Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: AUY - Wymiana paska wielorowkowego
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Zauważyłem, że pasek wielorowkowy jest bardzo popękany, wiec trza go wymienić. Proszę o podpowiedź, czy jest opcja wymiany samodzielnej w garażu? Nie robiłem jeszcze żadnych podejść, ale chce przygotować się, by później nie marnować czasu.
Czy będzie konieczny demontaż prawego nadkola, czy da się od góry dojść do wszystkiego?
Bo jak mam znowu jechać do PANA mechaniora i czekać parę dni, to wole sam sobie ręce pobrudzić. A że samochodem jeździ żona, to mam szansę zostać bohaterem domu Big Grin
Wymieniłem parę miechow temu przed domem wieczorem. Trwało to może 3 minuty.
Długi klucz płaski 17 mm, zwalniasz nim napinacz i pasek jest luźny, zdejmujesz najpierw z alternatora, z reszty kół juz spadnie. Zakładanie nowego paska jest trudniejsze, ale jak spasujesz w rowki na dole na wale to reszta już pójdzie.
Jak kłopot to odkręcić napinacz, trzy śrubki, klucz 13 mm.
nie ma potrzeby odkrecania napinacza. Z boku jego jest otworek na przestrzal. Luzujesz napinacz kluczem plaskim - napinajac napinacz, wkladasz tam gwozdzik srednicy okolo 3 mm i juz napinacz jest naciagniety na stale. Wymieniasz pasek i luzujesz napinacz w odwrotnej kolejnosci. 3 minuty nie wiecej.
Cos mocniejszego, stalowego, zamiast gwozdzika, bo gwozdzik sie zegnie i dostaniesz rolka napinacza po pazurkach. 5 min. roboty, nie wiecej.
Dostep z gory i z dolu jest ok.
Wiec po kolei. Klucz 17 na napinacz. Ciagniesz klucz do siebie, az zluzujesz pasek. Z boku napinacza masz dziurke, w ktora wtykasz "pręcik" blokując napinacz w pozycji "otwartej". Zmieniasz pasek. Zwroc uwage jak jest założony na alternator, klime i pompę wspomagania. Pijesz po skończonej pracy browara. Zostajesz bohaterem w swoim domu.
Zrobione. Tyle, że nie było to 5 min. tylko 55. Mam osłonę dolną silnika i dopiero jej poluzowanie z prawej strony umożliwiło mi ułożenie paska w dolnej części: na wale i wspomaganiu. A jak ktoś mi powie, że robi to bez odkręcania osłony, to musi być lepszy od DYNAMA Tongue Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.
No nie widziałem tego otworka do blokady, ach człowiek całe zycie sie uczy...

Nie trzeba zdejmować osłony, na dole ustawisz pasek w rowkach długą linijką...
ma ktos moze jakieś fotki poglądowe dla opornych ?
to raczej takie zajęcie że nie ma czego fotografować, ewentualnie zrób sobie foty jak masz ułożony stary pasek. Odciągasz napinacz i go blokujesz, zdejmujesz stary pasek i zakładasz nowy. Wyjmujesz blokadę i odpuszczasz napinacz i po robocie.
Pytanie do kolegów którzy już sobie wymienili napinacz paska wielorowkowego. W jaki sposób mam odciągnąć napinacz kluczem płaskim 17 skoro rolka napinacza przykręcona jest od wewnętrznej strony śrubą na torxa? Nie mam gdzie założyć tej 17 - stki .. w górnej części widać tylko 3 śruby mocujące napinacz i to tyle.
Stron: 1 2
Przekierowanie