Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wymiana pompy wody AFN
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie, mam prośbę opisał by mi ktoś wymiane pompy wody w AFN TDI 110 koni? Wyjąłem już alternator by mieć lepszy dostęp od góry, połowa obudowy pompy siedzi pod pokrywą paska rozrządu, czy aby zdjąć te pokrywe musze odkręcić mocowanie łapy silnika? Na 99% mi się tak wydaje, okienko na mocowanie z dwoma śrubami, czy przed ich odkręceniem musiałbym podlewarować silnik? po ich odkręceniu nie opadnie czy coś?
Z góry dzięki za porady Smile
Witaj, nie musisz demontować pokrywy rozrządu ani łapy silnika, musisz wywalić jeszcze sprężarkę klimy (jeśli posiadasz) i odkręcić cała podstawę aluminiową od alternatora i sprężarki. Wtedy ujrzysz śruby trzymające pompę i bez problemu ja wyjmiesz
Super o to mi chodziło Smile Zrobię tak jak mówisz, podziękował Smile
Co do łapy alternatora i jego mocowania to ile śrub tam jest 13stka od góry, z boku na dole, jedna nakrętka od przodu i mam wrażenie że jeszcze jakaś nakrętka jest ukryta w dolnym mocowaniu alternatora w takim wgłębieniu mam racje? orientuje się ktoś może na jaki to klucz?
Jesli dobrze pamiętam to 4 do bloku silnika dwie w miarę na wierzchu a dwie w "tunelach" schowane w głębi i chyba jedna krótka od boku od strony rozrzadu
Z tego co pamiętam to odkręcasz nakrętki klucz 13 a później musisz mieć klucz rurkowy bodajże 19, ponieważ to są śruby dwustronne ala szpilki i zwykłą końcówką na grzechotkę nie sięgniesz. Co do sprężarki możesz ją odkręcić i delikatnie odsunąć bez spuszczania czynnika. Dasz radę tylko uważaj żeby podczas dokręcania króćca termostatu do obudowy nie pękł. Z topranu kosztuje 4,5 złotego więc warto zakupić na wszelki wypadek.Smile
No więc tak te 4ry śruby odkręcone a w miejscu śruby nr 1 jest po prostu dziura bez szpilki z nakrętką ani śruby a łapa ni cholery nie chce puścić Sad help panowie.
jeszcze jedna jest na klucz 13 pod pompą wtryskową na lewo od jedynki na Twoim foto
co do szpilek to do odkręcenia podstawy nie ma takich. Są tylko 4 nakrętki na klucz 13 wkręcane prostopadle w blok, i dwie śruby na 13 wkręcane od boku (jedna na górze, jedna na dole), jak to zdejmiesz to wtedy potrzebujesz nasadkę przedłużoną 21 albo 22 nie pamiętam już teraz dokładnie i wykręcasz 3 szpilki i jedną śrubę, które trzymają pompę wody, do tego chyba z boku od rozrządu jest jakaś śrubka na 10 kluczyk. pompa może ciężko wychodzić bo mogła się zapiec/przykleić.
jak już łapę masz wyjętą to warto sprawdzić stan tulejek na ramieniu napinacza paska 6pk, u mnie stukało już ale bez wyjęcia całej łapy nijak nie mogłem ich wyjąć tak były zażarte
Też tak myśle że na lewo od jedynki będzie nakrętka tylko mnie to zastanawia jak tam włożyć nasadke jak znaleźć tą nakrętkę jak tam taka mega ciasna szpara :/ no ale cóż będę próbował, dam znać co i jak wyszło z tego.
No i lipa szpara po lewej jest tak mała że prawie jej nie ma i nie potrafie zlokalizować tam nakrętki a co dopiero włożyć klucz... jakieś pomysły?
Sorry za ppp ale sprawa opanowana znalazłem tunel widmo z nakrętką pod pompą Big Grin
tutaj opisałem wszystko, wystarczy poszukać :-)

http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=4640
wystarczylo tylko poszukac.
Przekierowanie