Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Seat Alhambra 1,9tdi 90 KM AHU, nie działa ogrzewanie.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam szanownych forumowiczówSmile Sprawa jak w temacie: nie dmucha ciepłym powietrzem żadna z nagrzewnic. Na rozgrzewającym silniku węże przy chłodnicy zimne, oba węże od nagrzewnic ciepłe, czyli termostat sprawny tak? Mam klimatronik, obserwowałem jego pracę, słychać ruch klapy przy włączaniu wyłączaniu obiegu zamkniętego, działa sterowanie dmuchawą, słychać zmianę położenia klap przy ustawianiu nawiewu na szybę, twarz czy nogi, dmucha bez zarzutu. Natomiast przy zwiększaniu lub zmniejszaniu temperatury dość cicho ale mimo wszystko słychać takie chwilowe cykanie, przez moment pomyślałem że może jakby blokował się jakiś silniczek czy coś takiego. Nie wiem, czy ten dźwięk jest typowy. rozebrałem panel klimatronika, ten silniczek który znajduje się przy przyciskach, cały czas się kręci, więc chyba tutaj jest w porządku. podłączyłem pod kompa, wyszły błędy ciśnienia sprężarki czy jakoś tak oraz błąd czujnika temperatury zewnętrznej. Panel klimatronika mruga. Ale to pewnie z tego powodu, że nie mam węży od klimy, a po kolizji gdzieś zgubiłem czujnik od temperatury więc błędy wiadome. Mam auto dopiero 3 miesiące więc nie wiem jak wcześniej było z ogrzewaniem. Bardzo proszę o jakieś wskazówki, które mogłyby mnie jakoś nakierować, bo dni będą coraz chłodniejsze, a mieć zimę w aucie to trochę nie bardzoSad Z góry dziękuję za zainteresowanieSmile Pozdrawiam. Paweł
Rozprucie kokpitu chciałbym żeby było ostatecznością, dlatego wszelkie wskazówki, które mógłbym wykorzystać, aby jeszcze coś sprawdzić i wyciągnąć wnioski będą mile widziane. czytałem na innych forach, że bardzo częstą usterką jest zacinający się silniczek klap ciepłego nawiewu i pomyślałem, że może to być u mnie, ale dlaczego w takim razie tylna nagrzewnica także nie grzeje?
Witaj kokoss.
Nie bardzo znam diesla ale widzę tu chyba 2 sprawy i mam prośbę
- 1-sza sprawa - wydaje mi się że piszesz o ogrzewaniu i o samym dogrzewaczu - może uporządkować tę sprawę aby koledzy mogli Ci łatwiej podpowiedzieć.
- 2 ga sprawa - jest sporo na forum w tematach ogrzewania, klimatronica i dogrzewaczy - prośba kliknij szukarke na górnym pasku przeszukaj i zerknij czy czasem nie ma postów odpowiadających na Twój problem

Na razie przerzuciłem do ogólno-techniczny, jak dościślisz to zapewne koledzy bardziej biegli w temacie przerzucą do właściwego działu
Na tylnej nagrzewnicy również masz klapę ciepłego powietrza, jeżeli z climatronica nie idzie sygnał otwarcia, a obie nagrzewnice masz ustawine na LO, to masz zimę w samochodzie. Spróbuj ustawić wentylator na min i temperaturę na LO, a potem szybko zwiększaj temp do HI. Słuchaj czy będzie słychać klapę od ciepłego powietrza.
Sprawdziłem to przejście przyciskami z lo na hi i słychać ruchy klap także panel sterujący można raczej odrzucić. Kurde na dworze jesień zawitała a w aucie zimno, pomysłów też już mi brakuje szczerze mówiąc
jaka temp silnika?
maly obieg dziala na zbiorniczku wyruwnawczym?
czy na wyzszych obrotach to samo?
sprawdz przewody pod autem idace do nagrzewnicy czy sa cieple czy zimne.
podepnij vag i sprawdz po koleji stan dzialania poszczegolnych klap w klimatroniku.
weze moga ci sie zagrzac grawitacyjnie takze ze to jeszcze nie pewne ze masz poprawny obieg.(idace do nagrzewniczki ) nie tyl.
Czekaj czekaj, a pompka na podszybiu działa? Może faktycznie jest problem z obiegiem płynu, jak pisze Bogos, a przewody grzeją się grawitacyjnie. Może też nie domagać pompa główna, chociaż myślę że wtedy grzałby się silnik.
A może... ktoś nasypał jakiegoś świństwa do uszczelniania układu i zatkało nagrzewnice. Piszesz że masz go trzy miechy, kto wie jak go potraktował poprzedni właściciel.
Jeżeli słychać działające silniki klap, to VAG raczej nic nie pokaże, chyba że się przycinają silniki.
Moim zdaniem jak z VAG-a nic nie wyjdzie to musisz go rozebrać i sprawdzić nagrzewnice. Najłatwiej rozebrać tył, mniej roboty. Jak masz zatkane, to obie.
Nie, pompki nie masz, zobaczyłem parametry auta Blush
Możesz spróbować poluzować wąż na dole chłodnicy i spuścić trochę płynu do jakiegoś garnka, zobaczysz jak on wygląda i co w nim pływa.
Problem rozwiązany. Nie obeszło się niestety bez prucia przodu, ponieważ sprawcą zamieszania był wyhaczony wskutek wcześniejszej kolizji silnik klap nagrzewnicy. Był on sprawny, lecz nie do końca spełniał swoje zadanie. Natomiast w tylnej nagrzewnicy silnik klapy był zużyty i otwierał dosłownie minimalnie wlot ciepłego powietrza. Dziękuję serdecznie wszystkim, za zainteresowanie moim problemem i wszelkie wskazówki jak działaćSmile Szczególne podziękowania i pozdrowienia dla Andrzeja andrew7800 za czas poświęcony na rozmowach telefonicznychSmile

Temat do zamknięciaSmile

Pozdrawiam:
PawełSmile
Przekierowanie