Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Turbina - odcina, notlauf
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
sporadycznie odcina mi TURBO przy 90km/h...czy to jest mechaniczne odcięcie ze względu na obciążenia spowodowane złą techniką jazdy (zbyt wysokie obroty przy 3 i 4), na czym polega to odcięcie ? może należy ustawić dopuszczalne obroty (nie kumam w tym) ....
czy też zawiesza się TURBO, bo może zacinają się łopatki, nagar itp. i należałoby ją przeczyścić....
pomocy...bo nie wiem czy odkładać kasę na TURBO Wink

POZDRAWIAM...
czyli możliwe że łapie Ci popularnego notlaufa - może to byc piłowanie go na wysokich obrotach ale może tez być zapiekanie sie kierownic na turbince, padający n75, albo coś z przewodami podcisnieniowymi - dużo o tym jest na innych forach - może być jeszcze wiele innych rzeczy
U mnie pomogła wymiana wezyka w kompie i lala smiga aż miło.Zero notlaufa
już dawno nie zrobiła mi odcięcia...przy jej stanie nie daje powyżej 3 tys na 3 lub 4...ale zauważyłem,,,, ze przy tym stanie rzeczy, nie mogę jechać powyżej 120 km, także męcze już szwagra o termin przeglądu turbo...
po tym co piszesz teraz to jeszcze moze dojść walnięta przepływka

Jak sie objawia to "odcięcie" o którym pisałes. i czy po ponownym uruchomieniu silnika problem na jakis czas znika ??

Zacznij od znalezienia kogos z wagiem za nim rozbierzesz Turbinke, vag pokaże Ci błędy, czy turbina przeładowuje, czy przepływka nie obcina dawek powietrza, i wtedy będziesz wiedział od czego zacząć

na początek spróbuj podmienić zaworki N75 i EGR one sa podobne - jeden N75 ma białą "czapeczke" a drugi czarna ale praktrycznie sa blixniacze - jak nic sie nie zmieni to n75 sprawny,
sprawdź wężyki podcisnienia może sa do wymiany
aha i czy to odcięcie objawia sie narastającym brakiem mocy czy po prostu rozłącza cie i zgaszenie i uruchomienie silnika to likwiduje
w pierwszym przypadku może wskazywac na przepływke w drugin faktycznie na turbine lub jak pisałem węzyki i zaworek
(14-06-2010 23:27)niebieski91 napisał(a): [ -> ]Jak sie objawia to "odcięcie" o którym pisałes.
odcięcie przy 90km anuluje się po wyłączeniu zapłonu
czyli łapie tryb awaryjny

tu http://www.google.pl/custom?domains=foru...%3A1&hl=pl masz o tym dużo
jak mogę ci coś podpowiedzieć miałem to samo niebieski91 ma rację co do szczelności wężyków podciśnieniowych ale co do EGR-ów to podobno pomaga niekiedy ale nie zawsze żebyś nie działał w ciemno podjedz na diagnostykę i ci wszystko pokaże chociaż u mnie było tak diagnostyka:błąd czujnika doładowania turbiny kolektor wylotowy za pierwszym razem wymiana przepływki,czujnika temp.sprawdzenie wężyków i nic dalej to samo. wężyk w komp. mimo że dobry wymieniłem co się okazało ja swoją zabcię kupiłem z czipem+21kucy z ser 110 robiło się 131kM czip się generalnie zje...psuł zablokował mi turbinę i amen ekonomiczny nie szybki jak go nazywałem 115km/h i nie więcej. wymieniłem komp. resztę czyli czyszczenie turbiny zrobił mi znajomy mechanik że się wyrażę wirtułos diesla i odpukać mimo max prędk. seryj pod ok 177km/h ja moją stodółkę rozpędziłem do 195km/h daje rady ale siorbie wtedy jak zlewBig Grin
taaa... turbo przeczyszczone...ale był siwy dym czołgowisko... grucha nie miała co ciągnać... zero odciec... przepływka podmieniona... został jeszcze N75...nie ma mocy i powyżej 120km nie poleci.... lub przewody cisnieniowe

POZDRAWIAM
wymontowałem EGR... nagaru było ok. 2mm..nie domykał się jakiś mały tłoczek...teraz jest ok... wciska w siedzenie
POZDRAWIAM...
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Przekierowanie