Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Błąd EGR
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

bochen

Witam Forumowiczów.
Mam problem z moim Sharanem 2.0. Silnik ATM. Wymieniłem EGR na nowy i co około 150 km wykazuje mi check engine. Błąd który wykazuje na Vag to: P1444 - Czujnik położenia zaworu EGR (G212) - niewłaściwy sygnał. Jak napisałem wcześniej, wymieniłem EGR Pierburg na nowy firmy SKV Germany. Dokonałem adaptacji na kanale 60. Niby powinno być ok a nie jest. Proszę o propozycję rozwiązania problemu. Próbowałem nawet jazdy na zaślepionym EGR ale i tak po około 200 km wykazuje mi check engine z tym samym błędem.
Pozdrawiam
PS. Bo kasowanie w kółko błędu Vag-iem jużmnie wkurzaAngry
Witam, na kanale 60 jest adaptacja przepustnicy i dlatego wyskakuje błąd. Adaptacja EGR kanał 74, wcześniej wykasować błędy silnika. Powinno pomóc, jeśli nie to będziemy myśleć co jeszcze można zrobić. Poza tym błąd P1444 "Czujnik pozycji zaworu recyrkulacji spalin EGR - wartość, problem wykonawczy" wskazuje, że EGR może być słabej jakości lub występuje problem w okablowaniu.

bochen

Dzięki za zainteresowanie tematem. Podpytałem diagnostę i wydał podobną opinię. Generalnie powinno się zastępować starego EGR-a tej samej marki + idealne oznaczenia danego zaworu. No to za EGR- a SKV popłynełem 300 pln. Podobno rozwiązaniem dla mnie najmniej kosztowo bolesnym jest rozruszanie starego EGR-a na włączonym silniku manipulując gazem. Oczywiście uprzednio zaślepiając otwór gdzie był zawór.
Sprawdzę dziś jak reanimacja starego sprzętu przebięgnie i dam znać.
Witam ponownie.
Po podmianie wyczyszczonego oryginalnego zaworu EGR i przejechaniu 150 km zapalił się check engine. Błąd :016785 P0401 - Niewystarczający przepływ EGR (recylkulacja spalin). Nadmieniam, że mam zaślepiony zawór EGR. Jednak i przed zaślepieniem pojawiał się ten sam komunikat błędu. Więc proszę o pomoc jak ten temat rozwiązać. Dziękuję z góry za jakiekolwiek wskazówki.
Witam
Może ktoś rozwiązał problem?. Wyczyściłem przepustnicę oraz zawór egr. Zrobiłem adaptację na odpowiednich kanałach (060 i 074) na rozgrzanym silniku, dalej po przejechaniu ok. 120 km zapala się błąd p0401 - niewystarczający przepływ. Dodatkowo zawór Egr wymieniałem ze sprawnej Alhambry (zrobiony cross test). Zostało mi jeszcze rozebranie i czyszczenie kolektora dolotowego z syfu który na pewno tam jest.
Przekierowanie