22-06-2014, 00:24
Witam,
w piątek jadę na wakacje a od kilku dni mam problem. VW Sharan 99 rok, silnik AVG. Rano zimny ciężko odpala, po odpaleniu jasny gryzący dym. Po nagrzaniu nie ma dymu. Wcześniej od jakiegoś czasu silnik głośno chodził. Wymieniałam rozrząd i sprzęgło.
W załączniku logi z VAGa. Sprawdzałem kąt wtrysku i o 10 jednostek jest za dużo. Również inne parametry odbiegają od zalecanych wartości.
Proszę o poradę co jest nie tak z samochodem. Mam mechanika, który potrafi wymienić części ale z diagnostyką raczej kiepsko.
Dla VP zalecany kąt od 49-54. U mnie kolumna 2 na powyższym rysunku 65
Powyżej kolumna 3 powinna być w okolicach -3 do 3 a ja mam 7.9 ?? Czy to znaczy, że rozrząd jest przestawiony o ząbek? Czy bez rozkładania rozrządu można zejść z tą wartością w okolice 0. Na zdjęciu jest 7.9, ale ta wartość się zmieniała i najniżej jak widziałem to 3,7.
P.S. Wymieniłem filtr paliwa i bez zmian
Pozdrawiam
Robert
w piątek jadę na wakacje a od kilku dni mam problem. VW Sharan 99 rok, silnik AVG. Rano zimny ciężko odpala, po odpaleniu jasny gryzący dym. Po nagrzaniu nie ma dymu. Wcześniej od jakiegoś czasu silnik głośno chodził. Wymieniałam rozrząd i sprzęgło.
W załączniku logi z VAGa. Sprawdzałem kąt wtrysku i o 10 jednostek jest za dużo. Również inne parametry odbiegają od zalecanych wartości.
Proszę o poradę co jest nie tak z samochodem. Mam mechanika, który potrafi wymienić części ale z diagnostyką raczej kiepsko.
Dla VP zalecany kąt od 49-54. U mnie kolumna 2 na powyższym rysunku 65
Powyżej kolumna 3 powinna być w okolicach -3 do 3 a ja mam 7.9 ?? Czy to znaczy, że rozrząd jest przestawiony o ząbek? Czy bez rozkładania rozrządu można zejść z tą wartością w okolice 0. Na zdjęciu jest 7.9, ale ta wartość się zmieniała i najniżej jak widziałem to 3,7.
P.S. Wymieniłem filtr paliwa i bez zmian
Pozdrawiam
Robert