Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Szum przy skręcie w prawo podczas jazdy z wyższą prędkością
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.

Ostatnio zaobserwowałem dziwny szum który pojawia się podczas skręcania w prawo. Nie są to łożyska w kołach, chociaż dźwięk tego szumu jest praktycznie taki sam jak szumią zużyte w kołach łożyska.

Mam wrażenie, że dobiega on z podszybia lub jego bliskich okolic. Podczas skrętu w lewo tego nie ma. Szum dobiega z prawej strony. Dźwięk słyszalny jest podczas jazdy z wyższą prędkością ( 80+ ). Być może występuje też podczas wolniejszej jazdy, ale tego nie słyszałem - może wtedy jego intensywność jest na tyle mała, że go nie słychać.

Co to może być za usterka Huh
Kiedyś miałem podobny przypadek, też przy skręcie w prawo. Odpowiedzialne za to były luzy na łożysku macpersona.
Biorąc pod uwagę, że siedzą jeszcze oryginały,a przebieg wynosi ponad 250 tys km to jest to bardzo realna opcja. Dzięki za sugestie Smile

Czy wystarczy zmienić samo łożysko, czy należy za 1 zamachem zmienić coś jeszcze, niejako w komplecie ?


Dziś zauważyłem że ten sam szum z tej samej okolicy pojawia się podczas skrętu w lewo. Czy zatem nadal można szukać przyczyny w łożysku amortyzatora Huh
ja bym opstawiał łożyska na piascie koła ponieważ jak by to były łożyska na macpersona to cieżko kiera by chodziła
Lozyska w piastach to sie szybko sprawdza podczas jazdy na prostej drodze. Jedziemy tak ze 50-60 km ale mozna i szybciej byle nie wolniej i kiera krecimy tak jakbysmy mieli latac od jednej strony jezdni do drugiej. Buda sie przechyla i mamay przeciazenia na kola raz jedna strona raz druga. Beda buczenia przy przeciazaniu to wiadomo ze łożysko kola. To na mcpersonie nie bedzie buczec a raczej strzelac przy skrecie kół.
Właśnie szum słychać tylko od prędkości 80 + , przy niższej kompletna cisza. Przy czym jest to szum, żadne strzelanie. Jeśli przytnie się zakręt to wtedy słychać jakby gdzieś jakąś nieszczelność - jakby łapał gdzieś lewe powietrze ( z tym że zaznaczam że ścięcie zakrętu musi być dość mocne - w przeciwnym wypadku słychać szum typowy dla uszkodzonego łożyska ).
Przekierowanie