tam lubi korozja do kabli wchodzić to będzie sypał rożnymi błędami.

Tak jak mówił kolega wcześniej losowe wypadanie zapłonu może mieć wiele przyczyn.
Choćby zły skład mieszanki. Cewka owszem, ale wtedy zapłon będzie wypadać na konkretnym cylindrze.

Te VRki to fajne konstrukcyjnie silniki ale bardzo czułe na niedomagania. Mnóstwo czujników itp. Ponadto nie jest to popularny silnik i znalezienie mechanika, który wie co mówi w tym temacie graniczy z cudem. Mi kiedyś trzech "speców" chciało wymienić rozrząd w cenie 200zł za robociznę - ja na to jak na lato :-) Czar prysł gdy powiedziałem, że rozrzad jest od strony skrzyni biegów i trzeba w zasadzie silnik wyjąc. Skonczyło się na krotkim "o kur...!"
no wlasnie ta puszka jest ok bo w poprzedniej mialem ten problem wiec teraz sprawdzam co jakis czas ale tam wszystko jest ok,koncza mi sie pomysly trzeba bedzie oddac do mechanika a jak za drogo wyjdzie to na zlom bo bardzo mnie irytuje te auto...
Poprostu źle się do tej naprawy zabierasz. Wołasz wymieniać w ciemno zamiast naprawiać.
wypadanie zapłonów to nie koniecznie cewki... dzięki specom z Bosch Service w zeszłym roku wymieniłem niepotrzebnie wszystkie 6 sztuk Smile

Należało wymienić najpierw świece Big Grin

16684 - "wypadanie zapłonów" często jest spotykane w autach z LPG - w momencie przechodzenia z PB na LPG takie błędy wskakują czasami.
Jeśli jest ich "mało" to check nie zatrybi - jeśli więcej to i owszem potrafi kontrolka migać ale zagaśnie po czasie Smile

Jeśli Ci check świeci cały czas i podmienianie cewek nic nie da sprawdź świece.

Wywal cewkę ze świecą na wierzch i patrz czy jest iskra - tylko pamiętaj że świeca musi mieć "grunt"
no wlasnie swiece tez wymienilem i nadal to samo..jak jade delikatnie to check swieci caly czas a jak trafi sie jazda pod gorke juz delikatnie depne to check miga i mocy brak a po chwili znow sie uspokoi znow jak delikatna jazda to jakos to idzie...
Stron: 1 2
Przekierowanie