Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Pykanie przy skręcie w prawą na nierównej nawierzchni
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,

Wiosną tego roku, po wymianie łapy skrzyni biegów dziwnym trafem obrobił się wałek półoś krótkiej, wymieniłem na nowy (zamiennik).

Wszytko było okej przez jakieś 2 miesiące kiedy wymieniłem przegub wewnętrzny bo osłona pękła i widoczny był luz.
Obecnie podczas jazdy na łuku w prawą stronę, na biegu i nierównościach słychać pykanie tak jakby coś przeskakiwało.

Objaw występuje:
- podczas jazdy na biegu i wjechaniu w poprzeczną nierówność kiedy przód jakby "nurkuje"
- podczas jazdy na nierównej nawierzchni łuku w prawą stronę

Objaw nie występuje
- w przypadkach wymienionych powyżej ale "na luzie"
- przy ruszaniu na skręconych kołach wszystko jest w porządku

Długo się zastanawiałem nad tym tematem i nie potrafię określić przyczyny. Wydaje mi się że podczas kiedy przód auta po wjechaniu na nierówność idzie ku jezdni połosie skracają się/wydłużają a to powoduje przeskakiwanie.

Macie może jakieś pomysły?
Jesli to pukanie masz narastajace wraz z pretkoscia auta to szukaj w ukladzie napedowym (przeguby jak najbardziej do sprawdzenia) ,a jesli to wystepuje niezaleznie od przetkosci to szukaj w zawieszeniu.
Sprawdz jeszcze czy masz sprezyny cale bo moga byc polamane i tez moze byc zatarte lozysko na mcpersonie. Takie moje podpowiedzi.pozdro
Podstawa to założenia podpory i przegubow z oryginalu a nie tej tandety z zamiennika.
Przekierowanie